February 9, 2002
Jag försöker komma på namnet på en film som jag såg för runt 2 år sedan.
Den handlar om en slags futuristisk värld, där man kopplade upp sig mot datorn med hjärnan (nån hjälm av nåt slag).
De som hackade sig in i stora företag/system riskerade att få hjärnan sönderkokad.
Vad mer...nä, det är nog allt jag kommer på. Nån som har nåt förslag?
December 23, 2000
Hmm, nu är jag väl förmodligen helt ute å cyklar. Men är det inte nåt i stil med Johnny Memonic eller nåt liknande, kommer inte ihåg va *** den heter egentligen. Finns väl en 1:a (gammal) och en 2:a som kanske är den du sett?
Har inte sett dom själv, men har för mig att storyn är nåt i still med hacking med hjärnan och att den lilla klumpen där uppe kokar sönder om man inte sköter sig 😀
August 7, 2001
johnny mnemonic tror jag den heter. lr william gibson (se till att läsa alla hans böcker, dom är bra). så heter iaf en novell som han har skrivit som handlar om något liknande. Jag minns inte så mycket om novellen, det va länge sedan jag läste den men den handlar om en kille som lagrar information i hjärnan åt olika företag, om jag inte minns helt fel. han har en flickvän som jag tror heter molly, som är en återkommande karaktär i gibsons texter, johnny oxå faktiskt. Molly har inopererade typ solglasögon, som är typ som en monitor. Minns du något om en delfin som kunde tala å simmade omkring i en pool, å hade vart med i ett krig lr något, så är det nog den filmen. jag har för mig att novellen slutade på något såntdär sätt.
August 23, 2001
July 18, 2001
On 2002-06-24 12:52, daggerr wrote:
johnny mnemonic tror jag den heter. lr william gibson (se till att läsa alla hans böcker, dom är bra). så heter iaf en novell som han har skrivit som handlar om något liknande. Jag minns inte så mycket om novellen, det va länge sedan jag läste den men den handlar om en kille som lagrar information i hjärnan åt olika företag, om jag inte minns helt fel. han har en flickvän som jag tror heter molly, som är en återkommande karaktär i gibsons texter, johnny oxå faktiskt. Molly har inopererade typ solglasögon, som är typ som en monitor. Minns du något om en delfin som kunde tala å simmade omkring i en pool, å hade vart med i ett krig lr något, så är det nog den filmen. jag har för mig att novellen slutade på något såntdär sätt.
Är du hög?
August 7, 2001
On 2002-06-28 05:32, -ChaoS- wrote:
On 2002-06-24 12:52, daggerr wrote:
johnny mnemonic tror jag den heter. lr william gibson (se till att läsa alla hans böcker, dom är bra). så heter iaf en novell som han har skrivit som handlar om något liknande. Jag minns inte så mycket om novellen, det va länge sedan jag läste den men den handlar om en kille som lagrar information i hjärnan åt olika företag, om jag inte minns helt fel. han har en flickvän som jag tror heter molly, som är en återkommande karaktär i gibsons texter, johnny oxå faktiskt. Molly har inopererade typ solglasögon, som är typ som en monitor. Minns du något om en delfin som kunde tala å simmade omkring i en pool, å hade vart med i ett krig lr något, så är det nog den filmen. jag har för mig att novellen slutade på något såntdär sätt.Är du hög?
nej, men jag tror att william gibson kan ha vart i något liknande sinnestillstånd när han skrev böckerna 🙂
1 Guest(s)