September 14, 2001
September 14, 2001
Jag tycker att det är hemskt att hurra och vara glad vart fan man än bombar så länge det är Civila som kommer i kläm ! och denna attack var ju faktiskt menad att ta död på en hel del civila! självklart kan jag fatta att dom inte tycker om USA. men ändå! det var ju faktiskt bland annat civila mål som anfölls...under kuwait kriget anföll man ju i alla fall militära mål!
[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-14 13:49 ]
May 28, 2001
September 14, 2001
Jaja...det var i alla fall krig på den tiden!...och jag tror inte att USA bombade i Irak för att träffa civila mål eller? sen om dom missade är ovesämtligt...det kallas misstag...att träffa worldtrade center var inget misstag...det var ett anfall mot civila mål för att skada så många och så mkt som möjligt !...ska jag måsta stryka under Anföll ?...varför skulle dom försöka slå ut civila mål?...vore ju inte så strategiskt eller ?... Åh nu slår vi ut det här bostadskomplexet så att städtanterna inte kommer efter oss
[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-15 00:04 ]
March 4, 2001
On 2001-09-15 00:01, nOOki wrote:
Jaja...det var i alla fall krig på den tiden!...och jag tror inte att USA bombade i Irak för att träffa civila mål eller? sen om dom missade är ovesämtligt...det kallas misstag...att träffa worldtrade center var inget misstag...det var ett anfall mot civila mål för att skada så många och så mkt som möjligt !...ska jag måsta stryka under Anföll ?...varför skulle dom försöka slå ut civila mål?...vore ju inte så strategiskt eller ?... Åh nu slår vi ut det här bostadskomplexet så att städtanterna inte kommer efter oss_________________
Vissit #northstars @ quakenet[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-15 00:04 ]
Deras sanktioner som hitils har gjort att runt en halv miljon barn har dött är oxå riktat mot militära mål eller?
September 14, 2001
Hmm..ge mig en bra anledning till att världens största militära makt skulle >>>>ANFALLA<<<< och slå ut civila mål!
och vilka sanktioner pratar vi om nu? jag skyddar inte USA överhuvetaget...tycker att det är hemskt när civila blir dödade i krig. jag ifrågasätter bara varför USA skulle anfalla civila !
[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-15 00:25 ]
September 14, 2001
mm...just det...jag har alldrig sakt att dom inte träffat civila mål...jag har bara hävdat att dom inte har anfallit civila mål ! skillnaden är väldigt stor !...det jag hoppas kommer hända är att den fria världen tar ett järngrepp om terroristerna... hittills har vi tagit aldeles för lätt på dem!
[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-15 00:59 ]
December 19, 2000
On 2001-09-15 00:53, SimRacer wrote:
hmmm, de *host* "råkar" träffa civila mål.
Men farsan har en teori, att de teroristerna ville att USA skulle visa sin ilska. Nu har USA har visat den, nu kommer fler civila mål förstöras genom mark-truppers agerande, typ skjuter allt som rör sig framför dem.
att terrorister inte tänker speciellt långsiktligt vet vi ju redan, och man kan fråga sig vad de har för syfte med sina dåd.
Ett dåd som detta kan visa andra grupper att det är möjligt att påverka en stormakt som usa, men i långa loppet finns det ingen vits med att fortsätta med denna typen av handlingar. Desto fler dåd som sker, desto striktare och skärptare ställning och verksamhet bedriver de demokratiska staterna mot terrorism. Man får mer utbyggda underrättelser väst-staterna emellan och det blir svårare och svårare att göra terroristhandlingar. Så länge slagen inte utspelas på den demokratiska arenan, kommer västvärlden aldrig att acceptera terroristernas aktioner, och därmed kan inte terroristerna påverka politiken i världen i den riktning man förespråkar. Därför är terristernas handlingar smått paradoxala och självdödande 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-09-15 09:38 ]
March 4, 2001
On 2001-09-15 00:22, nOOki wrote:
Hmm..ge mig en bra anledning till att världens största militära makt skulle >>>>ANFALLA<<<< och slå ut civila mål!
och vilka sanktioner pratar vi om nu? jag skyddar inte USA överhuvetaget...tycker att det är hemskt när civila blir dödade i krig. jag ifrågasätter bara varför USA skulle anfalla civila ![ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2001-09-15 00:25 ]
jag pratar om sanktionerna mot Irak som hitils dödat över en halv miljon barn....
1 Guest(s)