Fyfan för Skenet Bedrar|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fyfan för Skenet Bedrar
Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 12, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har fan aldrig blivit såhär jävla sur för ett tv program förut. Programmet går ut på att det finns en jury som består av fem personer som får möjligheten att ge 250 000 kr till en av fem deltagare. Juryn består av 4 överklasskids (hittade på Spy Bar?) och 1 med lite vett i huvudet som alltid fick säga emot de andra. Dom fick välja att se lite info om personerna i fråga och fick veta lön och så vidare, hur de hade de ställt och så. Efter varje inslag om personerna fick de välja ut en deltagare och tillslut stod det mellan en 23-årig kille som tjänade 40 000+ i månaden och en kille med två barn som ville rätta upp sitt liv. Dom valde att ge 250 000 kr till den 23-åriga snobben. Efter fick de veta att han skulle köpa en resa till las vegas för pengarna och spela golf på de 10 finaste golfbanorna där.

Juryn kunde bara se pengarna i snobbens händer eftersom de tyckte att han med barnen inte tagit bra ansvar i livet. De gav pengarna till honom för de såg mest likhet med sig själva i honom.

Jag har tappat hoppet om mänskligheten, förstår inte rika människor att de som inte har de lika bra ställ som dom att det är dom som behöver pengarna.

Det var exakt samma sak förra veckan, hon med mest lön vann även den gången pengarna för att : Med den framgångsviljan kan man behöva pengarna bra.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
310304
April 12, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad var det för program?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
310308
April 12, 2003 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha.. Sverige e underbart..
Speciellt me alla snobbar som tror att dom vet allt och kan allt.
Ironi!

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
310309
April 12, 2003 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: Vad var det för program?

Skenet Bedrar på TV3

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
310311
April 12, 2003 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha det dära larvet dem gjorde reklam för.. usch vilken smörja.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
310312
April 12, 2003 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: jaha det dära larvet dem gjorde reklam för.. usch vilken smörja.

Asså du skulle bara se det, asså helvete!

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
310349
April 12, 2003 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan,håller med dig!!Jag blev rosenrasande när jag kollade på det.Den enda som hade lite vett i skallen var bruden.Dom andra överklass idioterna skulle haft en fet smäll,speciellt skåningen (är själv skåning)!! 👿 👿 👿

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
310387
April 12, 2003 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte TV3 som kör detta "underbara" program Astrounaterna också?

Försöker att undvika sådana typer av program...

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
310390
April 12, 2003 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig hört talas om programet. Men om jag fattat allt rätt...

Ifall de som satt i juryn har det bra ställt är det väll inget konstigt att de väljer en person som har det bra ställt? Juryn väljer väll antagligen den person som liknar dem själva eftersom personen har liknande värderingar och uppför sig på ett sådant sätt som juryn är vana vid och tycker om! Skulle jag sitta i juryn och fick välja vem som skulle få $$$ skulle jag välja den person som verkade mest städad och ansvarsfull, knappast till något rödvinsfyllo med några anmärkningar i sitt brottsregister.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
310425
April 13, 2003 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

lol snobbs, en vanligt förekommande ilandsproblem
utmärks ofta av sin väldigt dåliga klädsmak och snobbig attetyd därav namnet.
utrotningshotad under 80talet men är nu på frammarch.
försiktighet bör iaktas när ni kör varannan drink bjuder jag på krogrunda då dom beställer white russian som är lika mkt som 3-5öl prismässigt.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
310502
April 13, 2003 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Haha som tur har jag slutat titta på så skit! hehe

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
310520
April 13, 2003 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz,du borde utveckla din undermåliga form för empati.Och vet du inte vad ordet betyder,så kan ju du och dom andra på Skenet Bedrar ta o lära sig det.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
310531
April 13, 2003 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Har aldrig hört talas om programet. Men om jag fattat allt rätt...

Ifall de som satt i juryn har det bra ställt är det väll inget konstigt att de väljer en person som har det bra ställt? Juryn väljer väll antagligen den person som liknar dem själva eftersom personen har liknande värderingar och uppför sig på ett sådant sätt som juryn är vana vid och tycker om! Skulle jag sitta i juryn och fick välja vem som skulle få $$$ skulle jag välja den person som verkade mest städad och ansvarsfull, knappast till något rödvinsfyllo med några anmärkningar i sitt brottsregister.

HERRE GUD SNUBBEN SKULLE RESA TILL LAS VEGAS FÖR PENGARNA, Vilket han antagligen ändå hade gjort, fast nu slapp han ju betala själv. Och du anser att han hade Mest vett i huvudet?. Dom frågade "Losern" om han hade gjort något olagligt någon gång i sitt liv, Med frågade dom de till "Den städade och ansvarsfulle"?. Jag tycker inte du ska uttala dig om ett program som du inte ens har sätt själv.

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
310533
April 13, 2003 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Sen så störde dom sig på att han använde något ord "som inte lät som att det kom från hans mun" (dom trodde att han hade läst det någonstans).

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
310534
April 13, 2003 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Sen så störde dom sig på att han använde något ord "som inte lät som att det kom från hans mun" (dom trodde att han hade läst det någon stans).

hehe, hur annars ska man lära sig nya ord? På lunarstorm??

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
310535
April 13, 2003 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Lukascool]Sen så störde dom sig på att han använde något ord "som inte lät som att det kom från hans mun" (dom trodde att han hade läst det någon stans).

hehe, hur annars ska man lära sig nya ord? På lunarstorm??

Nej, men dom trodde att han hade läst någon mening för att verka bildad och sedan sagt den. Bara för att han såg ut som en luffare så skulle han inte kunna ha den vokabulären?.

chrippaz
Member
Medlem
310542
April 13, 2003 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: [quote=chrippaz]Har aldrig hört talas om programet. Men om jag fattat allt rätt...

HERRE GUD SNUBBEN SKULLE RESA TILL LAS VEGAS FÖR PENGARNA, Vilket han antagligen ändå hade gjort, fast nu slapp han ju betala själv. Och du anser att han hade Mest vett i huvudet?. Dom frågade "Losern" om han hade gjort något olagligt någon gång i sitt liv, Med frågade dom de till "Den städade och ansvarsfulle"?. Jag tycker inte du ska uttala dig om ett program som du inte ens har sätt själv.

Jag antar att juryn inte visste vad personerna skulle göra för pengarna, det lätt att sitta så här efteråt och klandra juryn för deras beslut. Juryn utgår från sig själva och väljer så klart den personen som i deras ögon verkar vara värdigast pengarna. Vad skulle de annars gå efter?

Du har rätt jag ska nog inte säga något om ett program jag inte sett.

FÖR ATT FÖRTYDLIGA
Jag tycker inte han som vann verkade som en värdig vinnare...

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
311210
April 13, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg första programmet och då var det en brud som verkligen inte behövde pengarna som vann. Killen som verkade behövde pengarna mest fick så klart inga...
Programmet sist orkade jag inte ens bry mig om att kolla på. Fast å andra sidan kanske det kan vara värt att kolla på dyngan också, utmärkt tillfälle att lära sig hur man ska vara när man söker jobb nästa gång, så man lär sig hur överklassen tänker när de väljer ut en person... därmed inte sagt att alla arbetsgivare skulle vara överklass men det är intressant att se hur de priviligerade tänker!

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
311326
April 14, 2003 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Hatar sånna där "Pappa betalar" typer...! 👿

De har ju inte tjänat sina egna pengar utan ärvt skiten, då har de heller ingen rätt till att skryta med sina pengar.

chrippaz
Member
Medlem
311337
April 14, 2003 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Hatar sånna där "Pappa betalar" typer...! 👿

De har ju inte tjänat sina egna pengar utan ärvt skiten, då har de heller ingen rätt till att skryta med sina pengar.

Finns ju några få som verkligen har tjänat ihop sina pengar själv.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 336
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL