November 29, 2003
För att göra en lång historia kort.
Förra nyårsaftonen slogs en kille medvetslös med baseballträ och misshandlades. Han låg i koma, dock vet jag inte hur han har det nu.
Men jag har hört att han inte lever ett normalt liv, som sagt inget jag kan bekräfta. MEN nu till saken, läser idagens tidning.
http://www.dalarnastidningar.s.....260002.ece
Sju mot en, så jävla fegt så det finns inte ord för det.
Hur i helvete kan det gå till? Nej fyfan sverige's rättsväsende är helt åt helvete. Bura in alla sju om inte annat. :banghead:
Jag var varken på festen eller känner killen, men man blir bara så jävla förbannad när man läser sånt där.
April 24, 2007
Json_81 wrote: Klart polisen inte kan undersöka det där, de är upptagna med att porrsurfa.
polisen ska inte beskyllas så extremt hårt. dem är inte ensamma om att ha surfat porr på jobbet. ni vom är skuldiga känner igen er
dock tycker jag att amn sak höja min straffet för i princip alla brott. framförallt öka sraffen för mindre vålsamma och allvarluga brott för det är genom dem små brotten man kommer in i det mörka samhället,
min åsikt^^ :bgrin:
April 13, 2004
nvidiaamd wrote: [quote=Json_81]Klart polisen inte kan undersöka det där, de är upptagna med att porrsurfa.
polisen ska inte beskyllas så extremt hårt. dem är inte ensamma om att ha surfat porr på jobbet. ni vom är skuldiga känner igen er
dock tycker jag att amn sak höja min straffet för i princip alla brott. framförallt öka sraffen för mindre vålsamma och allvarluga brott för det är genom dem små brotten man kommer in i det mörka samhället,
min åsikt^^ :bgrin:
Snälla förhandsgranska innan du postar 🙄
August 11, 2005
engine52 wrote: jag undrar om killen var så oskyldig.. Myntet har 2 sidor.. Och sen undrar jag om det var invandrare med i bilden.. Någon som har url till FB? där får man reda på sanningen
Länsvaktshavande befälet hette Yasemin Mollaoglu, så ja, det var en invandrare med i leken.
🙄
August 11, 2005
whak wrote: [quote=engine52][quote=whak]Visst vi vet inte hur det har gått till.
Men man går fortfarande på sju mot en.
hur vet vi att killen som blev spöad nu inte spöade andra "gänget" veckan innan med dubbelt så många kompisar?
Var lite realistiska nu förfan.
Vadå, han har ju ett poäng.
Hur vet man att den som blev misshandlad själv inte är med i ett gäng?
September 16, 2007
Jag har otroligt svårt å tro att han blev nerspöad bara för att några personer hade tråkigt om du förstår vad jag menar.
Brukar väldigt ofta finnas en orsak, och speciellt om 7 personer står och slår, då tror jag det ligger något dött begravet.
Sen är utredningen nerlagt också p.g.a olika vittnesmål, vad det nu betyder..
Ingen som har lust att ta ett utrag från tingsrätten?
August 11, 2005
whak wrote: [quote=csm101]Vadå, han har ju ett poäng.
Jo visst har han en poäng, men det är ju som att säga att "ricardo kanske inte var så oskyldig, han kanske hade spöat hans mördare kvällen innan."
Det har redan framkommit att vi i princip vet jack shit om fallet. Så det kan mycket väl vara så att snubben som blev misshandlad själv råkat ut för en hämndaktion eller dylikt.
Ser inte det orealistiska eller omöjliga i det? Är ju en möjlig scenario/händelseförlopp ju.
Men visst, att gänget bara letade offer för jävelskaps skull är en möjlig scenario för mig med, så jag utesluter inget här.
September 16, 2007
csm101 wrote: [quote=whak][quote=csm101]Vadå, han har ju ett poäng.
Jo visst har han en poäng, men det är ju som att säga att "ricardo kanske inte var så oskyldig, han kanske hade spöat hans mördare kvällen innan."
Det har redan framkommit att vi i princip vet jack shit om fallet. Så det kan mycket väl vara så att snubben som blev misshandlad själv råkat ut för en hämndaktion eller dylikt.
Ser inte det orealistiska eller omöjliga i det? Är ju en möjlig scenario/händelseförlopp ju.
Men visst, att gänget bara letade offer för jävelskaps skull är en möjlig scenario för mig med, så jag utesluter inget här.
Precis vi kan bara spekulera. Visst fan är det hemskt att folk blir brutalt misshandlade, men innan man har all fakta på bordet ska man alltid vara lite kylig. Han kanske våldtog någon? Har trakasserat en familj i 20 år, eller han kanske var helt oskyldig. Vad vet vi!?
2 Guest(s)