January 6, 2003
EDIT:Texten är ganska lång men försök att läsa hela för att få ett bra helhets intryck.
Jag är strax över 18 år och har aldrig haft nån relation med det motsatta könet. Jag har varit förälskad ett antal gånger (or so i thought). Men de har altid haft nått gemensamt, en kille. 🙁 . Men innan sommaren (typ i början av april) så träffade jag en tjej och började umgås med henne. Hon var för tillfället singel, var min bästa kompis ex sen ett år tillbaka. Efter ett tag så började vissa känslor som jag aldrig hade upplevt tidigare växa fram. Så en dag i mitten av maj i år så kom jag på vad för känslor det var, äkta kärlek och inte de vill ha kärleks känslor som jag haft tidigar, i situationerna ovan. Men de känslorna skulle strax få sig en törn. Tjejen i fråga var ute på krogen med mig och vi satt och drack drinkar tillsammans så säger hon helt spontant, "Du ringer mig en hel del och hänger efter mig rätt mycket så jag undrar, du är väll inte kär i mig? För jag har inga andra känslor förutom stark vänskap (som kompis altså) gemtemot dig" (kanske inte ordagrant men betydelsen är det samma). Och där satt jag helt förstummade men pågrund av mitt kassa självförtroende lyckades jag tyvärr stamma fram ett "Nej själklart inte, du är bara en väldigt bra kompis för mig inget annat" (idiot :arg: :arg: ) Sen var det inte så mycket mer med det. Tiden flöt på ett tag till men sen hände nästa dåliga sak. Hon började nämligen att umgås mer och mer med sitt ex som hon tidigare hatade (mest pågrund av ett hot brev från honom för att hon inte lämnade honom ifred, ska inte gå in på detaljer för då lär tråden bli låst eller räjält censurerad). Och deras relation blev bara mer ch mer intensiv. Det började med lite småkelande och avancerade mot kyssar. Jag pratade då med min kompis om mina känslor för tjejen och han sa att det inte var nått emellan dem och han frågade om jag ville att han skulle dra sig tillbaka och inte bli ihop med henne, och själklart sa jag ja. Men det häll han inte specielt bra för ca två veckor senare (på min 18:års dag) fick jag reda på att de var tillsammans och hon sa att hon älskade honom. Den kvällen var det inte så roligt att festa kan jag nog säga. Sen i slutet av juli kom nästan en nådastör för hon ringde till mig och var rätt upprörd för hon misstänkte att hon hade blivit gravid eftersom hon inte fått nått rött vätske lekage på 1,5 månader. Som tur var det falsk alarm annars så vet jag inte vad som skulle skett.
Sommaren fortskred och mina känslor till henne bara blev större och större och avundet mott min kompis växte och växte. Men det skulle snart förvärras. Kompisenvar nämligen trött på stället vi bodde på så han flyttade till Lindköping med till en kompis han träffade under sommaren. Tjejen stannade kvar i två veckor till men sen så åkte även hon och sen kunde jag inte sova ordentligt på en hel vecka och var väldigt förtvivlad ett bra tag efter. Det lungnade ner sig en anning men känslorna för henne fanns forfarande kvar och jag ringde henne minst varannan dag. Sen hon åkte har jag inte varit ute specielt mycket för dett har inte riktigt varit detsamma att festa utan henne. Men för två-tre veckor sen så åkte jag upp till Sthlm och träffade båda två och vi hade jätterolit tillsamans, och jag å tjej talde ut och jag berättade hur jag verkligen kände för henne och hon visste inte riktigt vad hon skulle säga. Men hon sa att hon älskade min kompis över allt annat och hon ville gifta sig och få barn med honom. Men att om det inte skulle fungera som de tänkt sig så skulle hon bli tillsammans med mig, Det kändes rätt bra att höra det men ändå inte. Ingen vill väll vara ett andra hands vall. Men vi skildes åt som vänner och mitt avsked var mer tårdrypande än hennes (jag grät alltså mer än vad hon gjorde). Jag har festat lite mer sen dess och haft lite bättre tur med tjejer en del har t.o.m. stött på mig men det har aldrig gått förbi kel och omhållning sen har jag skuldkänslor emot tjejen som jag är kär i och det slutar med att vi skils som vänner och inget mer. Vaf*n ska jag gör egentligen. Ska jag bara sitta här och vänta på att de gör slut eller ska jag göra nånting. F*n varför sa jag inte som det var första gången hon frågade mig. Tänk om hon bara vill få sinna känslor besvarade men vågade inte visa att hon hade dem. Tänk om det skulle var hon och jag idag istället allt p.g.a ett littet ja istället för ett nej som det blev.
Jag kommer typ aldrig hitt en annan tjej som jag tycker om. Det värsta är väll dock att jag vet vad kompisen går för han har aldrig vart specielt bra partner, han har lite väll mycket storhetsvansinne och manlighets ideal. Jag är rädd att hon kommer bli sårad av honom och det vill jag inte hon ska bli. 🙁
Vad ska jag göra igentligen? 🙁
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
June 2, 2003
Herregud vilka problem en del kan ha.... kanske har jag aldrig varit kär......fan om bruden utryckligen säger att hon bara vill vara kompis så skulle jag sätta punkt där ! Och som du själv säger vem fan vill vara ett andrahands val......ryck upp dig tare i kragen.... du är bara 18 bast livet e långt.....flickor kommer flickor går...tills du hittar den hehe rätta o de e då faen inte hon !
January 7, 2003
Om hon kan ha andra varför inte du? Stör det henne så är hon bara en kontrollerande *XXX* som inte bryr sig om dig på riktigt. Det kan ju vara bra med lite mer erfarenhet och att vara med andra kommer troligen få dig att lättare se vad du egentligen känner. Är du bara avundsjuk på din kompis/andras förhållanden, eller kanske ensam och inbillar dig att hon är den rätte t.ex.
Att låsa upp sig sådär är enbart destruktivt, och om du gör det och det senare skiter sig iaf, kan man lätt bli deprimerad/aggressiv/avståndstagande till allt o alla.
Jag tror ju inte att det skulle funka mellan er efter vad hon sagt till dig. Du skulle antagligen bli beroende av henne och om hon ville skulle hon styra dig helt.
Är du redo för ett sådant förhållande? Tror inte att någon är det.
December 25, 2000
Blekingen wrote: Det märks att inte många här har upplevt "äkta kärlek", om man känner så starkt för en person, så vill man faktiskt inte lämna denne för allt i världen.
Frågan är ju om folk inte gjort det och sedan gått vidare, när man överlevt första olyckliga kärleken får man en viss förståelse för dessa saker.
August 18, 2003
huuuga va jag känner igen det där... antagligen det värsta som finns.
för det första, så verkar inte tjejen i fråga va nått o ha! hon säger i samma sväng som hon blir tillsammans me killen, att hon älskar honom... that's so much bullshit, fjortisfasoner. tror inte hon har nån bra definition av "älska"
o sen att hon säger åt dig att du är nån sorts "reserv" tycker jag bara är så jävla dålig stil! skulle jag säga vad jag tycker om sånt så skulle inlägget antagligen bli helt censurerat eller helt borttaget.
iaf, be henne läsa det där du just skrev, borde väl fungera helt kanon tycker jag.
visserligen så kan det gå helt åt helvete men då ligger iaf alla kort på bordet o valet e hennes.
i annat fall så bor hon väl inte riktigt runt knuten så det borde kunna gå rätt ok o bearbeta förlusten annars, värre när man går i samma klass osv. som jag lyckades med i gymnasiet. that sux!
ehum. är något av ett proffs på olycklig förälskelse o svek vill jag påstå, om det kan vara nån hjälp så adda mig på icq eller nått.
July 26, 2003
ViU wrote: [quote=Blekingen]Det märks att inte många här har upplevt "äkta kärlek", om man känner så starkt för en person, så vill man faktiskt inte lämna denne för allt i världen.
Frågan är ju om folk inte gjort det och sedan gått vidare, när man överlevt första olyckliga kärleken får man en viss förståelse för dessa saker.
Jag upplever olycklig kärlek just nu, men jag skulle aldrig tänka mig att lämna denne person.
July 13, 2002
The Dragon wrote: F*n varför sa jag inte som det var första gången hon frågade mig. Tänk om hon bara vill få sinna känslor besvarade men vågade inte visa att hon hade dem. Tänk om det skulle var hon och jag idag istället allt p.g.a ett littet ja istället för ett nej som det blev.
Om jag ska vara helt ärlig så hade du nog fått samma svar även om du sagt det tidigare. Finns ingen anledning att hon skulle börja prata om att hon bara vill vara vänner om hon var intresserad av mera, då skulle hon (liksom dig) bara varit tyst och försökt umgås så mkt som möjligt, lr?
Fördelen hade dock varit att du hade kunnat släppa det snabbare... i know. Men å andra sidan hade du kunnat sabba de chanser du hade, lite skrämmande att få höra att ens kompis är kär i en :cy: .
Försök inte bryta upp din kompis och tjejen, de kommer bara driva dem närmare varandra.
January 6, 2003
En hel del personer wrote: Gå vidare och skaffa nya tjejer glöm henne m.m.....
Det är f*n inte så in i h*lvetes j*vla lätt och bara släppa taget på en person som man älskar så mycket som jag gör. :arg:
Tror ni inte att jag försökt att träffa nya tjejer och som jag sa så går det aldrig förbi småkel och kramar sen så slår skuldkänslorna in omevetet och jag drar mig tillbaka, det är inte direckt nått jag kan rå för. Och dessutom så har jag inte så himmla lätt att skafa tjejer eftersom jag är en aning "öveviktig". Och jag har aldrig varit så nära som jag var med henne.
Men de tjejer som jag lyckas få med mig eller som stöter på mig gör det antagligen p.g.a. min klädstil som dels gör att jag ser smalare ut och att jag ser ut att ha mucket pengar vilket är till stora delar sant, och som de flesta vet så drar sig en hel del tjejer till killar med myckat pengar. Kanske en anledning att tjejen jag är kär i dras till min kompis eftersom han tjänar ca 20000 i månaden efter skatt (mera avundsjuk :arg: )
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
July 26, 2003
http://www.ungdomar.se
Du anar inte hur många som känner likadant...
January 28, 2003
älskar är något man gör först efter man varit riktigt nära personen, verkligen lärt känna henne
enligt mig kan man inte älska någon man inte varit tillsammans med, nothing sexual..
som en sa till mig efter första förhållandet tog slut:
"det finns inte en hink full med tjejer, det finns en hel värld"
livet går vidare, om man låter det göra de!! hårt men sant
2 Guest(s)