August 29, 2002
Du får inte ta illa upp av det jag skriver nu, men jag undrar varför du låter folk "trampa" på dig och dina känslor... vill du vara någon som blir trampad på?
För det första: en polare som VET hur du känner, och LOVAR att inte bli ihop med henne... och lik förbannat så går han och blir ihop med henne.. är det en polare? Hade han vart en ärlig och bra polare så hade han faktiskt inte lovat någonting.
För det andra: En tjej som säger att ni kan bli ihop om det inte fixar sig med din "polare" har inte alla hästar hemma när det gäller känslorna. Man kan ju inte säga så, fattar du inte det? Om hon inte kan räkna ut att det är jävligt taskigt att säga så till någon i din situation är hon kanske inte värd dig? Är du en andrahandsperson? Inte? Isåfall, varför får någon säga det till dig då?
Ponera scenariot att hon gör slut med sin nuvarande och blir ihop med dig. Hur tror du det skulle kännas att alltid veta att du är andrahand? Även om det är skönt i början så kommer ert förhållande antagligen vara slut inom 6 månader. Ingen stannar hos en andrahand, och därför måste du sluta ta skit och växa, du måste bli en förstahand. Om hon verkligen skall fatta riktiga känslor för dig så måste det vara när ni är jämlikar, och inte där du är "underlägsen". Så det hjälper inte att vänta på henne, du är nämligen inte hennes hund... visa att du är självständig och lys med din egen styrka, det är det enda som hjälper... att ha kontakt med andra tjejer kanske kan vidga dina egna erfarenheter och även göra henne uppmärksam på att du inte sitter i hennes koppel. Det sista du skall göra är att bli efterhängsen, det är nog inte många tjejer som nappar på det.
Jag har varit i nästan exakt samma situation själv och jag förstår ditt helvete, men det enda som hjälper är att sätta hårt mot hårt. Funkar det inte endå så är det tyvärr så att hon inte var rätt tjej för dig, sorgligt med sant, och det är hon som gör förlusten att inte ha tagit chansen att få vara ihop med dig, det är hennes förlust och inte din, för du har försökt, och du kommer ju hitta någon annan isåfall. Ofta så löser dig, det gjorde det för mig t.ex. vi är snart 15 månader "gamla" nu.
Sorry om jag låter som nåns morsa nu ;). Lycka till...
June 3, 2001
EnbersBuskE wrote:
För det första: en polare som VET hur du känner, och LOVAR att inte bli ihop med henne... och lik förbannat så går han och blir ihop med henne.. är det en polare? Hade han vart en ärlig och bra polare så hade han faktiskt inte lovat någonting.
Min egna regel nummer ett..
Stöt/bli inte ihop med någon en polare försöker limma på.
Det håller jag stenhårt på.
Å du vet ju hur bra det går för mig så..
August 16, 2002
onani 4ever...
ne men allvarligt skit i bruden... hon var inte värd skiten... du har ju oss grabbar här på NH!
ne men ännu allvarligare, tjejer som inte vet att killar inte kan vara "vänner" med tjejer är upp tight bitches... det har jag lärt mig genom att studera the ladder theory...
September 3, 2001
Ladder theory für alles.
Har själv varit olyckligt kär och olyckligt dumpad och allt vad det innebär. Dessa känslor som stress, ångest och svårigheter med koncentrationen, och lust att gråta i vilken sekund som helst, det är nog det värsta som finns.
Det jag gjorde var iofs att försöka övertala mig själv att det inte var jag som gjort något fel (och det var inte jag ju). Tjejer är långt mer oärliga och bitchiga än killar, om vi ser på det iskallt. Tjejer småflörtar med sina killkompisar och förväntar sig att dom ska ta det som ett skämt. Vi killar kan bli kära i tjejer hur lätt som helst. Vi har dessutom sällan tjejkompisar som vi inte gillar.
Till saken. Det som skulle kunna hjälpa är som sagt att övertala sig själv på något sätt och förvandla dessa känslor till ilska. Sen går du till ett gym och pressar skiten ur dig. Tankar som "men va i helvete lämna mig i fred subba" brukar hjälpa när man sitter och drar upp sista curlen.
Det funkar även att gå ut o jogga och "sprinta" för att avreagera sig.
Din kropp tjänar på det, och ditt psyke tjänar på det. Eller jag vet inte... vissa kanske bara mår sämre. Men personligen gjorde det susen.
Att tvinga sig själv att träffa andra tjejer trots att man inte vill är ganska bra. När man väl är där med den andra tjejen så måste man se till o gosa lite, då får man i sig feromoner från henne som kan få en att gilla tjejen i fråga. Funkade för mig med 😉
Sist men inte minst, så måste du veta att "tiden läker alla sår"... Och det är väldigt sant.
January 6, 2003
Som jag ser det så tyckar alla att jag ska skita i henne men det kan jag inte har försökt men det sluttar i att jag blir ännu olyckligare. Kan inte sluta tänka på henne. Jag kan inte hjälpa det men så är det och det är bara att acceptera det.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
July 8, 2003
Jag kan säga så här jag jag har upplevt äkta kärlek (tror jag iaf). Felet var att jag blev tillsammans med båda de tjejerna jag var otroligt kär i (inte samtidigt då). Fast de dumpade mig typ 1-2 månader efteråt.
Tog ett tag att komma över den första. Jag intalade mig att jag aldrig skulle bli kär igen. Pang! Sen satt man där igen. (tog 2 år mellan dem). Den andra tjejen var också jättehärlig. Helt underbar tjej, smal, lång och blond. I'm a sucker for blondes, so what? =)
Nåja, hon gjorde slut hon med (en vecka efter att jag tagit oskulden på henne, antagligen så var det enda anledningen till att hon var tillsammans med mig, jag är en sån där helsnäll kille som folk gillar att utnyttja...)
Hursomhelst. Denna gång intalade jag mig igen att jag inte skulle bli kär, men det sket sig igen. Blev itresserad av en annan tjej fast det blev inget speciellt där. Sov över hos varandra några gånger men det blev inge känslor från hennes sida.
Nu sitter man här. Har en "tjej" som älskar mig, hon vet dock att jag inte vill bli tillsammans med henne eller någon annan för då blir jag bara sårad. Vi har väl träffats ordentligt i ca 2 månader nu. Fast jag vill fortfarande inte bli tillsammans. Detta är vad som hände med mig efter att man blivit sårad för mycket. Man tar helt enkelt avstånd från känslor. Det är inte snällt mot tjejen för jag vet att jag snart kommer behöva välja om jag ska gå helhjärtat in för det eller om jag ska säga upp kontakten.
Jag vet ju själv vad jag kommer välja, fast jag skjuter upp det för jag vill inte såra henne, jag vet ju själv hur illa det känns....
July 14, 2004
Jag hade likadant problem, men jag kollade mig själv i spegeln och tänkte " Varför ska jag bry mig om henne?" Visar du att du inte e intresserad va henne så kommer hon bli knäckt de kan ja lova dig.´
Jag pratade med mina kompisar och fick råd och framförallt en lättnad är det, att ha en att snacka med.
Men det tar sin tid innan du kan visa att du inte e intresserad..
Lycka till
1 Guest(s)