Fyllefest / Lugn Hemmakväll|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fyllefest / Lugn Hemmakväll
[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 24, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok snälla, säg att det är NÅGON mer i hela jävla världen än jag som är trött på fyllefester?

Nu gjordes inte kvällen bättre av att tjejen jag är intresserad var lite halvklängig på en jävla dansk, men alltså seriöst, jag är så jävla trött på att för att överhuvudtaget kunna ha ett socialt liv här, måste man gå på fester hela tiden, där alla super sig fulla.
Det är som om alla bara vill ha en ursäkt för att bete sig som 14åringar. Vilket kanske var kul när man var 16, men de flesta jag känner är fan 20-25 nu, och fortfarande är det bara fyllefester som gäller.

Så jag hoppas bara att det är någon mer än jag (och särskilt då någon TJEJ) i den här världen som hellre sitter hemma o äter lite god mat och kolla på film än går på fester varje jävla helg?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1053344
June 24, 2006 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit nykter i 1år och ca 2 veckor nu.
Så jävla trött på supandet.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1053345
June 24, 2006 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyllefest? Finns det fortfarande? Trodde bara det var en fluga i mitten på 90talet.
Nej men seriöst, är inte mycket för krökandet själv.

whak
Member
Medlem
1053346
June 24, 2006 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt dom flesta brudarna så "måste man vara sådan snubbe som ska hänga med på supande varje helg".

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1053348
June 24, 2006 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker nästan det trevligaste är nått mitt emellan. En skön middag med lite olika pers.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1053352
June 24, 2006 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Lätt lugn hemmakväll, men det är roligt att festa till ibland också.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1053369
June 25, 2006 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är så jävla less på alla som jävla nykterister som tycker de är så iniheltvete bra bara för att de inte super..
Nog för att jag själv inte springer på en massa fyllefester hela hlgerna (dock halva helgerna om inte mer) Man kan ju tröffa så trevligt folk på sånna ställen..
Dock har jag en liten tjej på g nu, som verkar kunna bli lite seriösare, som ja gärna tar en trevlig "hemmakväll" med istället for att sticka ut och supa full..

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1053370
June 25, 2006 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Jag är så j**la less på alla som j**la nykterister som tycker de är så iniheltvete bra bara för att de inte super..
Nog för att jag själv inte springer på en massa fyllefester hela hlgerna (dock halva helgerna om inte mer) Man kan ju tröffa så trevligt folk på sånna ställen..
Dock har jag en liten tjej på g nu, som verkar kunna bli lite seriösare, som ja gärna tar en trevlig "hemmakväll" med istället for att sticka ut och supa full..

Så du säger att du dricker för att vara bättre än alla andra? Prova säga det när du är ärlig mot dig själv och nykter. :bgrin:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1053371
June 25, 2006 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Snorch]Jag är så j**la less på alla som j**la nykterister som tycker de är så iniheltvete bra bara för att de inte super..

Så du säger att du dricker för att vara bättre än alla andra? Prova säga det när du är ärlig mot dig själv och nykter. :bgrin:

Nej verkligen inte, men jag har aldrig riktigt gillat folk som tror de är bättre än alla andra bara för att de inte dricker. Som om det vore något fel med att dricka lite sprit ibland..
Skulle vilja påstå att jag aldrig mött någon som ansett att de varit bättre pga att de super varje vecka, däremot anser varenda en av alla nykterister jag mött att de är så otroligt mycket bättre än alla andra, och detta stör jag mig på så inihelvete..

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
1053373
June 25, 2006 - 1:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är absolut ingen nykterist... bara trött för att där jag bor nu har man liksom inget socialt liv om man inte festar varje helg, för det är det enda folk gör på helgerna..

Har varit en hel del andra problem också den här veckan så det här blev bara lite... för mycket. Ska väl gå o sova, känns nog bättre imorgon right?!

Skönt att man inte är helt själv iallafall.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1053374
June 25, 2006 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

För tillfället byter jag många fyllefester mot ett par lugna hemmakvällar med flickvännen. Tillfället betyder studenten (9 dagars drickande totalt), Hultsfred (6 dagar), och midsommar (3 dagar).
Trodde aldrig jag skulle säga det men nu är jag riktigt less på alkohol.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1053375
June 25, 2006 - 2:12 am
sp_Permalink sp_Print

Okej.

Var full hela helgen (öltält fre, grill lör, öltält sön).
Drack för mkt i måndags(se fylletråden ang. absint).
Blev måttligt onykter i fredags(doh, midsommar!)

Nu är det såhär, det var bara i fredags egentligen jag blev lite för full, men annars tycker jag man ska ta det lite lungt istället. Finns inget som säger att du måste krypa hem VARJE gång man är ute lixsom.

Att vara onykter(salongsberusad) är bara ett supplimang till kvällen i övrigt. Tycker jag då.

Tycker du ska fortsätta gå på dom här fyllefesterna sneo, men du behöver ju inte bli yberpackad varje gång.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1053378
June 25, 2006 - 6:50 am
sp_Permalink sp_Print

Själv körde jag en liten kombination på midsommar, jag och min polare bjöd över två tjejer och blandade lite annorlunda drinkar och hade det skitmysigt.
Visst, fylla blev det väl, men fest är väl att ta i.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
1053382
June 25, 2006 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

fyllefester kan vara roligt om det är rätt männsikor, men jag är mer för de sorts tillställningar som jag var på igår. vi satt på en kompis balkong och grillade, lyssnade på musik, några drack öl (dock inte jag), pratade och rökte vattenpipa. senare när de flesta gått drog vi på en film och åt godis. det är mer lagom för mig 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1053385
June 25, 2006 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Föredrar nog lugna hemmakvällar med någon grogg eller några kalla öl..
Fyllefesterna har jag sedan flera år överlåtit åt den yngre generationen.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1053409
June 25, 2006 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

pga. några mindre-roliga erfarenhetet efter och under fester, väljer jag hellre en trevlig hemmakväll...

whak
Member
Medlem
1053411
June 25, 2006 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Jag är så j**la less på alla som j**la nykterister som tycker de är så iniheltvete bra bara för att de inte super..

Jag har inget emot att folk dricker alkohol.
MEN jag förstår mig inte på vissa, en del ska supa i princip varje helg.
Varför måste man supa "varje helg"?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1053419
June 25, 2006 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Beror på vem jag är ute med. Vissa kan ju bara dricka på ett sätt; rätt in i kaklet, medan jag kanske föredrar lite mer "laid back" med öl och om det finns damer så dans.

//Andreas

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1053423
June 25, 2006 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ligger några år efter trådskaparen så jag föredrar fortfarande fyllefest, men vänta tills jag mognar 😉

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1053427
June 25, 2006 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

fyllefest är lite roligare, men inte för ofta bara. nån gång i månaden som mest.
film/grill/matkväll kan man lätt dra oftare.

men om man mäter i rolighet / tidsenhet så blir det nog ungefär lika

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 156
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL