September 5, 2001
denstore wrote: [quote=Delph1][quote=Collateral][quote=Delph1]Bara för man är full får man inte slänga ur sig vilken dynga som helst. Har man dessutom en varning bör man kanske akta sig för att visa sina riktia sidor sådär...
//Andreas
Jag var inte full när jag skrev den texten.
Den dagen du blir slagen blir du också förbannad.
Ännu mer korkat att skriva det då...
Att slänga ur sig blattejävlar och liknande är inget vi har speciellt mycket överseende med. Det är en person som slår dig inte en hudfärg eller en härkomst.
//Andreas
Det där är ju något som man kan tolka som man vill. Handlar det inte om hudfärg när invandrarungdom systematiskt misshandlar svenskar? Fenomenet förekommer faktiskt, även om det kanske inte är så utbrett som vissa vill göra gällande. Främlingsfientligheten är lika utbredd från andra sidan, så det känns ju rätt märkligt att det inte handlar om hudfärg när invandrare beter sig dåligt, men alltid om svenskar beter sig dåligt mot invandrare.....
Men nu handlar det väl knappast om systematisk misshandel, inte för att det spelar någon roll. Misshandel som misshandel, lika illa oavsett kön,hudfärg.
Har inte sett många som skrivit svenne-jävlar etc. på detta forum, medans blattar,turkar och negrer förekommer. Inte ofta, men det händer.
March 11, 2003
hawkie wrote:
Men nu handlar det väl knappast om systematisk misshandel, inte för att det spelar någon roll. Misshandel som misshandel, lika illa oavsett kön,hudfärg.Har inte sett många som skrivit svenne-j**lar etc. på detta forum, medans blattar,turkar och negrer förekommer. Inte ofta, men det händer.
Nej, men det finns en konstig inställning hos vissa grupper om att det är OK att spela på sin machoattityd i många sammanhang. Jag är inte direkt den våldsamma, och kaxiga typen, men det är ändå inte så sällan man träffar på vissa individer som tycker att det är självklart att det är jag som skall ta steget ner från trottoaren, släppa dem före i kön, helst inte titta dem i ansiktet, eller just ge min taxi åt dem. Av någon märklig anledning, så är det meningen att jag skall visa underlägsenhet. Hur kommer det sig? Och om jag nu skulle stå upp för min rätt, då haglar skällsorden, som svenne, morsaknullare eller något annat. Om diskussionen trots den inte helt ovanliga språkförbistringen, kommer igång, och man råkar säga att man faktiskt tycker att de skall inse att även de måste följa landets regler, då får man höra att man är rasist......
September 5, 2001
denstore wrote: [quote=hawkie] Men nu handlar det väl knappast om systematisk misshandel, inte för att det spelar någon roll. Misshandel som misshandel, lika illa oavsett kön,hudfärg.
Har inte sett många som skrivit svenne-j**lar etc. på detta forum, medans blattar,turkar och negrer förekommer. Inte ofta, men det händer.
Nej, men det finns en konstig inställning hos vissa grupper om att det är OK att spela på sin machoattityd i många sammanhang. Jag är inte direkt den våldsamma, och kaxiga typen, men det är ändå inte så sällan man träffar på vissa individer som tycker att det är självklart att det är jag som skall ta steget ner från trottoaren, släppa dem före i kön, helst inte titta dem i ansiktet, eller just ge min taxi åt dem. Av någon märklig anledning, så är det meningen att jag skall visa underlägsenhet. Hur kommer det sig? Och om jag nu skulle stå upp för min rätt, då haglar skällsorden, som svenne, morsaknullare eller något annat. Om diskussionen trots den inte helt ovanliga språkförbistringen, kommer igång, och man råkar säga att man faktiskt tycker att de skall inse att även de måste följa landets regler, då får man höra att man är rasist......
Du kallar det visa underlägsenhet, jag kallar det rationellitet. Jag tycker inte det är något att bråka om när någon går före i kön. Känner du att du vill säga ifrån så gör det. Knacka han/hon på axeln och säg, ursäkta men du gick före mig fast det är kö? De flesta yngre gör det också just för att provocera fram ett slagsmål, inte ska man nappa på sånt? Vi är större än så 🙂
Att svordomar haglar eller slag har inte så mycket med var personen ifråga är ifrån, kan dock ha med åldern att göra då de flesta yngre känner att de måste vara lite "häftigare" och fuska sig före alla andra.
Lite ironisk, colleteral känner sig orättvist behandlad och tycker att invandrarna ska anpassa sig efter lagen när han själv ska åka svarttaxi :/
March 11, 2003
hawkie wrote:
Du kallar det visa underlägsenhet, jag kallar det rationellitet. Jag tycker inte det är något att bråka om när någon går före i kön. Känner du att du vill säga ifrån så gör det. Knacka han/hon på axeln och säg, ursäkta men du gick före mig fast det är kö? De flesta yngre gör det också just för att provocera fram ett slagsmål, inte ska man nappa på sånt? Vi är större än så 🙂Att svordomar haglar eller slag har inte så mycket med var personen ifråga är ifrån, kan dock ha med åldern att göra då de flesta yngre känner att de måste vara lite "häftigare" och fuska sig före alla andra.
Lite ironisk, colleteral känner sig orättvist behandlad och tycker att invandrarna ska anpassa sig efter lagen när han själv ska åka svarttaxi :/
Jag håller med dig om att det oftast är bäst att backa ur sådana här situationer. En köplats är sällan eller aldrig värd ett slagsmål. Problemet är att alla inte riktigt nöjer sig med att du skall lämna din plats i kön, din beställda taxi eller gå ner i rännstenen. Som du säger är många av de killarna vi talar om fullständigt medvetna om att det här är ett sätt att brösta sig inför folket omkring dem, och om du gör det här, så ser de också det som en svaghet, vilket inte helt sällan gör dem mer benägna att hoppa på dig.
Jag har under mina 20 år ute på stan, som vanlig flanör, krogbesökare eller jobbande i insläpp sett allt från utskällningar och örfilar till grova misshandlar och knivhuggningar. 99% av de grova förbrytelserna har det handlat om att någon adrenalinstinn kille, ursvensk eller invandrare kan kvitta, vill visa sig inför sina kompisar. Jag har hitintills inte en enda gång sett någon ensam person bara flyga på någon utan att ha någon form av backning. Den här typen av våld verkar snarare vara ett perverterat sätt att hävda revir, och om det skall vara lönt, så måste det finnas någon form av publik.
När det kommer till invandrare kontra etniska svenskar, så är min erfarenhet att våldsbenägenheten kanske är lika stor, men den stora skillnaden är att svenskar oftast har längre stubin, och är mer benägna att backa. Egentligen tror jag inte detta har så mycket med härkomst att göra, som gruppkultur.
Ett av de problemen jag har uppmärksammat de sista 10 åren är unga människors inställning till "respekt". Många yngre, och återigen, det kvittar om det är svenskar eller ej, förknippar respekt med rädsla. Ett sådant förhållandesätt skapar ofta situationer som oundvikligt slutar i våld.
October 23, 2004
oh fyfan vad trelttt man ör tnu . men ortkar iknt el bli baksi is morring. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--. Måste ddricka vattten ..................................
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
June 28, 2001
Här är mitt fylleinlägg direkt kopierat från ett annat forum som jag skrev det på först.
Den förtjänar en egen tråd men orka.
Det hela börjar med ett avslut på en ganska rolig kväll, jag har varit ute på trädgårn och "rave'at" loss lite på deras golv då deras DJ fick för sig att köra lite häftig psy trance med lite klös i.
Jag och polaren tar oss därifrån till heden och tänker ta oss en burgare på deras gatukök, dom stängde 10 min innan vi kom dit och en kille står utanför och ber mig locka ut tjejen som jobbar där.
Denna tjej har jag tjötat med lite innan och skaffat hennes nummer till min polare så jag vet vem hon är, allmänt trevlig tjej som förmodligen får mycket uppmärksamhet av alla fulla människor som springer förbi och köper burgare.
Snubben som ville ha kontakt med henne med min hjälp är ganska full och tjötsam, han påminner Väldigt mycket i sättet på samma sätt som min syrras snubbe, en väldigt skojfrisk kille.
Han tjötar och gör sig bekant med oss, Jag och min polare står bakom kiosken på heden och försöker ragga upp en Taxi men icke picke pö dom var inte villiga.
En tjej med karisma, utstrålning och "it!" går förbi, hon har lurar i öronen och kollar när hennes buss ska komma och sätter sig ner vid kanten för att vänta in den.
Jag får ögonkontakt med henne och i mitt huvud säger det bara Tjoff! en säkring small och shit pomfritt vilken cool stil hon hade !
Hennes lockiga blonda hår och stora lugg som döljer ena ögat förtrollar min ynkliga själ till ett stoftmoln.
Jag tänker : fan henne måste jag få kontakt med.
Snubben som 5 min tidigare tjötade om tjejen i kiosken dyker upp och sätter sig gämte henne och agerar som en vägbom för mig och jag försöker komma på ett sätt att komma förbi honom utan att verka som en desperat man som kör sista ragget vid busshållplatsen, han snackar om nått (kan dom ha känt varandra sedan tidigare?) hon säger inte mycket men låter han lysna lite på hennes musik.
Jag går fram och försöker sabotera lite för honom genom att ställa lite dumma frågor om tjejen i kiosken, tappert försök men helt misslyckat.
Polaren säger åt mig att ringa en taxi och visst gör jag det, den dyker upp på nolltid och vi sticker.
200 hundra meter ifrån ber jag chaffisen vända för jag insåg att jag bara måste ha hennes nummer, en tjej med den coola atityden är inget man slänger iväg.
Polaren övertygar chaffisen(Leif) att inte vända och så blev det.
Nu sitter jag här mindre än 1 timma efter och jag skriver ett inlägg på koloz om hur jag totalt missade en förmodligen satans cool tjej.
Now what da fuck !?
October 23, 2004
Jadu säg det. Borde jag gjort. 😕
Sorry.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
January 20, 2002
Måste bara säga det att det var längesen jag drack mycket alkohol... Blir en öl/grogg ibland och då i måttliga mängder... Sååå mycket skönare.
Finns annat vettigt att göra än att kröka sönder sig :).
Ni som skriver när ni är fulla kan väll skriva i fetstil eller liknande.
March 10, 2002
Cezar wrote: Måste bara säga det att det var längesen jag drack mycket alkohol... Blir en öl/grogg ibland och då i måttliga mängder... Sååå mycket skönare.
Tror det är bättre att de som är nyktra skriver i fetstil 😛
January 20, 2002
Dehman wrote: [quote=Cezar]Måste bara säga det att det var längesen jag drack mycket alkohol... Blir en öl/grogg ibland och då i måttliga mängder... Sååå mycket skönare.
Tror det är bättre att de som är nyktra skriver i fetstil 😛
Hehe ok.
Det kan vara roligt att urskilja ifall man t.ex. inte vill se vad en nykter person har skrivit i tråden.
2 Guest(s)