May 19, 2003
Tindy wrote: [quote=Vamp][quote=Tindy][quote=Vamp]Ah! Skolan imorrn så lika bra att få en god natts sömn! En halvstor "godnattis", grön och ny odlad 😀
Hmm, menar du sallad?
Oja, 100 % 😉
Vad bra 🙂
Jag fick någon annan konstig tanke i huvudet, men det var ju bara trams. Haha.
:va:
August 2, 2001
داستان کشف آسپرین
سازنده اولین قرص آسپرین
فردریک بایر در سال 1825 بدنیا آمد. پدر او یک نساج و رنگرز پارچه بود و طبق عادت آن زمان وی در ابتدا شغل و حرفه پدر را برای کار انتخاب کرد و پس از مدتی فعالیت با پدر، در سال 1848 تشکیلاتی مشابه برای خود راه اندازی کرد و در آن حرفه بسیار هم موفق شد.
[Image Can Not Be Found]
تا قبل از 1856 برای رنگرزی از مواد رنگی طبیعی استفاده می شد اما با کشف و صنعتی شدن ساخت رنگهای حاصل از مواد نفتی، بایر که پتانسیل موجود در این کشف را بخوبی احساس کرده بود با کمک شخصی بنام فردریک وسکوت کمپانی Bayer را راه اندازی کرد.
بایر در ماه می سال 1880 در گذشت و تا آن زمان کمپانی هنوز در فعالیت رنگرزی مشغول بود، اما شرکت تصمیم گرفت با استخدام تعدادی شیمیدان نوآوری هایی در این صنعت بوجود آورد و این اتفاق هم افتاد اما نه در صنعت رنگرزی.
[Image Can Not Be Found]
هنگامی که فلیکس هوفمن در حال انجام آزمایش با یکسری از ضایعات رنگی بود تا شاید بتواند دارویی برای درمان درد ناشی از بیماری پدرش بدست آورد توانست به پودری دسترسی پیدا کند که امروزه شما آنرا به نام آسپرین می شناسید.
Skål alla!
November 22, 2001
whak wrote: Har inge vodka hemma.
Seriöst efter den här ölen (är inne på 7:e) så drar jag och slaggar, hade lika gärna kunna svept ett sexpack folköl hade blivit lika "full" av det. Just nu är jag bara trött som en rövknullad-gris.
Det blir så ibland.
Själv kände jag tvärtom, full på 2 öl o lite irländskt kaffe. Vågade inte dricka mer sen eftersom jag ska jobba nu.
March 11, 2003
whak wrote: Har inge vodka hemma.
Seriöst efter den här ölen (är inne på 7:e) så drar jag och slaggar, hade lika gärna kunna svept ett sexpack folköl hade blivit lika "full" av det. Just nu är jag bara trött som en rövknullad-gris.
Alltså, är det sanning att tidelag är vanligare en bit uppåt landet? Hur får man annars sån fakta?;)
October 10, 2004
oh fy fan exakt vad jag behöver! gah vad fan skam an göra? strulade med 2 brudar ikväll likosm, 1 i klassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sen en i en klass under som jag gjorde bort mig för totalt gahhhhhhhhhhh och en massa mer.......... asså den bruden klassen under är ärligttalat fett snygg....m mne ska man göra något på måndag när det är nu vecka? vad isf? den första bryden glöm henne,.. hon är fet och ful usch,,, jag ska klägga migg! hej.
November 22, 2001
yazaka wrote: oh fy fan exakt vad jag behöver! gah vad fan skam an göra? strulade med 2 brudar ikväll likosm, 1 i klassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sen en i en klass under som jag gjorde bort mig för totalt gahhhhhhhhhhh och en massa mer.......... asså den bruden klassen under är ärligttalat fett snygg....m mne ska man göra något på måndag när det är nu vecka? vad isf? den första bryden glöm henne,.. hon är fet och ful usch,,, jag ska klägga migg! hej.
hahahah, hoppas du kommer ihåg det här inlägget imorogn 😉
Tänk på att fula brudar e bättre i sängen 😉
August 2, 2001
yazaka wrote: oh fy fan exakt vad jag behöver! gah vad fan skam an göra? strulade med 2 brudar ikväll likosm, 1 i klassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sen en i en klass under som jag gjorde bort mig för totalt gahhhhhhhhhhh och en massa mer.......... asså den bruden klassen under är ärligttalat fett snygg....m mne ska man göra något på måndag när det är nu vecka? vad isf? den första bryden glöm henne,.. hon är fet och ful usch,,, jag ska klägga migg! hej.
Hm, vet de om varandra? Annars är det bara att köra hårt. 😛
October 10, 2004
hahha fy fan godmorgon på er :p vette fan om de fula är så grymt myckte bättre asså, de är bara så jävla mycket lättare att få hem 😀
nXsty nä de känner absolut inte till varandra, dock går som sagt en i min klass och den andra klass under. Jag har fan en bild på henne t.o.m. dock lär jag ju inte känna igen henne på måndag 😀
btw, jag stavar som en gris ju på natten. Tror att det beror på att jag inte såg tangentbordet....... 🙂
November 29, 2003
Oh god.
Man är rejält sliten efter gårdagen.
Hinkade 9 starköl och sexa whiskey, vilket man grovt ångrar idag. Hade iofs varit kul att se när jag hoppade över staketen här utanför. 🙂 Hoppas ingen såg det.
Lär försöka klämma i mig lite mat sen också, men nu ska det borstas tänder och rösta.
yazaka wrote: hm, kul att vakna upp till att mobilen ringer och det är ett samtal från Serbien ?
Mjo det fick jag uppleva nyss iaf, raggade på lite serbiska brudar igår, de skulle låna min telefon och nu slutar det med att jag får samtal från serbien :/
Va ska man göra?:(
Somna om?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
yazaka wrote: hm, kul att vakna upp till att mobilen ringer och det är ett samtal från Serbien ?
Mjo det fick jag uppleva nyss iaf, raggade på lite serbiska brudar igår, de skulle låna min telefon och nu slutar det med att jag får samtal från serbien :/
Akta så de inte skickar upp hela släkten.
August 2, 2001
Posta en uppföljning när du fått mobilräkningen. 🙂
1 Guest(s)