July 13, 2002
Ogrebeast wrote:
Einsteins relativitetsteori ställer till vår intuitiva värld ganska rejält i o m hur han modellerade världen med sin fyrdimensionella rumtidsväv. Visste ni att man kan parkera i ett garage med en bil som är längre än vad garaget är? Bara man kör tillräckligt fort in och bromsar tillräckligt snabbt. Sug på den ni!
Ja men... daaah... klart man kan då garagedörren är öppen å bilen kan sticka ut 😛 Hehe men serisöst... hur går det ihop (om garedörren slår ihop precis när bilen kommer in), bilen måste ju "utvidgas" igen då den stannar? garaget spricker eller :D?
February 21, 2003
NH|Noddan wrote: [quote=Ogrebeast]Einsteins relativitetsteori ställer till vår intuitiva värld ganska rejält i o m hur han modellerade världen med sin fyrdimensionella rumtidsväv. Visste ni att man kan parkera i ett garage med en bil som är längre än vad garaget är? Bara man kör tillräckligt fort in och bromsar tillräckligt snabbt. Sug på den ni!
Jag är med på att man kan få in bilen, men så fort som bilen stannar kommer väl bilen att växa till storleken som stämmer överens med garagets referenssystem och därmed bli för långt?
Japp, det kommer den göra. Bilens längd extraheras igen med ljusets hastighet för att jämna ut rumstidväven. Därför måste du vara snabb som faan ur bilen och stänga garageporten. :bgrin:
May 1, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=NH|Noddan][quote=Ogrebeast]Einsteins relativitetsteori ställer till vår intuitiva värld ganska rejält i o m hur han modellerade världen med sin fyrdimensionella rumtidsväv. Visste ni att man kan parkera i ett garage med en bil som är längre än vad garaget är? Bara man kör tillräckligt fort in och bromsar tillräckligt snabbt. Sug på den ni!
Jag är med på att man kan få in bilen, men så fort som bilen stannar kommer väl bilen att växa till storleken som stämmer överens med garagets referenssystem och därmed bli för långt?
Japp, det kommer den göra. Bilens längd extraheras igen med ljusets hastighet för att jämna ut rumstidväven. Därför måste du vara snabb som faan ur bilen och stänga garageporten. :bgrin:
June 19, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=NH|Noddan][quote=Ogrebeast]Einsteins relativitetsteori ställer till vår intuitiva värld ganska rejält i o m hur han modellerade världen med sin fyrdimensionella rumtidsväv. Visste ni att man kan parkera i ett garage med en bil som är längre än vad garaget är? Bara man kör tillräckligt fort in och bromsar tillräckligt snabbt. Sug på den ni!
FUSK!
FUSK!
Och vad säger din studentlägenhetsägare om att du har sönder garageporten va? 😀
June 19, 2002
oxiswoofer wrote: fast det är inte möjligt(än??) att accelera en bil till öljusets hastighet, så allt detta om att stoppa in en lång bil i ett litet garagae är enbart på pappret..dvs man räknar fram det..irl är det omöjligt..om ingen fattade det 😉
Man måste ju inte nå ljushastigeten, räcker med några procent av den beroende på hur mycket för kort bilen är 🙂
Fast jag har hört att Ogrebeast kör en sånhär mini-bil som bara tar upp en halv parkeringsruta så han behöver inte oroa sig ändå :bgrin:
July 13, 2002
hehe 😀 Faen va jag längtar till lite stabilare fysikkurser så jag slipper göra bort mig mera 😉
August 11, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=NH|Noddan]Fast jag har hört att Ogrebeast kör en sånhär mini-bil som bara tar upp en halv parkeringsruta så han behöver inte oroa sig ändå :bgrin:
Mini-bil? Jag är ingen j*vla kärring! 🙄 😛
Nä här är min raket! 😀
jo... vi ser allt hur det rör sig i brallan... det måste betyda att vesslan tog kortet
June 19, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=NH|Noddan]Fast jag har hört att Ogrebeast kör en sånhär mini-bil som bara tar upp en halv parkeringsruta så han behöver inte oroa sig ändå :bgrin:
Nä här är min raket! 😀
[Image Can Not Be Found]
Hahaha kom igen, visa baksidan!
Jag vill se LGF-skylten 😮
din epa-raggare! 👿
February 21, 2003
NH|Noddan wrote: Hahaha kom igen, visa baksidan!
din epa-raggare! 👿
EPA-traktor??? En del som frågat det på sta'n förut också som inte sett baksidan. Men när jag låter motorn rusa och de hör de dubbla Weber-förgasarna sjunga så är det f**n inte många som är katiga längre! :bgrin:
July 13, 2002
coalan wrote: [quote=Ogrebeast][quote=NH|Noddan]Fast jag har hört att Ogrebeast kör en sånhär mini-bil som bara tar upp en halv parkeringsruta så han behöver inte oroa sig ändå :bgrin:
Nä här är min raket! 😀
jo... vi ser allt hur det rör sig i brallan... det måste betyda att vesslan tog kortet
haha... men seriously ogre du ser lite "upphetsad" ut 😀
June 19, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=NH|Noddan]Hahaha kom igen, visa baksidan!
din epa-raggare! 👿
EPA-traktor??? En del som frågat det på sta'n förut också som inte sett baksidan. Men när jag låter motorn rusa och de hör de dubbla Weber-förgasarna sjunga så är det f**n inte många som är katiga längre! :bgrin:
Haha 🙂
Du menar när du drar upp den i 3000 varv tills centrifugal-spärren sätter in så att du inte ska kunna köra över 35? 😀
Weber-förgasare.. pyttsan 🙂
din lilla fj0rtiz-raggare!
1 Guest(s)