February 12, 2002
En snubbe kör utför en backe som lutar 5 grader med friktion,, eller vad det nu är.. (Är märket för micro, alltså ett u med en pinne till vänster åsså är det ett litet k efter,, NÄSTAN så här "μk"...)
Han har en starthastighet av 20 m/s. Nu ska man bestämma stoppdistansen för den är liraren.. Hur gör man det?
Fattade nån ens frågan?
Edit.. μk = 0.180 Friktion eller vad det nu är...
K'et är "nersänkt"..
July 3, 2003
Mikro är ju ingen enhet utan ett prefix 10^-6... lilla k borde ju då vara enheten, men k som en enhet har jag då aldrig hört talas om. :-/
Annar så ska du ju räkna ut hur lång sträcka han hinner avverka innan han står stilla. Att det lutar 5 grader ökar ju farten så alltså borde friktionen vara väldigt stor som jag förstått det iaf... Ska kika om jag kan hitta vilken enhet lilla k är.
February 12, 2002
Iskall wrote: Mikro är ju ingen enhet utan ett prefix 10^-6... lilla k borde ju då vara enheten, men k som en enhet har jag då aldrig hört talas om. :-/
Annar så ska du ju räkna ut hur lång sträcka han hinner avverka innan han står stilla. Att det lutar 5 grader ökar ju farten så alltså borde friktionen vara väldigt stor som jag förstått det iaf... Ska kika om jag kan hitta vilken enhet lilla k är.
Jo jag vet att micro är 10^-6 men det verkar ju användas med ett litet k här som en enhet, eftersom man aldrig skriver ut ett prefix före en enhet å att ket dessutom är i "nersänkt stil"..
Mm, fattar inte hur han ska kunna stanna, tycker ju att farten ska öka hela tiden..
July 3, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jo jag vet att micro är 10^-6 men det verkar ju användas med ett litet k här som en enhet, eftersom man aldrig skriver ut ett prefix före en enhet å att ket dessutom är i "nersänkt stil"..
hmm, k:et nedsänkt... Nedsänkta bokstäver brukar ju betyda att det är en speciell kraft (eller var det nu är...) som man ska räkna med. Nu blev jag riktigt konfunderad faktiskt...
Du kanske får hoppas på att Ogre hittar hit. 🙂
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Mm, fattar inte hur han ska kunna stanna, tycker ju att farten ska öka hela tiden..
Jo ,det tycker jag med...
1 Guest(s)