January 17, 2002
Såg på nyheterna om killen som för några månader sedan dog då han gått fram till en osmullen pjäs.
Jag blev så arg då de började snacka om att förbjuda raketer! Bara för att en kille utan vett och förnuft stoppat skallen i en pjäs och tappat huvet betyder det inte att alla är lika dumma! Det enda som krävs för att säkert avfyra raketer är vett och respekt! Det ska föräldrarna kunna banka in i skallarna på deras barn om de tar sitt ansvar.
Jag anser att om du skadar dig på/av (whatev) en pjäs är det ingen annans fel än ditt eget som inte fattade att man skulle peka den IFRÅN dig själv, inte leka jackass och avfyra den från röven eller käften.
Nu ska ju EU pressa igenom ett direktiv som tillåter både smällare och raketer, så vi behöver inte oroa oss för det. Men jag vart bara så jäkla förbannad då folk inte fattar att det är så enkelt att förhindra sånt här med lite "psykologisk krigsföring" från föräldrarnas sida. Nu hjälper ju inte det ibland, men jag tycker inte att enstaka incidenter ska kunna påverka så mycket att det börjar snackas om förbud.
Framför allt ska föräldrarna inte låta barnen handskas med kraftiga pjäser om de inte är 16 år.
February 3, 2003
Jag anser att om du skadar dig på/av (whatev) en pjäs är det ingen annans fel än ditt eget som inte fattade att man skulle peka den IFRÅN dig själv, inte leka jackass och avfyra den från röven eller käften.
Såå du menar att om någon skjuter den mot mig med vilje är det mitt fel??
November 4, 2001
Tycker du har rätt till viss del...
Smällare är ju redan förbjudna, det är egentligen jävligt bra om man ser på det ur en synviknel - 15års gräns.
Man kommer kantandes och ska hem då det far föri smällare osv mitt framför nosen på än, dessa kommer från småungar som inte hyser någon respekt för andra.
jag tycker att man bär tillåta smällare och raketer förutsatt att man har 18 som åldersgräns på ALLT som kan leda till att någon skommer till skada.
I regel är det ju så att om gränsen är 15år så kommer 12 årigarna över dem. om gränsen är 18 så kanske dom inte hamnar hos ungar som rent ut sagt är dumma i huvudet.
November 4, 2001
jag förstår bara inte hur folk inte kan förstå att man inte ska kasta smällarna på andra...
har själv varit ung och man kanske var lite "vågad", man smällde små radiobilar osv men inte fan blåste man hörseln eller synen på en stackars person för att vara ball inför polarna..
January 17, 2002
LorD_Kvadd wrote:
Såå du menar att om någon skjuter den mot mig med vilje är det mitt fel??
Det där var väl endå ett jävligt onödigt inlägg?
December 4, 2002
Men så är det nuförtiden, dagens ungar har inget vett i skallen och ingen respekt för andra...
och inte fan får föräldrarna uppfostra sina barn nu för tiden heller... !! och vissa föräldrar skiter i det.. så är det bara
Visst finns det ungar nuförtiden som är normala men det är fan inte många verkar det som
February 3, 2003
hrm håller med att folk är dumma som fan ifall dom går fram till en pjäs som kan gå av eller riktar den mot sig själva.
Men nu är det så att jag innan umgicks med folk som jag inte längre vill umgås med som hade som sport att skicka raketerna mot andra. En kompis till mig fick en liten på sig och han klarade sig utan några märken utom lite ont i öronen och en trasig jacka.
Menar föräldrar har sagt åt en hela livet att man inte ska gå nära raketer som kan smälla av eller som inte gått iväg, att folk bara gör det...
March 14, 2001
CoLiC wrote: Såg på nyheterna om killen som för några månader sedan dog då han gått fram till en osmullen pjäs.
Tror ja kände han (om du menar just han då)..
Och ja du här helt rätt i att man får fan skylla sig själv om man går fram till en osmullen smällare/raket efter man tänt på.. rent livsfarligt..
November 4, 2001
Altså lutar man sig över sånna pjäser har man uppenbarligen inte uppnåt det godkända åldern..
Menar alla har vi väll dtraskat fram till en kinapuff och sparkat lite på den men inte fan lutar man sig över en "jubileumsbomb" som inte vill smälla..
Att man själv har tagit ETT steg fram från det ställe man stog på för att se om det gnistrar eller liknande kan jag förstå.. säkerhetsavstånd +-1 meter lixom..
Jävligaste jag sätt är en grabb som sparkade om kull en pjäs som inte small... som tur var var den av mindre kaliber och small inte av senare heller..
December 15, 2003
nja, när jag var yngre i förra århundradet så hade vi krig med raketer som vi i dom olika gängen sköt på varandra med, helidiotiskt. Men då var vi väl en 12-13 år (det var 15-årsgräns då på de tyngre pjäserna vill jag minnas, det var väldigt mycket slappare då (och fler skador)
August 10, 2001
Men det e ju klart att det ska bli förbud mot fyrverkerier osv. Ytterligare ett steg i rätt riktning för total dominans av regeringen. Om ett par år så kan jag misstänka att det kommer förbud mot att gå på toaletten på vissa tider + att man måste ha hjälm när man kör bil m.m. m.m.
Om regeringen får igenom alla förbud som vissa av Svenska folket vill införa så har vi snart tappat vårt egenansvar, vår frihet osv.
-Den som funnit har letat!
December 15, 2002
Per$$oN wrote: Men det e ju klart att det ska bli förbud mot fyrverkerier osv. Ytterligare ett steg i rätt riktning för total dominans av regeringen. Om ett par år så kan jag misstänka att det kommer förbud mot att gå på toaletten på vissa tider + att man måste ha hjälm när man kör bil m.m. m.m.
Om regeringen får igenom alla förbud som vissa av Svenska folket vill införa så har vi snart tappat vårt egenansvar, vår frihet osv.
snart ska dom väll ha restriktioner på födelse också, eftersom då kommer en person till livet, och vi vet ju alla att det är farligt att leva, man kan ju dö
2 Guest(s)