g33kat eller supit!?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
g33kat eller supit!?
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
730841
September 26, 2004 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Bogus^][quote=NH|SiBBoR]Av den här tråden att dömma verkar dem flesta av oss g33ks faktiskt ha ett litet partajliv vid sidan av datorn. roligt att se att ni verkar vara ett sådant gott gäng.

Btw, ni får se till att dra till Jönköping och DH:W så kan vi virra runt på krogen nån kväll ;D

you can count me in wink

lett! bara gött att slippa alla Dh-barn en kväll.. vi kör väll på lördagen eller?

En del av folket lär ju inte komma in i lokalen sen då. 😛
Fulla personer får inte vistas där inne, eller misstar jag mig?

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
730856
September 26, 2004 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Bogus^][quote=NH|SiBBoR]Av den här tråden att dömma verkar dem flesta av oss g33ks faktiskt ha ett litet partajliv vid sidan av datorn. roligt att se att ni verkar vara ett sådant gott gäng.

Btw, ni får se till att dra till Jönköping och DH:W så kan vi virra runt på krogen nån kväll ;D

you can count me in wink

lett! bara gött att slippa alla Dh-barn en kväll.. vi kör väll på lördagen eller?

En del av folket lär ju inte komma in i lokalen sen då. 😛
Fulla personer får inte vistas där inne, eller misstar jag mig?

Det är sant, men man skall ju ändå bara sova 😛 när man kommer tillbaka från krogen så då är det ju sak samma.. Om man nu inte har fått för sig att sova i DH´s regi, då kanske det kan bli lite jobbigare..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
730884
September 26, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ok, varför sitter man och super framför datorn? Då har man fan alkoholproblem.

Varför skulle man ha mer alkoholproblem ifall man gillar att bli berusad framför datorn än ifall man gillar att bli berusad på en nattklub?

Pluxor wrote: [quote=bjorne]Vet inte vad jag ska svara, varit ute båda dagarna, men inte drukigt mer än tre-fyra öl. Anser det mycket trevligare att bara vara lite salongsberusad, om ens det.

då hittar man ju inga fina flickor :c

En indikator som berättar för en att man är socialt inkompetent.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
730896
September 26, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

denna helg har jag faktiskt g33kat rejält och haft en polare över med sin dator 😛 dock händer inte det ofta och jag brukar iaf vara ute på fester då jag vet att det är någon, har dock inte varit på puben ännu (fylde 18 för 2 månader sen typ)

dock ligger mina problem i att om jag ska bli full så blir det en dyr fylla 😛

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
730917
September 26, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: denna helg har jag faktiskt g33kat rejält och haft en polare över med sin dator 😛 dock händer inte det ofta och jag brukar iaf vara ute på fester då jag vet att det är någon, har dock inte varit på puben ännu (fylde 18 för 2 månader sen typ)

Stor stark kostar normalt sett under 50kr, sex-sju sådana lär du bli ganska redig på. Men du missar vara fall något trevligt, en pub slår en nattklub med hästlängder i mitt tycke.

Quarzi
Member
Medlem
730929
September 26, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Quarzi]denna helg har jag faktiskt g33kat rejält och haft en polare över med sin dator 😛 dock händer inte det ofta och jag brukar iaf vara ute på fester då jag vet att det är någon, har dock inte varit på puben ännu (fylde 18 för 2 månader sen typ)

Stor stark kostar normalt sett under 50kr, sex-sju sådana lär du bli ganska redig på. Men du missar vara fall något trevligt, en pub slår en nattklub med hästlängder i mitt tycke.

har druckit 6 st 7.0'or cider (gillar inte öl tyvär :P) + 2-3 glas sprit med fanta exotic och inte känt av mycket.. så en fylla för mig är typ att dricka en halv 7'tis inom en halvtimme 😛 (detta kan också bekräftas av 3 medlemar på nh wink)

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
730941
September 26, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=bjorne][quote=Quarzi]denna helg har jag faktiskt g33kat rejält och haft en polare över med sin dator 😛 dock händer inte det ofta och jag brukar iaf vara ute på fester då jag vet att det är någon, har dock inte varit på puben ännu (fylde 18 för 2 månader sen typ)

har druckit 6 st 7.0'or cider (gillar inte öl tyvär :P) + 2-3 glas sprit med fanta exotic och inte känt av mycket.. så en fylla för mig är typ att dricka en halv 7'tis inom en halvtimme 😛 (detta kan också bekräftas av 3 medlemar på nh wink)

Då blir det inte så dyrt ju.

Hört talas om ordet förkröka/förfesta?

Quarzi
Member
Medlem
730961
September 26, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Quarzi][quote=bjorne][quote=Quarzi]denna helg har jag faktiskt g33kat rejält och haft en polare över med sin dator 😛 dock händer inte det ofta och jag brukar iaf vara ute på fester då jag vet att det är någon, har dock inte varit på puben ännu (fylde 18 för 2 månader sen typ)

Då blir det inte så dyrt ju.

Hört talas om ordet förkröka/förfesta?

vad tjänar det till blir ju bara dyrare för mig då.. jag kan lätt dricka en halv flaska vodka på en kväll utan att känna av något (säg från 19:00 till 02:00) sveper jag däremot halva på ca: 30-60 minuter så blir jag lite lullig i 10 minuter sen är allt borta, fortsätter jag att smådricka lite efter att jag blivit lullig så försvinner det på ett ögonblick endå. en lösning skulle vara att jag dricker en hel 7'tis på en kväll men då blir det sådär jäkla dyrt igen och förmodligen skulle jag sluta upp som en viss polare i diket 😛

så därför går jag på festar oftast utan att dricka, kanske inte kan bli exakt lika kul som om man vore lite mer påverkad men men.. skojigare än att sitta vid datorn iaf.

(ps: full, då menar jag inte att ligga å spy bakom ett hörn utan att man har problem att gå rakt, sluddrar och kan inte stava när man kommer hem och sätter sig vid datorn typ :P)

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
730998
September 26, 2004 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: har druckit 6 st 7.0'or cider (gillar inte öl tyvär :P) + 2-3 glas sprit med fanta exotic och inte känt av mycket.. så en fylla för mig är typ att dricka en halv 7'tis inom en halvtimme 😛 (detta kan också bekräftas av 3 medlemar på nh wink)

Sju stark-öl innehåller ungefär samma mängd ren alkohol som 40cl vodka, se till att dricka ölen snabbt bara. Annars kan du ju bara gå till leif runt hörnet och köpa en kvarting, blir ju inte speciellt dyrt.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
731018
September 26, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Krogen både freda och lörda för mig såklart!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
731236
September 26, 2004 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=ocz]Satt faktist och hade webb me en stenhård punkare som svepte 15 st 33or på en kväll, men han kunde fortfarande stava :pidu: Stenhård kille 😀

Ok, varför sitter man och super framför datorn? Då har man fan alkoholproblem.

Alkoholproblem? Det var väl 0.2-cider, eller nåt...:)

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
731241
September 26, 2004 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=HELIX][quote=ocz]Satt faktist och hade webb me en stenhård punkare som svepte 15 st 33or på en kväll, men han kunde fortfarande stava :pidu: Stenhård kille 😀

5.3 öl. Dom här svarta Carlsberg, som smakar SKIT!

[Image Can Not Be Found]

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
731259
September 26, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=HELIX][quote=ocz]Satt faktist och hade webb me en stenhård punkare som svepte 15 st 33or på en kväll, men han kunde fortfarande stava :pidu: Stenhård kille 😀

[Image Can Not Be Found]

Budget öl är det ju, men smakar skit är väl att ta i. Är som tysk Pepsi jämfört med svensk Cola 🙂

Fortfarande gott, men finns mycket trevligare alternativ.

ocz
Member
Medlem
731261
September 26, 2004 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=ocz][quote=AMD_RULEZ][quote=HELIX][quote=ocz]Satt faktist och hade webb me en stenhård punkare som svepte 15 st 33or på en kväll, men han kunde fortfarande stava :pidu: Stenhård kille 😀

[Image Can Not Be Found]

Budget öl är det ju, men smakar skit är väl att ta i. Är som tysk Pepsi jämfört med svensk Cola 🙂

Vet inte om det är min "unga" smak men jag tycker att det finns mycket godare öl.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
731277
September 26, 2004 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=AMD_RULEZ] Alkoholproblem? Det var väl 0.2-cider, eller nåt...:)

[Image Can Not Be Found]

Sist jag kollade var Sort Guld på 5.8% 😉 Sen smakar de verkligen inte skit.

bjorne wrote: Budget öl är det ju, men smakar skit är väl att ta i. Är som tysk Pepsi jämfört med svensk Cola 🙂

Vad är det för budget med Sort Guld? En 33cl burk Sort Guld kostar typ 11kr. Vi kan ju jämföra det med riktig budget öl, Sofiero, som kostar 10kr för en 50cl burk.

Sen att dra paralleler med svensk Coca Cola och pepsi?! Sen TYSK pepsi?! Ack ack. :>

ocz
Member
Medlem
731279
September 26, 2004 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ocz][quote=AMD_RULEZ] Alkoholproblem? Det var väl 0.2-cider, eller nåt...:)

[Image Can Not Be Found]

Sist jag kollade var Sort Guld på 5.8% 😉 Sen smakar de verkligen inte skit.

bjorne wrote: Budget öl är det ju, men smakar skit är väl att ta i. Är som tysk Pepsi jämfört med svensk Cola 🙂

Vad är det för budget med Sort Guld? En 33cl burk Sort Guld kostar typ 11kr. Vi kan ju jämföra det med riktig budget öl, Sofiero, som kostar 10kr för en 50cl burk.

Sen att dra paralleler med svensk Coca Cola och pepsi?! Sen TYSK pepsi?! Ack ack. :>

Jag är ingen ölvetare, förlåt mig. Jag håller mig till cider... 🙂

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
731300
September 26, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:

Mjo, budget öl är kanske att ta i, men i mitt tyckte är det något med den ölen som känns budget. Kanske är det att det är i en aluminiumburk som gör att ölen smakar metal :p

embarassed

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
731312
September 26, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo da var alldeles tillräckligt full igår kväll..
Börja me att förfesta i en 2timmar sen vidare till en maskeradfest 😛 Mycket roligt faktiskt..
Och ännu roligare när man kollar på alla kort folk har knäppt.. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 149
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL