February 17, 2004
Lodisen wrote: Försök hela tiden! Till slut blir du nog slapp i lederna så att det går. 😀
Det här var nog den sjukaste tråden på länge, den spårade ur direkt :).
Alltså ner kommer jag nog med mycket vilja, men kommer jag ner kommer jag aldrig upp, dvs lederna har sträckts ut max.
Måste finnas ett bättre alternativ än med våld. Vill gärna ha seriösa svar, då min intention är det. Jag vill bli smidig som en liten Wushu kines.
/Dani
April 3, 2007
Om du springer lite eller nått, bara så att musklerna blir varma, så kan du stretcha de muskelgrupperna som behövs för att komma ner i spagat eller split eller va du sa 😀
men det är väldigt väldigt viktigt att dina muskler som du ska stretcha är varma, annars finns risken att du får en sträckning.
För att veta vilka muskelgrupper du ska stretcha är lätt, du går bara isär med benen och sjunker ner, och där du känner att det tar emot, där ska du stretcha!
Goodluck! /haaaaagizzzah!
September 12, 2001
denstore wrote: I alla Jean Claude Van Damme-filmer binder de fast honom i ett par träd med taljor och grejer, och bara dra i honom. Det finns säkert ett par tre forumiter som kan hjälpa dig med det....;)
Så det innebär alltså att du ser på sådana skitfilmer trots ditt snobberi mellan varven? 😉
February 17, 2004
Hagiz wrote: Om du springer lite eller nått, bara så att musklerna blir varma, så kan du stretcha de muskelgrupperna som behövs för att komma ner i spagat eller split eller va du sa 😀
men det är väldigt väldigt viktigt att dina muskler som du ska stretcha är varma, annars finns risken att du får en sträckning.
För att veta vilka muskelgrupper du ska stretcha är lätt, du går bara isär med benen och sjunker ner, och där du känner att det tar emot, där ska du stretcha!
Goodluck! /haaaaagizzzah!
Tackar för svaret!
Tror du att jag ska stretcha mig smidigare och inte tänja ut lederna eller ska jag göra båda?? Måste nog vara varm som du säger annars kommer jag aldrig ner
McBanjo wrote:
Göra som Van Damme skulle resulterat i väldigt svåra skador på en otränad människa
Van Damme är ju uppenbart skadad om man utgår från hans "filmiska" insatser och skriverierna om hans privatliv, men tror du verkligen att spagatträning kan ge hjärnskador?
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=McBanjo] Göra som Van Damme skulle resulterat i väldigt svåra skador på en otränad människa
Van Damme är ju uppenbart skadad om man utgår från hans "filmiska" insatser och skriverierna om hans privatliv, men tror du verkligen att spagatträning kan ge hjärnskador?
🙄
Van Damme är en hjälte!!
MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=McBanjo] Göra som Van Damme skulle resulterat i väldigt svåra skador på en otränad människa
🙄
Van Damme är en hjälte!!
Jo, kanske i SOBTM och HTTYW..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 29, 2006
ilg@dd wrote: [quote=McBanjo] Göra som Van Damme skulle resulterat i väldigt svåra skador på en otränad människa
🙄
Nja, snarare muskelskador. Van Dammes ev hjärnskador kommer nog från sparkar/slag
November 23, 2001
Hittade en länk http://www.abc-of-fitness.com/.....tretch.asp
March 11, 2003
skiroy wrote: [quote=denstore]I alla Jean Claude Van Damme-filmer binder de fast honom i ett par träd med taljor och grejer, och bara dra i honom. Det finns säkert ett par tre forumiter som kan hjälpa dig med det....;)
Så det innebär alltså att du ser på sådana skitfilmer trots ditt snobberi mellan varven? 😉
Van Damme hela dagen framför 99% av svensk "kvalitetsfilm". Frågan är vilket som är otäckast. En helkväll med Schwartzenegger och Van Damme, eller ens 10 minuter Lars Norén......;)
February 17, 2004
nu ikväll börjar min träning mot mitt mål. Ska se hur lång tid det tar innan jag kommer ner. Jag kommer att göra övningar 20min/dag.
Sista utvägen är Van dammes metod, dvs om inget annat funkar. Kan jag räkna med 3 frivilliga från NH???? 🙄 Kickboxer får fungera som studiematerial tills vidare.
Tack för alla bra & mindre bra tips!
denstore wrote: [quote=skiroy][quote=denstore]I alla Jean Claude Van Damme-filmer binder de fast honom i ett par träd med taljor och grejer, och bara dra i honom. Det finns säkert ett par tre forumiter som kan hjälpa dig med det....;)
Van Damme hela dagen framför 99% av svensk "kvalitetsfilm". Frågan är vilket som är otäckast. En helkväll med Schwartzenegger och Van Damme, eller ens 10 minuter Lars Norén......;)
Varför inte heller ta exempel ur filmvärlden i Sverige istället?
Mej veterligen har inte Lars Norén gjort en enda långfilm eller "film" öht, dock enstaka TV-pjäser....
Kjell Sundvall, Lasse Åberg, Lasse Hallström, Josef Fares, Lukas Moodysson är ju inte direkt fy skam för en sån liten nation som Sverige, sen icke att förglömma den aktade Ingemar Bergman (Inte för att jag direkt värdesätter hans filmer.).
1 Guest(s)