Gå ner i spagat, hur tränar jag det?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gå ner i spagat, hur tränar jag det?
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1143498
June 19, 2007 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=skiroy][quote=denstore]I alla Jean Claude Van Damme-filmer binder de fast honom i ett par träd med taljor och grejer, och bara dra i honom. Det finns säkert ett par tre forumiter som kan hjälpa dig med det....;)

Så det innebär alltså att du ser på sådana skitfilmer trots ditt snobberi mellan varven? 😉

Van Damme hela dagen framför 99% av svensk "kvalitetsfilm". Frågan är vilket som är otäckast. En helkväll med Schwartzenegger och Van Damme, eller ens 10 minuter Lars Norén......;)

Varför inte heller ta exempel ur filmvärlden i Sverige istället?
Mej veterligen har inte Lars Norén gjort en enda långfilm eller "film" öht, dock enstaka TV-pjäser....
Kjell Sundvall, Lasse Åberg, Lasse Hallström, Josef Fares, Lukas Moodysson är ju inte direkt fy skam för en sån liten nation som Sverige, sen icke att förglömma den aktade Ingemar Bergman (Inte för att jag direkt värdesätter hans filmer.).

Underhållningsvåld som underhållningsvåld. I Van Dammes filmer slår man skurkar på käften. I Noréns pjäser slår man frugan på käften. Vilket som är bäst är i min mening rätt trivialt.
De regissörerna du radade upp där är enligt mig bra exempel på de mest överskattade filmpersonerna jag kan tänka mig.

Kjell Sundvall. Hur fasen orkar folk titta på fler Beck? Snacka om att ha missat hela känslan från böckerna. Jägarna? Bra film? Grabben i graven brevid?

Lasse Åberg? Sällskapsresan 1 och 2. Resten är faktiskt rätt kasst.

Josef Fares. Ganska kul, tung pilsnerbuskis ala Åsa-Nisse, men det tragiska är att om det inte hade varit en invandrarkille som hade gjort filmerna, så hade kultureliten hatat dem...

Moodysson? Allvarligt talat, orkade jag inte se färdigt varken Lilja 4-ever eller Fucking Åmål. Sämsta skiten jag någonsin sett. Överpretentiös smörja, med målet att verka seriös och samhällskritisk.

Bergman. Denna Bergman....
Hade världens kritiker vågat tala ur skägget, och erkänt att de inte förstod storheten med Bergman, så hade vi haft en bättre film i Sverige. OK, Fanny och Alexander var bra, men resten? Även en blind höna finner ett korn....

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
1143522
June 19, 2007 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag blev bara nyfiken på vad som Van Damme har gjort i privatlivet som är så korkat?
Lite skvaller kom igen snälla...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1143523
June 19, 2007 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Danne980 wrote: Jag blev bara nyfiken på vad som Van Damme har gjort i privatlivet som är så korkat?
Lite skvaller kom igen snälla...

Misshandel av fru bland annat, rejäl sådan.. Sen är det andra damer än frun som också fått agera boxboll åt den Pellejönsen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1143532
June 19, 2007 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Underhållningsvåld som underhållningsvåld. I Van Dammes filmer slår man skurkar på käften. I Noréns pjäser slår man frugan på käften. Vilket som är bäst är i min mening rätt trivialt.
De regissörerna du radade upp där är enligt mig bra exempel på de mest överskattade filmpersonerna jag kan tänka mig.

Kjell Sundvall. Hur fasen orkar folk titta på fler Beck? Snacka om att ha missat hela känslan från böckerna. Jägarna? Bra film? Grabben i graven brevid?

Lasse Åberg? Sällskapsresan 1 och 2. Resten är faktiskt rätt kasst.

Josef Fares. Ganska kul, tung pilsnerbuskis ala Åsa-Nisse, men det tragiska är att om det inte hade varit en invandrarkille som hade gjort filmerna, så hade kultureliten hatat dem...

Moodysson? Allvarligt talat, orkade jag inte se färdigt varken Lilja 4-ever eller Fucking Åmål. Sämsta skiten jag någonsin sett. Överpretentiös smörja, med målet att verka seriös och samhällskritisk.

Bergman. Denna Bergman....
Hade världens kritiker vågat tala ur skägget, och erkänt att de inte förstod storheten med Bergman, så hade vi haft en bättre film i Sverige. OK, Fanny och Alexander var bra, men resten? Även en blind höna finner ett korn....

Ok...finsmakarn har talat ser jag. 😉
Vad Van Damme anbelangar så är det filmer jag kräks över. Jag har sedan länge skippat underhållningsvåldet i stort. Så Van Damme är för mig ren och skär skit! (ja jag är en finsmakare och en snobb mellan varven. Eller rättare sagt väldigt kräsen numera.) 🙂

Kjell Sundvall
: Han ger jag inte mycket för. Det bästa han har gjort är den klassiska "Vi hade i alla fall tur med vädret" för den är fortfarande tämligen klockren!

Lasse Åberg: Där kan jag bara hålla med. Sällskapsresan 1&2 är helt ok men resten är inget vidare.

Josef Fares: Om han hade ett annat namn så hade hans filmer varit lika uppskattade bland massan när det gäller kopps och Jalla Jalla för det är trots allt helt ok filmer med en rad klockrena scener och karaktärer. Kultureliten skulle kräkas ändå så det är inget att bry sig om. Däremot är Zozo inte fullt lika bra. Klart överskattad.

Moodysson: Här är jag delad för jag tycker att Lilja 4-ever och Fucking Åmål har sina poänger och klart vettiga "pekpinnar". Men resten av det han har gjort är rent skit.

Bergman. Denna Bergman.... : Här instämmer jag helt och fullt. Fanny och Alexander var utmärkt på flera sätt. Men resten vad gäller filmmässigt är bara rent skit. Det som har varit Bergmans "storhet" är Sven Nykvist förtjänst helt och fullt! Lustig detta...jag har haft diskussioner om just Sven Nykvist på sistone med en annan cineast och han berättade om att andra regissörer och filmfotografer har sagt att ingen slår Sven Nykvist. Någon har sagt att det nordiska ljuset är svårast att bemästra och det behärskade den mannen till fulländning.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1143535
June 19, 2007 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ruskigt off topic, skidan åker ur spåret oftare och oftare ;p

Btw är det här målet: http://sv.wikipedia.org/wiki/B.....spagat.jpg

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1143542
June 20, 2007 - 3:55 am
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: Ruskigt off topic, skidan åker ur spåret oftare och oftare ;p

Det här är allmänt, här är det mer regel än undantag att vi sladdar ur spår. 😉

kebabbert
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1143798
June 21, 2007 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=McBanjo] Göra som Van Damme skulle resulterat i väldigt svåra skador på en otränad människa

Van Damme är ju uppenbart skadad om man utgår från hans "filmiska" insatser och skriverierna om hans privatliv, men tror du verkligen att spagatträning kan ge hjärnskador?
🙄

Van Damme är en hjälte!!

Vid en intervju så råkade han en gång - då han var ganska nygift - säga sin gamla frus namn istället. "Allt är så nytt och det är svårt att hålla reda på allt" - typ.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1144052
June 22, 2007 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Stjäler tråden lite. Har spelat fotboll i 17 år och från och till de senaste 3 åren. Aldrig stretchat ordentligen, nu är min leder fubar. Kan man rädda dem? 🙂

denstore
Member
Medlem
1144082
June 22, 2007 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Stjäler tråden lite. Har spelat fotboll i 17 år och från och till de senaste 3 åren. Aldrig stretchat ordentligen, nu är min leder fubar. Kan man rädda dem? 🙂

Vilka leder pratar du om? Snackar vi vighet i höfter finns det nog chans, men är det smärta i knän, så är det kört....;)

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1144086
June 22, 2007 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nog har jag hört dehman gnälla om knän men oftast så är det låren som blir rätt stela.

denstore
Member
Medlem
1144087
June 22, 2007 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: Nog har jag hört dehman gnälla om knän men oftast så är det låren som blir rätt stela.

Där man har tränat sig mest, t.ex långa löpmuskler i lår, och sidoförflyttning i knän, blir oftast svårt att göra något åt i senare skeden. Fotbollsspelare blir sällan viga människor när de lägger av. Fast jag har beviset på att undantaget bekräftar regeln. En polare som är gammal back, har inga problem med varken splitt eller spagat.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1144092
June 23, 2007 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Dehman]Stjäler tråden lite. Har spelat fotboll i 17 år och från och till de senaste 3 åren. Aldrig stretchat ordentligen, nu är min leder fubar. Kan man rädda dem? 🙂

Vilka leder pratar du om? Snackar vi vighet i höfter finns det nog chans, men är det smärta i knän, så är det kört....;)

Ptja vi kan se det som här jag har såkallat löparknä. Min ländrygg är itne som den ska, börjat få problem med den igen efter 2-års uppehåll. Låren är åt helvete, vaderna lika så. Men jag är fortfarande snabb på korta sträcker, 200-400-(minus) :>

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 370
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL