July 4, 2003
Farbror wrote: [quote=obelix][quote=desdecado]Jag gick ner lika mycket på att äta vid rätt tid (och inget däremellan), dvs kl 7, 12, 15, 19, 21
(ja bara mellanmål på vissa av dessa tider).Sen såg jag till att äta ordentligt och bytte ut matfetterna och mjölken. Gick ner från 73 till 67 på kort tid.
Har gjort samma sak själv en gång för länge sedan.
Jag åt rätt och rörde på mig 3 ggr i veckan.
resultatet blev att jag gick ner ca 70kg på runt 11 månader. :hb: :D/
:bgrin: 😮 70kg !!!!
De tär ju som nästan hela jag...
BTW: Hur mycket är typ normalt om man är 16år väger 80+ och är 1.90 lång ?
70Kg! Då ligger jag -10 kg om jag skulle gå ner det hehehe :p
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
January 12, 2004
bjorne wrote: Hade varit intressant ifall du kunde berätta vad det fanns för näring och i vilken mängd i det här pulvert. Hur mycket du ska trycka i dig om dagen osv.
I längden lär det ju inte vara speciellt hälsosamt då tarmarna inte får något att arbeta med, vilket kan orsaka tarmcancer.
Vad är din nuvarande vikt, styrketränar du, vet du vad din bf ligger på?
Varje påse innehåller 200 kalorier, ska äta 4 påsar/dag.
Vet inte vad jag väger idag, men det är runt 140kg fördelat på 190cm, så jag är lite för kort för tillfället
Jag ska börja styrketräna om en vecka eller tå igen.
Bf, har ingen aning om det, men jag har mer av det ena när det gäller muskler och "icke" muskler iaf. :bgrin:
Nar det gäller magen och jobba så är det därför jag kommer stå under kontroll av läkare bla, samt att det bara är under 12 veckor.
February 1, 2002
desdecado wrote: Jag gick ner lika mycket på att äta vid rätt tid (och inget däremellan), dvs kl 7, 12, 15, 19, 21
(ja bara mellanmål på vissa av dessa tider).Sen såg jag till att äta ordentligt och bytte ut matfetterna och mjölken. Gick ner från 73 till 67 på kort tid.
Du måste vara rätt kort om du vill gå ner från 73kg?
obelix wrote:
Har gjort samma sak själv en gång för länge sedan.Jag åt rätt och rörde på mig 3 ggr i veckan.
70kg, fyfanken bra kämpat...
June 28, 2001
12veckor är väldigt länge för något så tråkigt i matväg.
jag tror att du hade tappat vikt oavsett vad du käkat om du bara tryckt i dig så enformig mat, smakar det skit så äter man det bara för att överleva, Kebab därimot är så jävla gott att man Vill inte lämna kvar nått på tallriken.
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=desdecado]Jag gick ner lika mycket på att äta vid rätt tid (och inget däremellan), dvs kl 7, 12, 15, 19, 21
hur fan kan man gå ner en hel fastbullit :-k :-s
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=obelix][quote=desdecado]Jag gick ner lika mycket på att äta vid rätt tid (och inget däremellan), dvs kl 7, 12, 15, 19, 21
Inga problem..
fastbullit liten räka...
Obelix riktig karl...
:hb: :bgrin:
March 21, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=Farbror]BTW: Hur mycket är typ normalt om man är 16år väger 80+ och är 1.90 lång ?
av och in, ursäkta om det här låter dåligt men är du lite värre än knubbig? isånna fall kan det vara så att du är lite ur formen
Låter lite dårligt ja .... Är inte över viktig på nått sätt men jag är inte vältränad precis... undra bara för det finns nån sån typ tabbel som skolsyster följde när man var mindre som beskrev vad som är normal om man jämnför vikt längd och ålder...
December 31, 2001
Stor del av folket som börjar styrketräna går oftast upp i vikt 🙂
Men det är antagligen fettet du vill minska.
Du behöver igentligen inte fasta på pulver för att gå ner i vikt och ska du träna och samtidigt käka sådana saker i stället för riktig mat så kommer inte kroppen må så bra av det.
Ät små portioner av fettsnål mat med kyckling/tonfisk.
I stället för att äta en regäl middag under 1 dag så dela upp den över kanske 2-3 måltider som då ska va små och inte i storlek som ett spädbarn.
Mellan måltiderna kan du äta frukter och dricka massa vatten.
Du behöver ha fett för att bränna fett.
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=fastbullit][quote=obelix][quote=desdecado]Jag gick ner lika mycket på att äta vid rätt tid (och inget däremellan), dvs kl 7, 12, 15, 19, 21
Inga problem..
fastbullit liten räka...
Obelix riktig karl...
:hb: :bgrin:
jag är ingen liten räka 🙁
tänk så här: du är en buss, jag är en vanlig personbil 😛
February 11, 2004
jag tappade typ 12 kg på 4 månader genom att motionera nån gång i veckan, inte äta mig proppmätt, dricka mycket kaffe, avstå från sena mål, kanske låta bli såsen till maten, o inte dricka så mycket dricka.
Jag vägde 74 först, nu väger jag typ 62, men tanken va inte ens att gå ner så här mycket, utan mest bara att prova på om de funka, jag fick dom flesta tipsen här från Nh faktiskt, då ja läste andras banta trådar, som råkade komma upp titt som tätt
February 1, 2002
Death On Wings wrote: Stor del av folket som börjar styrketräna går oftast upp i vikt 🙂
Men det är antagligen fettet du vill minska.Du behöver igentligen inte fasta på pulver för att gå ner i vikt och ska du träna och samtidigt käka sådana saker i stället för riktig mat så kommer inte kroppen må så bra av det.
Ät små portioner av fettsnål mat med kyckling/tonfisk.
I stället för att äta en regäl middag under 1 dag så dela upp den över kanske 2-3 måltider som då ska va små och inte i storlek som ett spädbarn.
Mellan måltiderna kan du äta frukter och dricka massa vatten.Du behöver ha fett för att bränna fett.
Tror du kommer bli rätt gasig i magen av det där efter ett tag 😀
June 28, 2001
Farbror wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Farbror]BTW: Hur mycket är typ normalt om man är 16år väger 80+ och är 1.90 lång ?
av och in, ursäkta om det här låter dåligt men är du lite värre än knubbig? isånna fall kan det vara så att du är lite ur formen
Låter lite dårligt ja .... Är inte över viktig på nått sätt men jag är inte vältränad precis... undra bara för det finns nån sån typ tabbel som skolsyster följde när man var mindre som beskrev vad som är normal om man jämnför vikt längd och ålder...
jasså du är inte över-viktig, göran perssonär dock ganska"över viktig" gämförtmed envanlig svensson.
October 24, 2002
obelix wrote: Varje påse innehåller 200 kalorier, ska äta 4 påsar/dag.
oj, det där lät väldans lite. Hur mycke protein/kolhydrat i varje påse? Hur mycket fett kommer du få i dig om dagen? Föreslår att du dricka allt vatten du kommer åt under bantningsperioden.
Vet inte vad jag väger idag, men det är runt 140kg fördelat på 190cm, så jag är lite för kort för tillfället
Vad är ditt mål?
Nar det gäller magen och jobba så är det därför jag kommer stå under kontroll av läkare bla, samt att det bara är under 12 veckor.
"Bara" tolv veckor, du kommer ju vara så jäkla sliten efter två veckor.
Tänk på alla gifter som sitter lagrat i ditt fett som nu kommer frigöras å inte ha någon fettdepå att lagras i på nytt, eller jo vänta det har du, hjärnan :eye:
Death On Wings wrote: Stor del av folket som börjar styrketräna går oftast upp i vikt 🙂
Men det är antagligen fettet du vill minska.
Den vikt uppgången beror i början beror till 95% av vätska. Själv har man ökat från ~67kg till ~80kg sedan mars, visst har man fått märkbar förändringar på kroppen, men inte 13kg ändringar :p
Callister wrote: Riktiga män väger över 90.
Skulle vilja säga 100kg, dock ska det till stor del vara muskler. Mitt mål är vara fall 100kg, även om det kommer ta en jäkla massor utav år utav pumping
September 7, 2003
edvard wrote: ...genom att motionera nån gång i veckan, inte äta mig proppmätt, dricka mycket kaffe, avstå från sena mål, kanske låta bli såsen till maten, o inte dricka så mycket dricka.
Såhär borde alla tjockisar göra....
En ursäkt för feta människor som är för slöa och trötta för att inte bespara samhället deras åsyn.
January 12, 2004
bjorne wrote: [quote=obelix]Varje påse innehåller 200 kalorier, ska äta 4 påsar/dag.
oj, det där lät väldans lite. Hur mycke protein/kolhydrat i varje påse? Hur mycket fett kommer du få i dig om dagen? Föreslår att du dricka allt vatten du kommer åt under bantningsperioden.
Ska iväg och köpa 7 backa mineralvatten idag.
Vad är ditt mål?
95-100kg, under det så känner jag mig som ett Biafrabarn.
Skulle vilja säga 100kg, dock ska det till stor del vara muskler. Mitt mål är vara fall 100kg, även om det kommer ta en jäkla massor utav år utav pumping
Hur lång är du?
.doedels wrote: [quote=edvard]...genom att motionera nån gång i veckan, inte äta mig proppmätt, dricka mycket kaffe, avstå från sena mål, kanske låta bli såsen till maten, o inte dricka så mycket dricka.
En ursäkt för feta människor som är för slöa och trötta för att inte bespara samhället deras åsyn.
Så, nu har du varit rolig för resten av ditt liv...
November 22, 2001
.doedels wrote: [quote=edvard]...genom att motionera nån gång i veckan, inte äta mig proppmätt, dricka mycket kaffe, avstå från sena mål, kanske låta bli såsen till maten, o inte dricka så mycket dricka.
Eller så är det långa människor.
Jag skulle lätt kunna väga över 90kg utan att vara fet med lite träning. (188cm lång)
1 Guest(s)