October 24, 2002
Callister wrote: [quote=bjorne][quote=Callister]
Mineralvatten
Anses allmänt som nyttigare och mer mineralrikt än vanligt kranvatten. Mineralvatten måste inte vara bättre än kranvattnet men på många håll är det så.
Susning...Går ypperligt med mineralvattnet.. 😛
Kalk är inte en mineral, dessutom innehåller väl kranvatten bakterier som är bra för magen, magen behöver må bra då man kör på en sådan diet som Obelix gör.
Det är marginellas skillnader det kommer göra, 12 veckor är inte länge. Kroppen har nog lagrat för år framöver
Kroppen har knappast lager för några år. Hur som helst så krävs det extra mycket av kroppen vid detta tillfället och då är det bra att få i sig all näring man kommer åt.
May 23, 2001
Callister wrote: [quote=Tyrfing]Behöver iinte enbart var muskler han har gått upp i kan vara fettvävnad också.
Och vatten, varje kolhydrat binder vatten 20 ggr sin egen vikt.
Så man ska dricka jävligt mycket vatten altlså? Ska fan börja sopa i mig typ 6-7 liter per dag, räcker det?
January 12, 2004
stormaz wrote: [quote=Callister][quote=Tyrfing]Behöver iinte enbart var muskler han har gått upp i kan vara fettvävnad också.
Så man ska dricka jävligt mycket vatten altlså? Ska fan börja sopa i mig typ 6-7 liter per dag, räcker det?
Man kan bli förgiftad av för mycket vatten. :cy:
May 17, 2004
obelix wrote: [quote=stormaz][quote=Callister][quote=Tyrfing]Behöver iinte enbart var muskler han har gått upp i kan vara fettvävnad också.
men utan vatten dör man ju :bgrin:
May 23, 2001
obelix wrote: [quote=stormaz][quote=Callister][quote=Tyrfing]Behöver iinte enbart var muskler han har gått upp i kan vara fettvävnad också.
Så tom vatten är onyttigt alltså. Ska väl sluta dricka det också då 😉
December 31, 2001
Här är lite mer info om ämnet som bjorne nämnde.
Kreatin är ett ämne i musklerna som hjälper till att omvandla lagrad energi till rörelseenergi. Kreatin förekommer i livsmedel från djurriket, t ex kött och fisk. En normal kost innehåller 1-2 gram kreatin per dag. Dessutom bildas 1- 2 gram kreatin i kroppen varje dag.
En person som väger 70 kg har totalt cirka 120 gram kreatin i sin muskelmassa. Överskott av kreatin kan omvandlas till kreatinin, som utsöndras via njuren.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: Här är lite mer info om ämnet som bjorne nämnde.
Kreatin är ett ämne i musklerna som hjälper till att omvandla lagrad energi till rörelseenergi. Kreatin förekommer i livsmedel från djurriket, t ex kött och fisk. En normal kost innehåller 1-2 gram kreatin per dag. Dessutom bildas 1- 2 gram kreatin i kroppen varje dag.
En person som väger 70 kg har totalt cirka 120 gram kreatin i sin muskelmassa. Överskott av kreatin kan omvandlas till kreatinin, som utsöndras via njuren.
Dock kan man chocka kroppen igenom att trycka i sig stora mängder kreatin under en månads tid och på så sätt få ut en mycket fin boost. Jag har själv kört varannan månad sådär. Funkar kanon. Ska vara relativt riskfritt, finns inga erkända bieffekter eller spekulationer som kommer från folk som vet vad de snackar om. Ofta hör man om småglin som hävdar att de får finnar av det osv, precis som de säger att de får finnar av socker och dylikt.
January 12, 2004
bjorne wrote: Mmm, är sugen på en rapport från Obelix.
En tränings-FAQ hade kanske varit lite väl nu, men en träningstråd hade varit kul, lite skryt och tips.
Går in på dag 5 nu...
Skakig, hungrig som satan, ont i huvudet, yrslig, trött, lättretad 👿
Men annars så mår jag bra :bgrin:
3 Guest(s)