October 24, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Jag dricker inte mer vatten än nödvändigt. Kroppen ger signaler när man börjar bli uttorkad, man blir törstig... Satsar hellre på att öka min vikt med rena muskler... Man blir hårdare då 🙂
Du kommer kunna öka i mer muskelmassa ifall du får i dig vatten också. Vatten är väldigt viktigt, inget man ska underskatta.
February 10, 2003
omg, 800kcal rena självmordsdieten, du kommer säkert att rasa i vikt, iaf i början.. sedan när kroppen smäller in sig på svältläge så kommer det nog gå lite saktare, själv skulle jag aldrig utsätta mig för så lite kcal om dagen..
bara organen gör väl av med ca 1200kcal har jag för mig...
ämnesomsättningen kommer också att sjunka rejält efter 12veckor av den där dieten, så efteråt får du vara väldigt försiktig med vad du äter om du inte vill öka i vikt väldigt fort..
February 10, 2003
bjorne wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Jag dricker inte mer vatten än nödvändigt. Kroppen ger signaler när man börjar bli uttorkad, man blir törstig... Satsar hellre på att öka min vikt med rena muskler... Man blir hårdare då 🙂
Du kommer kunna öka i mer muskelmassa ifall du får i dig vatten också. Vatten är väldigt viktigt, inget man ska underskatta.
håller inte helt med dig där, iaf om du menar att man typ ska dricka 6liter om dagen.. för mycket vatten kan mycket väl ha en negativ effekt på muskeluppbyggnaden..
som Sulan sa så har man en normal fungerande kropp så blir man törstig när man behöver dricka
July 27, 2002
Mezzlock wrote: omg, 800kcal rena självmordsdieten, du kommer säkert att rasa i vikt, iaf i början.. sedan när kroppen smäller in sig på svältläge så kommer det nog gå lite saktare, själv skulle jag aldrig utsätta mig för så lite kcal om dagen..
ämnesomsättningen kommer också att sjunka rejält efter 12veckor av den där dieten, så efteråt får du vara väldigt försiktig med vad du äter om du inte vill öka i vikt väldigt fort..
Levern förbrukar runt 200 kcal, hjärnan 250 kcal, njurarna 400 kcal och hjärtat 400 kcal per dygn.
Mezzlock wrote: [quote=bjorne][quote=[Gamepredator] Sulan]Jag dricker inte mer vatten än nödvändigt. Kroppen ger signaler när man börjar bli uttorkad, man blir törstig... Satsar hellre på att öka min vikt med rena muskler... Man blir hårdare då 🙂
håller inte helt med dig där, iaf om du menar att man typ ska dricka 6liter om dagen.. för mycket vatten kan mycket väl ha en negativ effekt på muskeluppbyggnaden..
som Sulan sa så har man en normal fungerande kropp så blir man törstig när man behöver dricka
Det är inte säkert, man kan ju ha som regel att man ska dricka ett stort glas vatten innan varje mål eller något, en uttorkad kropp är dålig på både fettförbränning och muskelbygge.
January 12, 2004
bjorne wrote: [quote=obelix][quote=Death On Wings]Några kg eller g borta då ? 🙂
Ingen aning, det är dyrt med vågar som går över 130kg, så jag har ingen.
Du tar inga omkrets-måt heller då? Före- och efterbilder?
Bilder... 😮 :spy:
keep on dreaming... 😛 8)
Dietisten tog vikt, längd, bröst, midje och stussmått.
Vikt 147kg
Längden 190cm
Bröstmåttet var 150cm
Midjan var 130cm
Stuss var 120cm
Så jag har lite att ta på...
Mezzlock wrote: omg, 800kcal rena självmordsdieten, du kommer säkert att rasa i vikt, iaf i början.. sedan när kroppen smäller in sig på svältläge så kommer det nog gå lite saktare, själv skulle jag aldrig utsätta mig för så lite kcal om dagen..
Det komiska är att jag kommer sluta med detta 2 dgr innan julafton. 🙄
Lär missa en massa gosaker eftersom magen inte kommer kunna ta emot det efter den långa "vilan". 👿
July 27, 2002
obelix wrote:
Lär missa en massa gosaker eftersom magen inte kommer kunna ta emot det efter den långa "vilan". 👿
När du är klar, så kanske du får öka med 200 kcal per vecka, max och sedan träna och hålla mekanismerna igång. 🙂
Jag körde Nutrilett en gång (Pulverdiet) 800 kcal om dagen, tappade 6-7 kg rätt fort, gick inte upp något av det när jag var klar. 🙂
October 24, 2002
Mezzlock wrote: håller inte helt med dig där, iaf om du menar att man typ ska dricka 6liter om dagen.. för mycket vatten kan mycket väl ha en negativ effekt på muskeluppbyggnaden..
Suget efter vätska brukar inte vara så starkt, vara fall inte förrens man verkligen blir jättetörstig.
February 10, 2003
bjorne wrote: [quote=Mezzlock]håller inte helt med dig där, iaf om du menar att man typ ska dricka 6liter om dagen.. för mycket vatten kan mycket väl ha en negativ effekt på muskeluppbyggnaden..
Suget efter vätska brukar inte vara så starkt, vara fall inte förrens man verkligen blir jättetörstig.
nä iofs så brukar man ju säga att man ska dricka innan man blir törstig, men står fortfarande kvar vid att man inte ska dricka överdrivna mängder vatten, 3 liter om dagen är nog fullt tillräckligt..
har hört om en som drack 8liter om dagen, och så långt vill man nog inte gå.. 😛
February 10, 2003
Callister wrote: [quote=obelix] Lär missa en massa gosaker eftersom magen inte kommer kunna ta emot det efter den långa "vilan". 👿
När du är klar, så kanske du får öka med 200 kcal per vecka, max och sedan träna och hålla mekanismerna igång. 🙂
Jag körde Nutrilett en gång (Pulverdiet) 800 kcal om dagen, tappade 6-7 kg rätt fort, gick inte upp något av det när jag var klar. 🙂
hur snabbt var det? man brukar säga att om man tappar mer än 1kg i veckan så är det för mycket, då blir det ofta lite muskelmassa som försvinner också...
om man vill behålla all muskelmassa så är "the slow way the right way"
January 12, 2004
Mezzlock wrote: [quote=Callister][quote=obelix] Lär missa en massa gosaker eftersom magen inte kommer kunna ta emot det efter den långa "vilan". 👿
hur snabbt var det? man brukar säga att om man tappar mer än 1kg i veckan så är det för mycket, då blir det ofta lite muskelmassa som försvinner också...
om man vill behålla all muskelmassa så är "the slow way the right way"
Jag vet att förr så sa man att man helst inte ska å ner mer än 10kg/år.
Då är det lättare för kropp och "själ" att hinna med, plus att man har större chans att behålla sin nya vikt.
Sedan är det lättare att gå ner i vikt ju mer man väger.
January 12, 2004
bjorne wrote: Nå, hur mår du nu obelix?
Du käkar vitamin på tablett dagligen va?
Nu vet jag ju inte exakt vad pullvert innehåller, men att käka en massor av omega3 kapslar varje dag under en sådan diet borde göra susen.
Som innan.
Hungrig som satan, skakig, ont i huvudet osv...
Har en extrem stor lust att skita i detta nu om jag ska vara helt ärlig.
Funderar på att ta bort en påse och ersätta den med ett lagat mål mat per dag.
Men konstigt nog så känner jag mig piggare, även om hjärnan är lite segare än vanligt, tex så har lite svårt att komma ihåg var jag sparat vissa filer på datorn ibland, filer som jag haft på samma plats i 5 år typ :bgrin:
Vet att jag har blivit mindre, men inte hur mycket, ska leta reda på ett måttband nästa vecka och kolla.
Äter inga vitaminer eller mineraler.
Tar mina 4 påsar och en jävla massa mineralvatten.
Undrar över min mentala hälsa flera ggr per dag: Varför gör jag detta? :banghead: :bgrin:
Men jag får en jävla skjuts av värktabletterna iom att jag tar dom på tom mage i princip. :pidu: :hb: :)R
July 27, 2002
bjorne wrote:
men att käka en massor av omega3 kapslar varje dag under en sådan diet borde göra susen.
Nej nej nej nej, det man vill få ut av VLCD-diet är att komma långt ner, mycket långt ner. Om man då börjar komplettera med andra tillskot (inte vitaminer osv) så blir det ju helt åt helsike enligt vad det egentligen är till för
July 27, 2002
Obelix: Du får inte ens äta frukt va? 😀
Jag förstår om du vill skita i det och sedan köpa dig en godispåse, men det är flyktigt, du kmr inte vara stolt över det efteråt, hur mycket än ditt sinne spelar dig spratt att du ska avbryta det kommer det vara bättre om du fortsätter.
January 12, 2004
Callister wrote: Obelix: Du får inte ens äta frukt va? 😀
Jag förstår om du vill skita i det och sedan köpa dig en godispåse, men det är flyktigt, du kmr inte vara stolt över det efteråt, hur mycket än ditt sinne spelar dig spratt att du ska avbryta det kommer det vara bättre om du fortsätter.
Det enda jag för stoppa in i munnen är parafinbollar smaksatta med methol :spy:
Detta ska ersätta tuggumi 🙄
4 Guest(s)