October 24, 2002
obelix wrote: Som innan.
Hungrig som f*n, skakig, ont i huvudet osv...
Har en extrem stor lust att skita i detta nu om jag ska vara helt ärlig.
Funderar på att ta bort en påse och ersätta den med ett lagat mål mat per dag.Men konstigt nog så känner jag mig piggare, även om hjärnan är lite segare än vanligt, tex så har lite svårt att komma ihåg var jag sparat vissa filer på datorn ibland, filer som jag haft på samma plats i 5 år typ :bgrin:
Låter hemskt, men bara fortsätt, har du ändå påbörjat det så slutför det också 🙂
Vet att jag har blivit mindre, men inte hur mycket, ska leta reda på ett måttband nästa vecka och kolla.
Med den döds-dieten lär du minska ganska drastiskt tycker jag 🙂
Har folk i din omgivning pointerat ut det något?
Äter inga vitaminer eller mineraler.
Tar mina 4 påsar och en j**la massa mineralvatten.
Lite vitam och mineraler bör väl inte skada, kan du inte fråga de som håller i projektet ifall det är OK, eller kanske är så att pulvert innehåller sådant?
Undrar över min mentala hälsa flera ggr per dag: Varför gör jag detta? :banghead: :bgrin:
Men jag får en j**la skjuts av värktabletterna iom att jag tar dom på tom mage i princip. :pidu: :hb: :)R
Haha 😀
Callister wrote: Nej nej nej nej, det man vill få ut av VLCD-diet är att komma långt ner, mycket långt ner. Om man då börjar komplettera med andra tillskot (inte vitaminer osv) så blir det ju helt åt helsike enligt vad det egentligen är till för
Tycker bara att kroppen borde lätta lite på fettdepåerna då, dessutom lär hjärnan må bra av det.
July 27, 2002
obelix wrote: Ingen förändring idag, bortsett från att jag har blött näsblod 5 ggr sedan jag gick upp. 🙁
Hatar näsblod... 👿
Har du högt blodtryck eller tar blodförtunnande mediciner? 🙂
Jag fick näsblod under sträng diet, det berodde på torra slemhinnor i.o.m avsaknaden av vissa mineraler.
July 27, 2002
bjorne wrote:
Tycker bara att kroppen borde lätta lite på fettdepåerna då, dessutom lär hjärnan må bra av det.
Hjärnan använder inte fett som bränsle pga. den består av 80% till fett. Den använder kolhydrater. 🙂
Det är först när kroppen går i ketosis (läs: atkins diet t.ex) och omvandlar protein och fett till ketoner som det används som hjärnans ordinarie bränsle. Men det är iofs sant att kroppen behöver fett för att förbränna fett, därför kör man inte en VCLD-diet under en längre tid. 🙂
January 12, 2004
Callister wrote: [quote=obelix]Ingen förändring idag, bortsett från att jag har blött näsblod 5 ggr sedan jag gick upp. 🙁
Hatar näsblod... 👿
Jag fick näsblod under sträng diet, det berodde på torra slemhinnor i.o.m avsaknaden av vissa mineraler.
Det är pga av dieten, hade ett perfekt blodtryck när jag mätte det förra veckan.
July 27, 2002
obelix wrote: [quote=Callister][quote=obelix]Ingen förändring idag, bortsett från att jag har blött näsblod 5 ggr sedan jag gick upp. 🙁
Hatar näsblod... 👿
Det är pga av dieten, hade ett perfekt blodtryck när jag mätte det förra veckan.
Allright'ie hur käkade du innan du började med detta, snabbmat två ggr om dagen eller? För isf så rensas väl din kropp på massa restprodukter och annat satyg. 🙂
October 24, 2002
Callister wrote: [quote=bjorne] Tycker bara att kroppen borde lätta lite på fettdepåerna då, dessutom lär hjärnan må bra av det.
Hjärnan använder inte fett som bränsle pga. den består av 80% till fett. Den använder kolhydrater. 🙂
Det är först när kroppen går i ketosis (läs: atkins diet t.ex) och omvandlar protein och fett till ketoner som det används som hjärnans ordinarie bränsle. Men det är iofs sant att kroppen behöver fett för att förbränna fett, därför kör man inte en VCLD-diet under en längre tid. 🙂
Hjärnan måste ju repareras precis som resten av kroppen.
January 12, 2004
Är en smula nedstämd och smått deprimerad.
För tillfället är det jävligt tungt...
Har hur stor lust om helst att dra ner på stan och käka lite, tom McD är lockande :cy: :bgrin:
Det är tur att jag har både sjuk humor och tycker att det är intressant med biverkningar...
Fast det som är jobbigast är nog det att jag märker av en försämring av hjärnverksamheten, som om den kunde bli sämre... :)R
January 12, 2004
bjorne wrote: Nå, hur går det nu Obelix?
Nu är det hyffsat, nu är jag bara hungrig, och jag märker av direkt om jag missar att ta en "drink".
Men jag saknar att tugga, + att jag börjat få begär efter saker jag inte ens gillar i matväg.
Det enda som är lite bökigt är näsblodet som dyker upp ibland, men jag ska kolla med läkaren nästa vecka.
January 12, 2004
tror det, har ingen våg eftersom vågar som går över 130kg är svindyra...
men jag vet att jag har blivit smalare, tex klockan och förlovningsringen sitter lösare än förr.
Humöret är dessutom som en berg&dalbana.
Jag kan gå från heldepp till tvärilsk på 0,7s.
Det är lite jobbigt...
November 22, 2001
Callister wrote: [quote=Json_81][quote=Callister]Standardsvar: Jag har det värre 🙂
Jag tycker du gnäller väldigt mycket över din operation.
Antingen skiljer det mycket på att göra den när man e lite äldre eller så är du jäkligt gnällig.
Jag tror på alternativ 1
Kan vara så, jag var ganska liten när jag gjorde en sådan operation, men tyckte inte det var så farligt.
May 23, 2001
Go Obelix, håller på dig. Bara kämpa på. Borde fan gå nån såndär kur jag också. Börjar väga alldeles för mycket, steg ett är väl att börja sluta med alla pizzor, hamburgare, chips, läsk och andra onyttiga saker. Sen ut och gå en sväng varje dag.
Om man tagit 50% av den tiden man sitter vid tvn/datorn och istället varit ute och gått hade man fan varit smal.
1 Guest(s)