February 1, 2002
fastbullit wrote: [quote=Starscream][quote=Mean Machine]Har även jag samma problem, är 175 lång väger 55, fan... Blir galen... Käkar som en j**la tok, inte hjälper det...:(
Tränar också.
oj, jag väger runt 70-75, är någon cm längre o tycker jag är smal! hehe..
jag speccar som dej starscream men när jag drar i huden runt naveln så är det som om man vikit ett papper två ggr ungefär
ja precis, vi är rippade som djur 😛
February 12, 2003
Starscream wrote: [quote=Mean Machine]Har även jag samma problem, är 175 lång väger 55, fan... Blir galen... Käkar som en j**la tok, inte hjälper det...:(
Tränar också.
oj, jag väger runt 70-75, är någon cm längre o tycker jag är smal! hehe..
Då tycker jag du ska tänka om...;)
December 31, 2001
Släng in 2-3 målmat mellan de "normala" som du har nu.
Ät ständigt, och ät mycket innan du går och lägger dig du blir ju utan mat en bra stund då.
Drick inte något som inehåller kolsyra när du äter, du får ner mindre mat då. Drick gärna inte något under måltiden utan efter.
September 27, 2004
Ät mer och ge fan i att skita :bgrin: .
Ärligt talat vet jag inte om det finns något att göra mer än att träna muskeluppbyggande om man vill gå upp i vikt och har hög ämnesomsättning, jag hade samma problem själv när jag var yngre men nu efter 30 så har det slagit över åt andra hållet istället.
July 3, 2003
azN- wrote: Shit alltså, det är konstigt allt det där.
Jag går upp i vikt hur lätt som helst o har svårt för att gå ner i vikt.
Vet inte vilket som är värst,men verkar som att du knappt kan gå upp i vikt,jag kan ju gå ner i vikt ifall jag verkligen försöker.Men om du nu tränar så hopppas jag att du inte tränar typ kondition och sådant som bränner fett, då blir det riktigt svårt för dig att gå upp i vikt ...
Vet inte vad som är värst, beror nog på. Om man är smal är det ju egentligen bäst om man kan gå upp snabbt i vikt och träna bort fettet. Sedan är det ju lättare om man har hög omsättning om man är tjock då man slipper öka i vikt.
October 24, 2003
Mean Machine wrote: Har även jag samma problem, är 175 lång väger 55, fan... Blir galen... Käkar som en j**la tok, inte hjälper det...:(
Tränar också.
Väldigt likt mig, fast jag är längre och väger mer.
182cm lång och väger 61kg. Kan varken ta mig upp eller ner precis som du :S
Konstigt allt det här.. yäyää..
March 4, 2003
För att summera tråden:
Ät så ofta du kan, ha alltid något tillhands, spelar inte så stor roll vad det är. Kör man för hårt och tänker för mycket på vad man ska käka så tröttnar man till slut.
Vill du andra sidan verkligen gå upp i vikt, ät livsmedel med högt GI (läs: mycket "socker") ofta. Kläm gärna i dig ett eller 2 pkt Dextrosol tillsammans med lite matolja, eller tillsätt matolja i maten till varje måltid (många bäckar små).
Undvik fibrer, koffein och fet fisk.
En dag:
Frukost: Frosties med 3% mjölk, gärna med lite tillsatt grädde. Vitaste brödet du kan hitta, vräk på med Bregott eller Smör.
Mellanmål: Lite vitt bröd, kanske med något smarrigt pålägg? Fet mjölk med Oboy.
Lunch: Bakpotatis/pulvermos, bearnaisesås stor, flottig köttbit, givetvis stekt i Smör.
Mellanmål: Saft och vitt bröd med annat pålägg, helst kött.
Middag: Några paket färdiga pasta-rätter med sås (mkt maltodextrin, mycket "nyttigt"). Tillsätt gärna stor smörklick. Oboy + fet mjölk.
Mellanmål: En påse jordnötter? Det blir man törstig av; skölj ner med lite (om du har åldern inne) alkoholghaltig dryck, helst whiskey med mkt kcal. Annars saft/juice.
Kvällsmål: Pizza, valfri ovanstående dryck.
Nattmål: Rostat bröd med Bregott och många skivor ost på, vräk på marmelad. Valfri dryck.
Det perfekta programmet för att öka i kompakt, kvalitativ fettmassa.
Även bra för den som vill ha ett lite kortare liv.
Edit: Till de som säger att det inte går att gå upp i vikt, skitsnack!
Har själv varit där 183 cm lång 63 kg. Se bara till att få i er mer än vad ni gör av med, så går ni upp i vikt. Det går emot fysikens lagar annars och ni skulle få Nobelpriset om ni skulle visa upp er själva med er otroliga metabolism.
Tid och tålamod är vad som krävs. Väger själv numera 76kg, ökar fortfarande.
March 27, 2003
Godis och fett hjälper inte. Jag är smal som fan och äter hur mycket godis och skit som hellst. Glass, chips eller godis varje dag. Ett par cola i skolan osv....
Man måste få i sig protein och kolhydrater, och det är inte lätt om man har en liten magsäck (vilket man oftast har...)
1,90m, 120kg ..
Grundat på en uträkning med sk BMI, lider jag av ca:2dm underlängd.
Har ökat 25kg senaste 5 åren.
Lätt som en plätt, bara att äta gott och röra sej minimalt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Callister wrote: [quote=ilg@dd]1,90m, 120kg ..
Är det fett eller muskler då? 🙂
En salig blandning..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Callister][quote=ilg@dd]1,90m, 120kg ..
Är det fett eller muskler då? 🙂
En salig blandning..
🙂
July 3, 2003
ilg@dd wrote: 1,90m, 120kg ..
Ja, men det beror ju på att du har en låg ämnesomsättning, har man en hög så är det inte så himla lätt...
1 Guest(s)