July 3, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=Spindel][quote=Vitamin-C]en fråga, vad är din vikt och din längd?
173 cm, väger runt 55 kg
Edit: Glömde säga att jag är 16 år.
tränar du regelbundet? om du gör det så vad och på vilken nivå?
Nej, spelade fotboll förut men slutade för ungefär 1,5 år sedan (efter att ha spelat i några år).
December 31, 2001
Här har ni något att leka med.
http://www.markazits.com/diet/.....i.php#fett
Hmmm, måste öka 3dm nu för att bli normallång och få BMI som ligger på normalt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2004
Spindel wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Spindel][quote=Vitamin-C]en fråga, vad är din vikt och din längd?
173 cm, väger runt 55 kg
Edit: Glömde säga att jag är 16 år.
tränar du regelbundet? om du gör det så vad och på vilken nivå?
Nej, spelade fotboll förut men slutade för ungefär 1,5 år sedan (efter att ha spelat i några år).
okey, det jag skulle rekomendera är nog att du tränar upp fysiken. inte att du sattsar på viktökning genom endast fett.
Ett exempel på ett rpogram
din kondition på måndag
ät mycket på tisdag.
träna överkroppen och konditionen på onsdagar
ät mycket igen på torsdag
och även på fredag
kör konditionen igen på lördag
ät på söndag.
Om du gör såhär går du upp i vikt även om du har hög ämmnesomsättning då du bygger muskler. Det är bra om du proppar i dig onyttigheter sådär. På de dagar du tränar så äter du bra och riktigt. Behöver du en bättre förklaring på riktig mat så fråga gärna.
March 16, 2002
Gick upp typ 10 kilo när jag gjorde lumpen. Bara att få igång kroppen, få röra på sig och käka sig mätt hela tiden gjorde nog susen för mig. Men jag har också jävligt hög ämnesomsättning. Sitter man på LAN och käkar pizza, godis o dricker cola en hel helg kan jag komma hem ett kilo lättare. Det är sjukt.
Men jag tror kombinationen rörelse - mkt mat gör susen för mig iaf. Sen jag muckat har jag gått ner ett par kilon igen... har inte riktigt orkat hålla uppe träningen tyvärr. Men det får bli ett nyårslöfte tänkte jag. 🙂
Iofs anser jag inte att jag är för smal, men ett par kilon extra skulle inte skada heller.
January 22, 2003
Inte kul att inte kunna gå upp i vikt...
Ligger själv på runt 63kg, och är knappt 175cm.
Kanske inte så lite, men vill gärna öka runt 10kg muskler 8)
Tränade endast styrka hela förra vintern, inte så effektivt men endå, gick bara upp 2-3kg TOTALT under 3 månader 😕
Ska säga att jag nog åt mer än vad jag behövde också 🙄
En bra sida för allt som har med träning och kropp att göra: http://www.halso.info
Nu vet jag iofs inte hur mycket kroppsarbete Sulan utför på sin fädernesgård..
Men jag kan då intyga att jobba på jord/lantbruk oftast = 10-14 timmars svettigt kroppsarbete..Beror iofs på årstid..Men i snitt så..
Tror inte en stadsbo ens i fantasin kan förstå..
Vara på gym nån timme i veckan, det är blaha blaha.
+ att du inte uträttar nån nytta, mer än för ditt ego.,
*Edit*
Gick själv upp 6-7kg på ett halvår när jag jobbade på ex. svärfaderns jordbruk..
Och det var inte fett, jag blev smalare och tyngre..
Angående maten så..Jaa, ex svärmodern pulade i en rejält med krubb så fort man stack in näsan i huset.
Dom som jobbat med jordbruk vet nog vad jag menar..Inget viktväktarkrubb direkt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 24, 2002
Callister wrote: I början går det snabbt.. då kan man öka 10kg första året. Men när man kommit till en viss punkt ska man vara glad för 50gram om året
Hoppas du inte pratar om 10kg muskelmassa...
När man börjar träna så lägger man på sig en massor av vätska, extrema mängder. Själv har jag totalt gått upp ~13kg sedan mars förra året 🙂
May 3, 2004
Deuterium wrote: [quote=Callister]I början går det snabbt.. då kan man öka 10kg första året. Men när man kommit till en viss punkt ska man vara glad för 50gram om året
Hoppas du inte pratar om 10kg muskelmassa...
När man börjar träna så lägger man på sig en massor av vätska, extrema mängder. Själv har jag totalt gått upp ~13kg sedan mars förra året 🙂
Indeed, äntligen någon som läst på lite, bjorne u and me forever ffs 🙂 Själv har jag gått upp 12kg sen Augusti förra året.
3 Guest(s)