November 22, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales][quote=Arre] Finns det nått sätt man kan få bort de där sista 0,23%? (begravnings avgift) 🙂
Evigt liv kanske, förutsatt att du kan övertyga staten om det.
:)R
Rätt konstigt att det är en procentuell avgift. Är det dyrare att begrava en person som tjänat mycket?
February 10, 2004
Jag har alldrig varit med i svenksa kyrkan och kommer fan alldrig bli det heller. betalar skatt så det räcker. dock blir det ju svindyrt om man ska gifta sig eller begravas.. det sistnämna rör väl inte mig i ryggen speciellt mkt då jag inte är medveten om jag så ligger på bakgården eller på en soptipp...
November 27, 2003
Snorch wrote: [quote=rsastin]Sedan är det väl så att om man går ur kyrkan så får man inte gifta sig eller döpa sina barn där.
Döpa får man väl, även gifta sig om den ena partnern är med i kyrkan..
Mjo, du får gifta dig om ingen är medlem om du betalar, men det beror lite på stift har jag för mig.
//Andreas
March 14, 2001
Delph1 wrote: [quote=Snorch][quote=rsastin]Sedan är det väl så att om man går ur kyrkan så får man inte gifta sig eller döpa sina barn där.
Döpa får man väl, även gifta sig om den ena partnern är med i kyrkan..
Mjo, du får gifta dig om ingen är medlem om du betalar, men det beror lite på stift har jag för mig.
//Andreas
Jao står något om att det finns särskilda skäl så får man gifta sig i och då tas en avgift ut, kyrkoherden beslutar om man får det eller inte.
February 4, 2003
Snorch wrote:
SM-GULD HEJA BYN
Offtopic, men har du äntligen börjat förstå vad Edsbyn helt står för och äntligen börjat heja lite på de röda bönderna 🙂 Bra! 🙂
Ontopic: Gick ur kyrkan idag. Så från och med nästa år kan man alltså anmäla en annan skattetabell till sin arbetsgivare? Eller sköts det automatiskt? Eller kan man låta "samma" stå kvar, och sen bara få tillbaka på skatten istället eller?
March 14, 2001
davidhellmyrs wrote: [quote=Snorch] SM-GULD HEJA BYN
Offtopic, men har du äntligen börjat förstå vad Edsbyn helt står för och äntligen börjat heja lite på de röda bönderna 🙂 Bra! 🙂
Hehe, nej egentligen inte, står där mest för att någon annan bandyanhängare av exempelvis de värdelösa Hammarby ska bli lite bitter.. 😀
1 Guest(s)