November 22, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....19,00.html
Jag tycker att det är konstigt att en expert säger att han aldrig hört att det har hänt förut och att västkusten skulle vara säker.
Det har hänt flera gånger i en sjö här i närheten.
January 13, 2003
Ptja, gäddor är bland de djur som är agresivast och äter mest om man ser till storlek. Gädda 25kg vs krokodil 25kg hade jag satsat allt jag äger och har på gäddan. Gäddor äter även stora fiskar(och djur) sett till sin egen storlek. De är kanibaler och äter om brist på mat sina egna och i storlek nästan lika stora som sig själv.
Jo, jag har älskat att fiska sen 3-4års åldern och har läst mängder av böcker om de "små" liven.
November 22, 2001
CasO wrote: Hur farligt är det egentligen att bli biten av en gädda? :S
Tjejen som blev biten när jag var med fick sy om jag inte mins fel, hon blev biten i tummen. Ett hugg rakt genom tumnageln och ett längre ned på tummen.
Farligt är väl relativt, du dör ju knappast av det.
August 4, 2005
January 13, 2003
Nja, inte direkt farligt så länge det är en liten en. Hela käften bak till svaljet på dom är helt täckta av små sylvassa tänder som "kan" göra rätt köttiga sår. Blir man biten av en på 10-20kg+ så lär man nog behöva plåstras om en hel del. (Har för mig att största som fångats i sverige ska vara på drygt 24kg men över 5kg är "stort")
1 Guest(s)