Mean Machine wrote: Är du för snål för att köra över 70? 😉
Står det 70 så är det 70 som gäller, simple as that.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
ilg@dd wrote: Står det 70 så är det 70 som gäller, simple as that.
Står det 70 är det 75-80 som gäller, står det 90 är det 95-100 som gäller, står det 100 är det 110 som gäller, står det 110 är det 130 som gäller =)
EDIT:
Vill tillägga att 50 och 30 skyltar överskriver jag aldrig !
opA87 wrote: Står det 70 är det 75-80 som gäller, står det 90 är det 95-100 som gäller, står det 100 är det 110 som gäller, står det 110 är det 130 som gäller =)
EDIT:
Vill tillägga att 50 och 30 skyltar överskriver jag aldrig !
Jaja, vi kan prata om det när du också har över 25 års prickfri körning i ryggen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Jaja, vi kan prata om det när du också har över 25 års prickfri körning i ryggen.
Påstår du alltså att du kört prickfritt i 25år?
Om inte annat är det klart att du tror det, men har du haft med dig någon alla dessa år som har haft koll på dig?
Tvivlar inte en sekund på att du kan ha "råkat" hålla 80 på en 70 på 25år, därav inte prickfri. Sen har du säkert lyckats köra mot gult fast du kunnat stanna bara om du hade viljat. 🙄
Osv osv. jag tror listan kan göras lång, bara att du inte är medveten om allt.
Prickfri körning i 25år tror jag inte en jävel med körkort har.
macrus wrote: Påstår du alltså att du kört prickfritt i 25år?
Om inte annat är det klart att du tror det, men har du haft med dig någon alla dessa år som har haft koll på dig?
Tvivlar inte en sekund på att du kan ha "råkat" hålla 80 på en 70 på 25år, därav inte prickfri. Sen har du säkert lyckats köra mot gult fast du kunnat stanna bara om du hade viljat. 🙄
Osv osv. jag tror listan kan göras lång, bara att du inte är medveten om allt.
Prickfri körning i 25år tror jag inte en j**el med körkort har.
Prickfri körning=Inga mankemang med polisen.
Klart det gått för fort ibland, jag har ju också varit ung och gasglad, dock utan att fått problem med rättvisan.
Verkar som om du och resten av världen har olika syn på begreppet "prickfritt"..
January 13, 2003
ilg@dd wrote: Prickfri körning=Inga mankemang med polisen.
Klart det gått för fort ibland, jag har ju också varit ung och gasglad, dock utan att fått problem med rättvisan.
Verkar som om du och resten av världen har olika syn på begreppet "prickfritt"..
Då har jag kört prickfritt i 4år, trotts 150km/h+ varje vecka. 🙄
Edit: Sen är det ju lättare att köra "prickfritt" i norrland med 30mil mellan varje polisbil.
beta wrote: Då har jag kört prickfritt i 4år, trotts 150km/h+ varje vecka. 🙄
Edit: Sen är det ju lättare att köra "prickfritt" i norrland med 30mil mellan varje polisbil.
🙄
Du kanske skulle sänka hastigheten och satsa lite mer på allmänbildningen istället?
October 22, 2002
ilg@dd wrote: Snarare så att en del tror att hög hastighet med flådig kärra (Stora banklån) kompenserar liten snorre, dessvärre är det inte på det sättet.
Eller så har man helt enkelt jobbat en jävla massa för att lägga på en bil. Har aldrig köpt en bil med lån. Ang. min snopp så har ingen klagat hitintills iaf. 🙂
fisken wrote: Eller så har man helt enkelt jobbat en j**la massa för att lägga på en bil. Har aldrig köpt en bil med lån. Ang. min snopp så har ingen klagat hitintills iaf. 🙂
Näe, det märker du nog först när svendomen är på väg att ryka.
😉
September 5, 2001
ilg@dd wrote: Snarare så att en del tror att hög hastighet med flådig kärra (Stora banklån) kompenserar liten snorre, dessvärre är det inte på det sättet.
Har en flådig kärra men lyckas endå hålla mig i skinnet då köra fort kan kosta mig eller någon annan livet, för att inte tala om jobb och höga böter.
...och snorren, den är above averege 🙂
ps. Banklånet är mediokert.
January 13, 2003
ilg@dd wrote: 🙄
Du kanske skulle sänka hastigheten och satsa lite mer på allmänbildningen istället?
Man får skilja på att köra fort och köra fort med. Att jag gasar på kl 01:00 på natten när jag har motorvägen för mig själv rör ingen annan. Sen är det ju allmänbildning att ni inte har speciellt mycket poliser i norr, medans man träffar dom varje dag här nere. Än så länge är jag minst lika "prickfri" som du och du har själv erkänt i tråden att du inte alltid följer reglerna. Låt den utan skuld kasta första stenen...
March 19, 2003
Tycker hastighetsgränserna är lite hyckleri.
Jaja ilgadd och vissa andra kanske är vita i ryggen och är änglar.
Visst är det 30 sträcka och utanför en skola så ligger jag inte i 100, men ärligt talat, är det 70 väg så ligger man inte ofta under 100.
110 väg så pressar man bilen bara.
Inte för att jag har ett vrååålååk från 2008 utan det bara är så.
Road rage är en annan femma, har noterat själv att man blir annan person som kan explodera bakom ratten när man ligger bakom någon åsna som inte vet var den ska och ligger i 30 på 70 väg osv osv.
Sen behöver man inte köra som en biltjuv heller, sixaka mellan bilar i 200 på essingeleden.
'
Äh hur som haver, man måste hålla koll på vart kamerorna finns 😉
Har sådan därna krappy radarvarnare, den tjuter för allt, kör förbi ICA och den tjuter.
När jag körde igenom södra länken så skrek den igenom hela tunneln men då är jag förnuftig och håller farten.
Sen är jag lite paranoid att jag drar ner solskyddet och drar handen framför ansiktet "ja man kan se mellan fingrarna". när kamerorna kommer.
January 1, 2002
Är det bra sikt, inga bilar och bra väglag så trampar man ju på lite extra 😉
30 håller jag dock alltid, även om man vid Sahlgrenska alltid blir överkörd då alla kör 50-60 😛 På E6:an söder om Kungsbacka är det riktigt fin väg så där har man haft uppe traktorn i 190 ibland.
Vid dålig sikt, regn, skitväder, snöstorm, skitvägar osv. så kör man ju inte som en buse. I stan brukar jag ta det lugnt oxå.
Lite kul att det var tre pers som körde vita 240 på jobbet, och de kunde aldrig peka ut vem det var som körde som en blådåre 😉
December 24, 2002
Köra som en buse?
Jag kör så fort jag anser vägen, väglaget, vädret och trafiken tillåter..
Ofta blir det väl 30-50 i stan, 30 utanför skolor och ställen med många obevakade övergångställen..
Oftast tittar jag inte efter hastighetskyltarna alls..
Sen har jag en teori om att det säkert gör lika ont att krocka i 110-120 som i 140-150... där emot är det stor skillnad mellan t ex 20 och 40
Viktigast är väl att anpassa farten till sina medtrafikanter.. att kör 70 på 70-väg bara för att det är just 70 medan alla andra kör 90 är ju farligare..
October 10, 2004
hawkie wrote: Antagligen så är det en gammal kamera och då är blixten GUL. Inte orange. Ljusen i tunneln må vara orange, det kan jag inte uttala mig om.
Blåneka hela vägen. Du tjänar inget på att erkänna och straffet blir likadant vare sig du erkänner eller inte.
Lättast hade ju varit att hålla 70, men det är ju lite gay som vi alla vet.
Det är inte så gay att köra 70 på 70 väg, men det är lite gay att tänka på hastigheten i en helt öde tunnel 03.00 på natten.
1 Guest(s)