February 12, 2002
Lite inspererad av Konstigaste stället ni haft sex på tråden skapar jag nu en tråd där jag förväntar mig att ni ska skriva å berätta om det galnaste ni någonsin gjort. 😀
Vad som deffineras med galnaste får ni själv bestämma,, själv har jag som insett att det varierar i betraktarens ögon..
April 20, 2002
Finns mycket saker jag gjort i min ungdom men det mesta klassas nog mer som dumdristigt...:D
Jag och en kompis var på Skillingaryds skjutfält då de övade med Haubitz 77 ett par kilometer bort. Ett stort fält åkte vi förbi med en fin kulle vid sidan om som vi stannade och gick upp på. Det fanns till och med en bänk där så vi satte oss eftersom granaterna vid den tidpunkten slog ner 6-700 meter bort på andra sidan fältet.
Vi tyckte det var väldigt underhållande ända tills granaterna började flyga över våra huvuden och slå ner 30 meter vid sidan om oss.
Jag kan lova att det både hörs och känns när en granat flyger förbi 10 meter ovanför ditt huvud och att du nog aldrig skulle vara så rädd som du är just då.
När de började slå ner vid sidan om oss så var vi för skraja för att flytta oss så vi tog skydd i ett skyddsvärn uppe på kullen och efter det avtog beskjutningen och tog till slut stopp.
En minut senare hörde vi bilar komma och då vi tittade upp fick vi flera gevärspipor i ansiktet. Militärer som skrek att vi skulle följa med som om det vore krig eller något och vi var krigsfångar.
Jag förstår jud eras frustration nu efteråt då de skulle ha fått ta smällen om vi blivit skadade.
Vi togs till lägret och förhördes i en timme om hur vi kunde ta oss ända till övningsfältet utan att bli upptäckta(alla bommar på vägen dit var öppna!) och hur vi kunde vara så otroligt dumma att vi satt oss på målområdet.
-Målområde? sa min kompis. Ja om det var målområdet så var väl det det säkraste stället att sitta då ni inte träffade det.
Det var inte alls omtyckt.
Efter ett tag kom polisen och förhörde oss en timme till och efter det blev vi visade ut på gården där poliserna lät oss gå.
1000 kronor i böter och en kvart i Smålandsnytt blev det av det...:D
Som sagt, galet eller dumdristigt, vi tyckte det var en rolig sak just då och det blev ju något man fick höra ett par år efter händelsen.
Det snackas visst fortfarande om "de två ungdomarna på målområdet" bland de högre befälen har jag hört.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Då ska ni bara veta vad jag och en annan kompis gjorde på samma skjutfält dagen innan....hehe
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Jaja jag berättar väl då.
Samma skjutfält, samma vecka, nästan samma dag men en annan kompis + jag var ute o åkte moped.
Vi kom till ett annat fält där vi stannade en runda då jag fick syn på ett par blå fina knallhattar(heter de så?) som låg bredvid en kulle(självklart inte samma kulle) och jag ville ta hem dem för att göra nåt kul med.
Kompisen tog min moppe(eftersom jag skjutsade(stava?) honom) och lekte med den medan jag gick upp på kullen.
Han åkte omkring på andra sidan kullen och jag höll på att plocka bort de blå leksakerna då jag hör något konstigt ljud. En halv sekund senare hör jag en hög smäll och blir helt överöst av grus och jord.
Kompisen hoppar av moppen och springer åt mitt håll beredd på det värsta, han hade sett en jättekaskad av jord kastas upp över kullen och var helt säker på att jag strukit med.
Men med sju av mina nio liv kvar så tittar jag upp och skriker:
- Helvete vilken smäll!
Efter det åkte vi hem, lite skakade över det som hänt men med de där tio blå sakerna som jag sedan sålde till en äldre kille. Han gjorde visst bomber av krutet de där sen hörde jag.
Så där, det var ännu en av historierna från mitt förflutna.
Ska ingen annan berätta något galet han gjort?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 22, 2003
Tintin wrote: .....Jag och en kompis var på Skillingaryds skjutfält då de övade med Haubitz 77 ett par kilometer bort. Ett stort fält åkte vi förbi med en fin kulle vid sidan om som vi stannade och gick upp på. Det fanns till och med en bänk där så vi satte oss eftersom granaterna vid den tidpunkten slog ner 6-700 meter bort på andra sidan fältet.
Vi tyckte det var väldigt underhållande ända tills granaterna började flyga över våra huvuden och slå ner 30 meter vid sidan om oss.
......
Om du nu verkligen stod 30 meter ifrån nedslagen ska du nog vara väldigt glad att dom inte sköt med skarp ammunition, för om det skulle varit skarpa granater så hade ni nog inte mått så bra.......
January 17, 2002
Hahahaha, TinTin, som sagt, hade det varit skarp ammunition hade du inte suttit här idag 🙂 Men fan va galet endå, skulle ha varit kul att betrakta er sittandes på behörigt avstånd 🙂
Det galnaste jag gjort var nog att cykla extreme downhill i snårskogen bakom mitt hus, om jag hade krashat i den farten hade jag med 100% chans dött direkt, det var knappt att jag kunde undvika att slå armbågarna i träden som svishade förbi, och det var en jävla lutning kan jag lova, spec då man brassade på efter ledningsgatorna på stigarna underhållsarbetarna gått upp genom åren.
Jag tänkte inte på det då jag var mitt uppe i adrenalinkicken, men då jag klev av cykeln började jag skaka som en dildo på högvarv :cy:
Synd att jag inte kan ta mig dit och fota backen i dagsläget, den är galen.
btw, det var på ledningsgatan jag krashade för sista gången, underhållet hade varit där och grävt och lagt sand på, då jag kom märkte jag inte roten som stack upp ur sanden utan fixade ett totalstopp som slutade i att jag landade på en sten en bit bort (det gick nog över 40, gissa om jag flög en bit?) med knäet först. Tog ca 2 timmar att kravla mig tillbaka till närmaste hus och ropa på hjälp :arg:
And here i am now!
March 11, 2003
Bara för att inte Tintin ska känna sig ensam, så skall jag ljuga lite också. De galnaste sakerna man har gjort är självklart med saker som smäller, men det har ju Tintin redan snackat om, och många av mina sprithistorier är olämpliga för minderåriga, så det får bli fortkörning.
Var och hälsade på mina föräldrar i Enköping, och hade oerhört tråkigt. Jag visste att mina kompisar skulle ut och festa kvällen efter, så jag packade tankväskan, och körde därifrån på tidigt på morgonen. 6-rycket ungefär. Någonstans strax innan Vättern hann jag, till min stora förtjusning ifatt en ambulans, med blåljusen på, vilket var något nytt för mig. Den körde ruskigt fort, runt 200, och jag tänkte att det skulle vara attans kul att köra om den. Sagt och gjort, jag blåste om eländet, och hittade en polisbil precis framför. Jag undrar fortfarande vilka som var mest chockade. Ambulanskillarna bakom mig, bylingarna framför mig, eller jag i mitten. Vi snackar inte om lite nätt obehagskänsla, utan enorm panikångest. Jag kastade ett snabbt öga framåt och såg en bro över vägen. Snabbt ut till höger med förhoppningen om en lämplig avfart, och turen var på min sida. Slank in på avfarten snabbt som en höna skiter, och fullt spett iväg på 90-vägen som korsade. Hittade en liten mack som jag kunde gömma mig bakom tills adrenalinet hade lagt sig. Skakade ner till tårna.
Tankade cykeln och bestämde mig för att köra lugnt resten av vägen. Upp på motorvägen, ångrade mitt mesiga beslut, och körde hem i normalläget. Jag hann bli första kunden på systembolaget i Dalby den dagen....;)
April 20, 2002
smurfen- wrote: Om du nu verkligen stod 30 meter ifrån nedslagen ska du nog vara väldigt glad att dom inte sköt med skarp ammunition, för om det skulle varit skarpa granater så hade ni nog inte mått så bra.......
Ja vad jag vet används aldrig skarp krigsammunition under övningar.
Detta var skarp övningsammunition. Alltså med sprängverkan.
denstore wrote: Bara för att inte Tintin ska känna sig ensam, så skall jag ljuga lite också.
Så du påstår att jag ljuger? Skriv inte något sådant annars.
Mogen moderator att påstå något sådant.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 11, 2003
Tintin wrote: [quote=denstore]Bara för att inte Tintin ska känna sig ensam, så skall jag ljuga lite också.
Så du påstår att jag ljuger? Skriv inte något sådant annars.
Mogen moderator att påstå något sådant.
Jag menade inte att du ljög. Jag menade att den här sortens historier alltid "skarvas" en aning för att låta bättre. För den delen sade jag inte att du ljög, utan att jag skulle göra det. Vilket jag i och för sig inte gjorde. Fan vad snarstuckna ni är då! Kan ni aldrig se på saker med glimten i ögat....
June 17, 2002
Körde en natt från Sthlm till Uppsala på 28min... alltså snitta jag typ 150 var uppe i 180 oxå...
O när jag kommer till uppsala så måste man sakta ner för det e en stor rondell för att kunna fortsätta på E4an... så kommer jag ut ur rondellen o ska böjra acca igen så ser jag massa folk med gula jacker längre fram så jag slutar acca för jag misstänker det värsta... O rätt hade jag.. där står snuten... Men utan laser iof...
Tänk om dom hade stått på motorvägen.. ajajajaj... hade fan sugit... Iof hade jag inte kunnat torska för dom hade ju ingen laser men fan vad dom skulle plockat mig o giddrat...
Dom stoppade iaf mig o jag fick blåsa... var vara rutinkontroller dom gjorde där så...=)
4 Guest(s)