January 28, 2003
hulken90 wrote: [quote=Cezar]Åh fy.
Hatar fysik!
fysik e ju typ det roligaste ämnet i skolan!!!
Kanske inte, slöd och kemi e ju också kul, speciellt när min lärare ska spruta eld i nian:D
Dessutom så är fysik det enda ämnet i skolan där jag har vettigaa betyg
Det kommer en tid då fysik inte = koppla ihop två glödlampor och ett batteri...
... och då blir det fan så mycket roligare!
För fysik A, har du inte typ repetitionsuppgifter och liknande i din bok? I vår var där uppgifter till alla kapitel iaf, gör alla dem så får du ju garanterat minst G. (om du klarar dem vill säga :P)
Ett tips är ju att om du fastnar på en uppgift, börja kolla efter formler i formelsamlingen som har med det att göra, förhoppningsvis känner man då igen någon av dem och kan lösa uppgiften. Och även om du kanske inte har rätt svar, skriv ändå vad du har gjort och varför, kan alltid ge någon poäng!
August 7, 2003
MrWeizel wrote: Ett tips är ju att om du fastnar på en uppgift, börja kolla efter formler i formelsamlingen som har med det att göra,
Det var det som jag tyckte var så mysko med fysik, kemi och matte på gymnasiet minns jag... Att man fick ha med sig en färdigskriven "fusk-lapp" i form av en bok där allting redan stod. Inte fasiken behövde man plugga, bara öppna boken och läsa svart på vitt hur man skulle lösa uppgiften...
Veeeery strange.
March 10, 2002
hulken90 wrote: [quote=Cezar]Åh fy.
Hatar fysik!
fysik e ju typ det roligaste ämnet i skolan!!!
Kanske inte, slöd och kemi e ju också kul, speciellt när min lärare ska spruta eld i nian:D
Dessutom så är fysik det enda ämnet i skolan där jag har vettigaa betyg
Haha ja, tycker att fysik och kemi var som en dans på rosor på högstadiet. Men gymanisefysiken är bra mycket svårare. Samma gäller kemin. Har inte haft någon som helst nytta av det jag lärde mig i 9:an. Tycker de gott kan göra de kurserna lite svårare på högstadiet så man är lite mer förberedd. :arg:
2 Guest(s)