May 8, 2001
Först har du ett års "fullständig" garanti mot alla fel som inte uppkommit genom åverkan. Sedan har du 2 års garanti mot fabrikationsfel ! Om exvis en IC krets eller en diod har lagt av på ditt MB efter typ 18 månader så kan du säga att det är fabrikationsfel för att livsländen på sådana komponenter skall vara tiotals år vid normalt brukande... Däremot så kan man inte säga att en knapp som lagt av på ett tangentbord är fabrikationsfel, dom slits ju faktiskt när man hammrar in massa webaddresser... Däremot om din numlock lysdiod har lagt av så är det fabrikationsfel ! Förstår du principen ?
Mvh..
July 18, 2001
tror det..
https://www.nordichardware.com.....=6&13
Där står det vad som hände, men i mailet till db skrev jag att det började gnistra när jag startade datorn och att jag inte vågat starta den sen dess..
June 17, 2001
Däremot så kan man inte säga att en knapp som lagt av på ett tangentbord är fabrikationsfel, dom slits ju faktiskt när man hammrar in massa webaddresser... Däremot om din numlock lysdiod har lagt av så är det fabrikationsfel ! Förstår du principen ?
Mvh..
2 års fabriks garanti gäller även slitdelar så som tangenter på ett tangentbord. Det gäller allt som går sönder under normala handhavanden! Det är ett klart fall av fabrikations fel om inte dina tangenter pallar med mer än te.x 15 månader.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
Svar på din fråga p3t3r:
Du har 2 år reklamationsrätt vilket innebär att db.com SKA byta/laga ditt moderkort såvida det inte är ett handhavande fel.
Låter lite fel att db.com ska byta/laga det, för det är ju en sak som dom tar med Asus.
Men du har köpt produkten av db.com och då är det dit du ska vända dig såvida db.com inte har informerat dig om annat vid köpet (typ i något papper).
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
July 18, 2001
On 2002-05-16 06:31, [NH] WIGGER wrote:
Svar på din fråga p3t3r:Du har 2 år reklamationsrätt vilket innebär att db.com SKA byta/laga ditt moderkort såvida det inte är ett handhavande fel.
Låter lite fel att db.com ska byta/laga det, för det är ju en sak som dom tar med Asus.
Men du har köpt produkten av db.com och då är det dit du ska vända dig såvida db.com inte har informerat dig om annat vid köpet (typ i något papper).
Jag har inte fått nått papper med nån sån info på..
1 Guest(s)