February 14, 2003
Hej!
Sjukt kanske. Men jag undrar om någon annan här har märkt att tonläget sänks (om man lyssnar på musik) när man gäspar?
Själv märker jag att tonen sjunker en aning, och när man slutar gäspa så åker den upp igen till det normala.
edit: Självklart ändras inte frekvensen i ljudet, utan något ändras i hörseln. Vad vet jag inte ...
November 26, 2002
Kingsthrone wrote: Hej!
Sjukt kanske. Men jag undrar om någon annan här har märkt att tonläget sänks (om man lyssnar på musik) när man gäspar?
Själv märker jag att tonen sjunker en aning, och när man slutar gäspa så åker den upp igen till det normala.
edit: Självklart ändras inte frekvensen i ljudet, utan något ändras i hörseln. Vad vet jag inte ...
det slår väl lock för örat kan jag tänka mig..
November 4, 2001
Callister wrote: Om man gäspar tillräckligt många gånger, så fortsätter ljudet att vara så där,
då får man hålla igen nästan med handen och stänga munnen och blåsa, då känner man att luften "strömmar" ur öronet och typ gör nåt så det blir normalt 🙂
...för mig åker luften ut genom ögonen... 🙄
February 12, 2002
chrippaz wrote: [quote=Callister]Om man gäspar tillräckligt många gånger, så fortsätter ljudet att vara så där,
då får man hålla igen nästan med handen och stänga munnen och blåsa, då känner man att luften "strömmar" ur öronet och typ gör nåt så det blir normalt 🙂
...Och för mig så åker luften ut genom akter partiet. 🙄
May 7, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=chrippaz][quote=Callister]Om man gäspar tillräckligt många gånger, så fortsätter ljudet att vara så där,
...Och för mig så åker luften ut genom akter partiet. 🙄
...För mig så tryckutgämnar jag med vakumet i huvet.
1 Guest(s)