March 24, 2001
Engelsmännen använder ju gas till sina spisar, men varför? Såg ett program om höghus , bl.a i england på 60-talet där de räknade med en 2% risk för en gasexplosion. Husen som byggdes var modulhus tillverkade i danmark, bara det att i danmark hade dom bara 6 våningar och elspisar, inte 22 våningar och gasspisar. Och vad hände? Jo en gasläcka på 18:e våningen som resulterade i att hela hörnet på huset kollapsade. Nu är alla sådana hus rivna men de använder fortfarande gasspisar.
December 22, 2000
On 2001-08-09 23:15, RoTe wrote:
Engelsmännen använder ju gas till sina spisar, men varför? Såg ett program om höghus , bl.a i england på 60-talet där de räknade med en 2% risk för en gasexplosion. Husen som byggdes var modulhus tillverkade i danmark, bara det att i danmark hade dom bara 6 våningar och elspisar, inte 22 våningar och gasspisar. Och vad hände? Jo en gasläcka på 18:e våningen som resulterade i att hela hörnet på huset kollapsade. Nu är alla sådana hus rivna men de använder fortfarande gasspisar.
De programet såg du på Discovery va? Där såg jag ett sånt program ialla fall, precis om de
April 24, 2001
Gasspis är asgrymt! Polaren har gasspis och fördelarna är bl a:
*Fett mycket snabbare än el-dito.
*Mycket lätt att steglöst reglera värmen.
*Ingen hysteres (stavning?), dvs när det kokar för mycket vrider man ner och efter ca 3 sek så har det lungnat ner sig. Istället för att det tar en kvart innan plattan svalnat tillräckligt för att kokningen skall lungna sig.
Nackdelarna vill jag helst inte gå in på.
April 10, 2001
Gas rules.
Har haft gas under största delen av mitt liv.
Det finns inget alternativ..
det enda som e dåligt med gas är gasugn.
svårt som fan att få vettig grillyta typ.
Men kolla bara på restauranter osv. proffsen använder gasspis när dom lagar mat.
Desutom, den dan man e trött på tillvaron så e de bara att stoppa huvet i ugnen och vrida på.. Har nån hört någon som stoppat huvet i en elugn för att göra slut på pinan?
He he he lär ju lukta mumma
1 Guest(s)