January 15, 2002
StarCraft wrote: [quote=Jontez][quote=StarCraft][quote=Jontez][quote=Öwall]du har en tunna med vatten, ett 3dl-mått och ett 5dl-mått.
hur går du tillväga för att mäta upp en deciliter?(den är ganska lätt =P )
Häll i vatten i 5dl-måttet och häll över i 3dl-måtte. Då är det 2 dl kvar i 5dl-måttet. Töm 3dl-måttet och fyll på med dom 2dl som finns kvar i 5dl-måttet. Då får det bara rum 1 dl i 3d-måttet
Typ så?
Aa..här var man smart på matte 😉
Men förlåt då, du skrev ju inte ens något 👿
Sa ju bara att du var smart på matte...men nänä, jag tar tillbaka komplimangen...Go on.
Aha, trodde du var ironsik. Internets fiende No:1. Tack då 🙂
February 1, 2004
Jontez wrote: [quote=StarCraft][quote=Jontez][quote=StarCraft][quote=Jontez][quote=Öwall]du har en tunna med vatten, ett 3dl-mått och ett 5dl-mått.
Häll i vatten i 5dl-måttet och häll över i 3dl-måtte. Då är det 2 dl kvar i 5dl-måttet. Töm 3dl-måttet och fyll på med dom 2dl som finns kvar i 5dl-måttet. Då får det bara rum 1 dl i 3d-måttet
Typ så?
Aa..här var man smart på matte 😉
Men förlåt då, du skrev ju inte ens något 👿
Sa ju bara att du var smart på matte...men nänä, jag tar tillbaka komplimangen...Go on.
Aha, trodde du var ironsik. Internets fiende No:1. Tack då 🙂
😉 själv tycker jag matte är jättesvårt :arg:
October 16, 2003
Öwall wrote: du har en tunna med vatten, ett 3dl-mått och ett 5dl-mått.
man tar 5dl o fyler hela 3dl tömmer 3dl:aren sen tar man resten i 5dl:aren och fyller i den tomma 3dl:aren då har man 2dl i 3dl-burken.
sen tar man o fyller 5dl:aren och häller så mycket det få plats i 3dl:aren
då har man 4dl i 5dl-burken
då tömmer man 3dl:aren och fyller den med vatten från 5dl:aren så har man 1dl kvar... :bok:
October 16, 2003
Öwall wrote: jo så kan man väl göra, så det är väl rätt antar jag.
det är iofs lättare att hälla i tre deciliter i femdecilitersmåttet, och sedan fylla det, så har man en deciliter kvar i tredecilitersmåttet
men kör du en till
jag kan ju ingen gåta :S
men drar en allmänbildande sak då...
Vad kallades de fyra bröder som bildade sveriges landslag i cykelsport?
February 1, 2004
Bogus^ wrote: [quote=Öwall]jo så kan man väl göra, så det är väl rätt antar jag.
det är iofs lättare att hälla i tre deciliter i femdecilitersmåttet, och sedan fylla det, så har man en deciliter kvar i tredecilitersmåttet
men kör du en till
Karl - Olof - Niklas - Anders = KONA http://www.konaworld.com
Bra, jag hade rätt!
October 16, 2003
StarCraft wrote: [quote=Bogus^][quote=Öwall]jo så kan man väl göra, så det är väl rätt antar jag.
men kör du en till
Karl - Olof - Niklas - Anders = KONA http://www.konaworld.com
Bra, jag hade rätt!
ok, den var nog litew svår.. det var fåglumbröderna :bok:
ok, här e en ny:
I vilken visa ingår texten "Klappa takten alla bagar barn"?
February 1, 2004
Bogus^ wrote: [quote=Öwall]jo så kan man väl göra, så det är väl rätt antar jag.
men kör du en till
Fåglumbröderna
1 Guest(s)