October 22, 2002
Krqagyzzz wrote: mjau är inte en liten pojken som inte tillfredsställande kan färklara vad en schrung. Mjau är nog en stor blå sopcontainer med vita knutar och liten microskopisk antenn som används för kommunikation med paralella universum.
Nja, det är inte rätt. 😀
Tror du får tänka på ett mer lågt plan
May 13, 2004
Jag vet att jag inte har svarat på den sista gåtan, men här kommer ännu en, ganska klurig faktiskt.
Detta skedde under Medeltiden:
En dag hände det att stadens rikaste man blev mördad och fråntagen allt av värde som han hade på sig. Olyckligt nog för mördaren blev han sedd av många och togs in för förhör dagen därpå. Domaren som skulle dömma den skyldige ville att den gripne skulle erkänna (trots att det redan var fastställt att han var skyldig) och gav därför denne två alternativ.
1. Om du ljuger, så kommer jag att hänga dig.
2. Om du talar sanning, så döms du för mord och kommer därmed att halshuggas.
Vad ska den skyldige säga för att överleva detta?
November 22, 2003
Guardian wrote: Jag vet att jag inte har svarat på den sista gåtan, men här kommer ännu en, ganska klurig faktiskt.
Detta skedde under Medeltiden:
En dag hände det att stadens rikaste man blev mördad och fråntagen allt av värde som han hade på sig. Olyckligt nog för mördaren blev han sedd av många och togs in för förhör dagen därpå. Domaren som skulle dömma den skyldige ville att den gripne skulle erkänna (trots att det redan var fastställt att han var skyldig) och gav därför denne två alternativ.
1. Om du ljuger, så kommer jag att hänga dig.
2. Om du talar sanning, så döms du för mord och kommer därmed att halshuggas.Vad ska den skyldige säga för att överleva detta?
Jag ljuger och det är sanningen. :bgrin:
2 Guest(s)