September 13, 2001
Hade en bra mattehistoria men bara för det har jag glömt den nu.
Jaja, inte lika bra kanske, men jag ville inte dra ner tempot i den här tråden.
Paul har kommit på ett bra sätt att dryga ut veckopengen. Han föder upp kaniner och wookies. Tilsammans har alla hans djur 40 ögon och 62 ben.
Hur många wookies har Paul?
November 26, 2002
Chewie wrote: Hade en bra mattehistoria men bara för det har jag glömt den nu.
Jaja, inte lika bra kanske, men jag ville inte dra ner tempot i den här tråden.Paul har kommit på ett bra sätt att dryga ut veckopengen. Han föder upp kaniner och wookies. Tilsammans har alla hans djur 40 ögon och 62 ben.
Hur många höns har Paul?
nio hönor och elva kaniner
September 13, 2001
Öwall wrote: [quote=Chewie]Hade en bra mattehistoria men bara för det har jag glömt den nu.
Jaja, inte lika bra kanske, men jag ville inte dra ner tempot i den här tråden.Paul har kommit på ett bra sätt att dryga ut veckopengen. Han föder upp kaniner och wookies. Tilsammans har alla hans djur 40 ögon och 62 ben.
Hur många höns har Paul?
nio hönor och elva kaniner
Han inte ändra, det var hönor från början men ni ville ju ha en hårig rymdgåta så jag bytte till wookies, men jag glömde byta på ett ställe :bgrin:
Jepp han hade 9 wookies, och eftersom Öwall svarade höns så får han ett minus i kanten 😛
June 18, 2001
Öwall wrote: förresten, höna i plural, heter det höns eller hönor??
Höna - hönor
Höns - höns
Det är inte riktigt samma sak. Hönor avser ett flertal individer, medan (ett) höns avser ett flertal/en medlem(mar) av arten.
Två hönor rymde. Höns värper ägg.
Hönorna återfanns aldrig. Hönsen hackade på tupparna.
August 15, 2002
TERdON wrote: [quote=Öwall]Jag ska sova nu, så jag får väl dra en ful gåta som iallafall någon på forumet kan skratta gott åt.
Vilka frågor kan man inte sanningsenligt svara ja på?
minst två alltså.
Den ena är i alla fall: "Sover du?"... 😉
Den andra skulla kuna vara: "Ljuger du?"
2 Guest(s)