October 10, 2002
Har iof inte svarat rätt på nån gåta men jag lägger in en endå, om man e lite smart är den ganska lätt men vi får se vad ni säger...
En far och hans son åker bil till en hockey match, på vägen krockar de och förs till två separata sjukhus, när doktorn skall operera pojken säger han: "Jag kan inte operera på min egen son"
Hur är detta möjligt? =D
August 15, 2002
Jerry wrote: För att ge ännu ett tips ställer jag ytterligare en gåta, en gåta som fungerar på samma sätt som den förra men som kanske gör att det är lättare att upptäcka mönstret (om det är det som är problemet).
MTOTF...
Och svaret på den är: L
det där var veckodagarna
Måndag Torsdag Onsdag Torsdag Fregag... Lördag.
August 15, 2002
Öwall wrote: Svaret på Jerrys gåta är r
januarI
februarI
marS
apriL
maJ
junI
julI
augustI
septembeRIISLJIIIR
tyvärr har jag ingen gåta nu, och jag ska till skolan... sovmorgon 🙂
Äntligen klarade nån av den gåtan! Grattis Öwall, ta dig hem från skolan nån gång så vi får höra nästa gåta. :bgrin:
ps. mumin :hehe:
ursäkta droza, men jag kunde inte låta bli :bgrin:
August 15, 2002
Dedär e vel mumin som sotat skorstenet. 😀
edit: på tal om ingenting hittade jag en bra sida http://www.geocities.com/theri.....fonts.html
edit2: inget ont sagt om mumin *respekt*
October 10, 2001
Hur länge går man i skolan i Borås egentligen? Han inser inte vilken oerhörd maktposition han har just nu, vi sitter här och bara måste ha hans kna... gåtor.
Det är ju å andra sidan ett ganska rättvist maktsystem eftersom alla har lika möjlighet att bli gåtlangare själva.
Men nu får han faktiskt ta och skynda sig innan jag skriver en massa mer strunt.
November 26, 2002
Nu är jag här igen.
Jag kommer naturligtvis inte direkt från skolan.
Jag har ett liv också.
(Eventuella kommentarer från håriga rymdmonster med tomteluvor undanbedes 😀 )
tyv'ärr har jag ingen gåta just nu, men vänta en minut eller två..
Gåtan:
Jag vill stanna här en stund
tills jag blivit mätt och rund,
för jag ser i lyktans sken
härliga små nakna ben.
Vem är jag?
2 Guest(s)