December 25, 2000
😀
Vem överklockade sin dator?
Fyra män(?), varav man vet att en har överklockat sin dator (endast en), kommer med följande påståenden:
Coore: Wigger gjorde det!
Wigger: Matte gjorde det!
Zennan: Det var inte jag!
Matte: Wigger ljuger!
Om vi nu får reda på att endast ett av påståendena är sant, vem har då överklockat sin dator.
October 7, 2002
ViU wrote: 😀
Fyra män(?), varav man vet att en har överklockat sin dator (endast en), kommer med följande påståenden:Coore: Wigger gjorde det!
Matte: Wigger ljuger!Om vi nu får reda på att endast ett av påståendena är sant, vem har då överklockat sin dator.
Det där går inte ihop.
Antag nämligen A) att Zennan ljuger.
Då är det han som klockat. Isåfall ljuger Wigger, och därmed talar även Matte sanning. Eftersom det bara var en som talade sanning så kan detta inte stämma.
EDIT2: Här har jag knarkat! Det är ju faktiskt bara en som ljuger, som jag såg i the_wiz post nu...
Därmed kan vi anta 1) att Zennan talar sanning och det inte var han som överklockade.
Antag nu att B) Matte överklockat sin dator.
Då talar Wigger sanning, dvs det är två som talar sanning (Wigger+Zennan)
Därför måste vi anta att Matte inte överklockat sin dator. Men då ljuger Wigger. Och om Wigger ljuger talar Matte sanning och det är två som talar sanning... (Matte+Zennan)
Dvs. det finns ingen lösning!
EDIT: Det var kanske tryckfelsnisse som hjälpte dig skriva inlägget? Fixa det isåfall! 😉
December 28, 2002
Fyra män(?), varav man vet att en har överklockat sin dator (endast en), kommer med följande påståenden:Coore: Wigger gjorde det!
Matte: Wigger ljuger!Om vi nu får reda på att endast ett av påståendena är sant, vem har då överklockat sin dator.
Zennan gjorde det
Om Matte talar sanning och alla andra talar osanning så:
Coore: Wigger gjorde det! - Ljuger, alltså gjorde Wigger inte det
Wigger: Matte gjorde det! - Ljuger, alltså gjorde Matte inte det.
Zennan: Det var inte jag! - Ljuger, alltså var det Zennan som gjorde det!
Matte: Wigger ljuger! - Talar sanning, alltså så ljuger Wigger.
Slutsats: Zennan är den som inte får någon garanti på sitt/sin prolle/graffe/minne!
October 7, 2002
ViU wrote: the_wiz har rätt.
TERdON, ditt inlägg var "lite" råddigt.. fattade du till slut eller?
the_wiz, din tur iaf
Jo, det var rätt knarkat. Hoppas ni fattar. Det är alltså alltihopa, sen ändrat (EDIT) sen ändrat igen (EDIT2). Behövs lite knarkade inlägg här om vi ska komma upp i 100 sidor (godis!) 😉
December 28, 2002
January 4, 2001
haha... den var fin... 😉
Det räcker juh att wigger ljuger... då blir det jusst han som har gjort det...
December 28, 2002
Öwall wrote: [quote=Metz]INga för indianer e höjdrädda =) bläää
Indianer är inte det minsta höjdrädda. Jag läste en artikel där de hade anställt indianer till ett byggarbete på grund av deras totala avsaknad av höjdrädsla.
Ehm... gåtan har jag inget svar på.. just nu.
Jag kan ge er en ledtråd:
Ni är på helt fel spår!
September 13, 2002
the_wiz wrote: [quote=Öwall][quote=Metz]INga för indianer e höjdrädda =) bläää
Indianer är inte det minsta höjdrädda. Jag läste en artikel där de hade anställt indianer till ett byggarbete på grund av deras totala avsaknad av höjdrädsla.
Ehm... gåtan har jag inget svar på.. just nu.
Jag kan ge er en ledtråd:
Ni är på helt fel spår!
den var ju väldigt bra den ledtråden.
en indian per gren
3 Guest(s)