December 28, 2002
Coore wrote: Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Ungefär hur många gånger måste man vika ett A4-Papper för att det ska bli så högt att det når till månen?
Ett A4-papper är 0.3mm tjockt säger vi, och det är 38440mil till månen...Ganska rolig uppgift för man blir ganska förvånad över svaret.. 😉
1.2813333osv biljoner???
om det är rätt får vem som helst komme med en ny gåta,
jag orkar inte 😕
January 4, 2001
the_wiz wrote: [quote=Coore]Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Ungefär hur många gånger måste man vika ett A4-Papper för att det ska bli så högt att det når till månen?
Ett A4-papper är 0.3mm tjockt säger vi, och det är 38440mil till månen...Ganska rolig uppgift för man blir ganska förvånad över svaret.. 😉
1.2813333osv biljoner???
om det är rätt får vem som helst komme med en ny gåta,
jag orkar inte 😕
hmm.. ne det är väldigt fel.. 😉
April 5, 2002
the_wiz wrote: [quote=Coore]Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Jag har sett den förr. Har för mig att det är Xggr eller nåt sånt.
November 26, 2002
Coore wrote: K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite.. 😉
affe: Det är inte direkt meningen att du ska testa dig fram.. Teoretsikt...
lösningen är ju: 0,3*2^x=384400000000
orkar inte bryta ut och lämna en algebraisk lösning, och jag orkar definitivt inte räkna efter...
January 4, 2001
Öwall wrote: [quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite.. 😉
orkar inte bryta ut och lämna en algebraisk lösning, och jag orkar definitivt inte räkna efter...
ja så blir det... äh, kom igne nu Öwall.. var inte så slapp.. 😉
November 26, 2002
Coore wrote: [quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite.. 😉
42 gånger? Har för mig att det är mindre, men det är vad jag och datorns kalkylator kommer fram till.
August 15, 2002
Öwall wrote: [quote=Coore][quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite.. 😉
42 gånger? Har för mig att det är mindre, men det är vad jag och datorns kalkylator kommer fram till.
42 låter rätt 🙂
November 26, 2002
Slartibartfast wrote: [quote=Öwall][quote=Coore][quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite.. 😉
42 låter rätt 🙂
hehe.. jo, nu när du säger det så...
Coore ställde den yttersta frågan! 🙂
November 26, 2002
Coore wrote: Öwall... det räcker med 41 gånger.. 😉 eller oxå har jag gjort något slarv fel.. 🙂
hmm.. vet faktiskt inte. tror att jag har rätt 🙂
nä, jag har ingen koll alls. men 42 är svaret på frågan om livet och universum och allting, så det kan ju inte vara fel... 🙂
December 28, 2002
Öwall wrote: [quote=Coore]Öwall... det räcker med 41 gånger.. 😉 eller oxå har jag gjort något slarv fel.. 🙂
hmm.. vet faktiskt inte. tror att jag har rätt 🙂
nä, jag har ingen koll alls. men 42 är svaret på frågan om livet och universum och allting, så det kan ju inte vara fel... 🙂
Precis! Varför tänkte jag inte på det?
July 18, 2001
Slartibartfast wrote: [quote=Aquila]Översen är skjuten, han dukar under 😀
whoracle wrote: svar: Översten är skjuten, han dukar under. (förkl.: över sten är sju t:en handdukar under)
hmm, vad var det för fel på Aquilas lösning? 😀
miss av mej.. det var rätt! Aquilas tur nu..
July 29, 2005
Coore wrote: Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
fick det till 37 gånger
September 13, 2002
HELIX wrote: Man viker inte pappret.. Man skapar ett maskhål från jorden till månen och så har man halva pappret igenom.. :p
Denhär då:
Vad är det för skillnad på Gud och Bush?
bush tror att han e allsmäktig medan gud vet att han är det...
gud har intelligens...
bush existerar tyvärr tillskillnad från gud...
1 Guest(s)