December 28, 2002

Coore wrote: Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Ungefär hur många gånger måste man vika ett A4-Papper för att det ska bli så högt att det når till månen?
Ett A4-papper är 0.3mm tjockt säger vi, och det är 38440mil till månen...Ganska rolig uppgift för man blir ganska förvånad över svaret..
1.2813333osv biljoner???
om det är rätt får vem som helst komme med en ny gåta,
jag orkar inte
January 4, 2001

the_wiz wrote: [quote=Coore]Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Ungefär hur många gånger måste man vika ett A4-Papper för att det ska bli så högt att det når till månen?
Ett A4-papper är 0.3mm tjockt säger vi, och det är 38440mil till månen...Ganska rolig uppgift för man blir ganska förvånad över svaret..
1.2813333osv biljoner???
om det är rätt får vem som helst komme med en ny gåta,
jag orkar inte
hmm.. ne det är väldigt fel..
April 5, 2002

the_wiz wrote: [quote=Coore]Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
Jag har sett den förr. Har för mig att det är Xggr eller nåt sånt.
November 26, 2002

Coore wrote: K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite..
affe: Det är inte direkt meningen att du ska testa dig fram.. Teoretsikt...
lösningen är ju: 0,3*2^x=384400000000
orkar inte bryta ut och lämna en algebraisk lösning, och jag orkar definitivt inte räkna efter...
January 4, 2001

Öwall wrote: [quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite..
orkar inte bryta ut och lämna en algebraisk lösning, och jag orkar definitivt inte räkna efter...
ja så blir det... äh, kom igne nu Öwall.. var inte så slapp..
November 26, 2002

Coore wrote: [quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite..
42 gånger? Har för mig att det är mindre, men det är vad jag och datorns kalkylator kommer fram till.
August 15, 2002

Öwall wrote: [quote=Coore][quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite..
42 gånger? Har för mig att det är mindre, men det är vad jag och datorns kalkylator kommer fram till.
42 låter rätt
November 26, 2002

Slartibartfast wrote: [quote=Öwall][quote=Coore][quote=Öwall][quote=Coore]K, det var ganska nära rätt svar.. men det är ju inget roligt ifall du sett den förut å säger.... Roligare om folk får räkna lite..
42 låter rätt
hehe.. jo, nu när du säger det så...
Coore ställde den yttersta frågan!
December 28, 2002

Öwall wrote: [quote=Coore]Öwall... det räcker med 41 gånger..
eller oxå har jag gjort något slarv fel..
hmm.. vet faktiskt inte. tror att jag har rätt
nä, jag har ingen koll alls. men 42 är svaret på frågan om livet och universum och allting, så det kan ju inte vara fel...
Precis! Varför tänkte jag inte på det?
July 18, 2001

Slartibartfast wrote: [quote=Aquila]Översen är skjuten, han dukar under
whoracle wrote: svar: Översten är skjuten, han dukar under. (förkl.: över sten är sju t:en handdukar under)
hmm, vad var det för fel på Aquilas lösning?
miss av mej.. det var rätt! Aquilas tur nu..
July 29, 2005

Coore wrote: Kanske inge gåta direkt.. mera en liten matte uppgift...
fick det till 37 gånger
September 13, 2002

HELIX wrote: Man viker inte pappret.. Man skapar ett maskhål från jorden till månen och så har man halva pappret igenom.. :p
Denhär då:
Vad är det för skillnad på Gud och Bush?
bush tror att han e allsmäktig medan gud vet att han är det...
gud har intelligens...
bush existerar tyvärr tillskillnad från gud...
1 Guest(s)