November 26, 2002
BelGarath wrote: När den nya biografen öppnade tog man 40kr. i inträde. Var tionde besökare fick gå in gratis, och var hundrade fick dessutom 1000kr. Sammanlagt fick man in 84000kr. Hur många besökare hade biografen under den första kvällen?
Jag börjar misstänka att du inte har koll på hur den här tråden fungerar?
Den som svarar rätt på en gåta ställer nästa gåta.
edit: svaret på gåtan är annars 240.. eller 42, vilket också är rätt.
February 22, 2003
Mellan två städer, Milazzo och Lipari, går det färjor regelbundet. Klockan 11 startar färja A från Milazzo, samtidigt som färjorna B och C är på väg från Lipari. Klockan 12 möts A och C, och en timme senare möts A och B. När färjorna når den motsatta hamnen vänder de omedelbart och fortsätter tillbaka samma väg, och vändningstiden försummas. Klockan 16 hinner B upp C och klockan 18 möts A och B på nytt. Vid denna tidpunkt är avståndet till C 7,2 km. Färjorna antas hålla konstanta hastigheter. Frågan är nu, hur långt är det mellan Milazzo och Lipari?
June 18, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Jerry]Njae, densiteten lär bli högre och därmed bör volymen minska.
Jag vet inte vad i den meningen jag ska rätta...
WTF!! 🙂
Iofs är densiteten högre i fast form än i flytande, men jag tänkte att det kanske finns...typ...tomrum i fisken... 😀
1 Guest(s)