November 26, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Gueno]Gissar på Öwall igen..
Dom andra har vita mössor på sig. 🙂
Hehe, får väl ge rätt för det. Rätt svar är Öwall.
Motivering:
"Både KKK och påven valde en diskret färg på sin huvudbonad, till skillnad från Öwall som får en att undra om det är hans färgblinda morsa som handlar kläder åt honom"
Din tur Gueno...
Det var på en afterski för lite mer än två år sen, då man fick en sån mössa om man köpte tre st. små flaskor jägermeister. Jag kunde ju inte köpa nånting själv, jag var bara 15 då, så min kompis mamma ställde upp och fixade fyra mössor. Åtminstone två av dem är försvunna nu, och det är bara jag som använder min.
gåtan får jag fundera lite på...
February 21, 2003
Öwall wrote: Det var på en afterski för lite mer än två år sen, då man fick en sån mössa om man köpte tre st. små flaskor jägermeister. Jag kunde ju inte köpa nånting själv, jag var bara 15 då, så min kompis mamma ställde upp och fixade fyra mössor. Åtminstone två av dem är försvunna nu, och det är bara jag som använder min.
Så då är mysteriet "Öwalls mössa" uppklarat iaf
November 26, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Öwall]Det var på en afterski för lite mer än två år sen, då man fick en sån mössa om man köpte tre st. små flaskor jägermeister. Jag kunde ju inte köpa nånting själv, jag var bara 15 då, så min kompis mamma ställde upp och fixade fyra mössor. Åtminstone två av dem är försvunna nu, och det är bara jag som använder min.
Aha!! Varken påven eller KKK:arn har skaffat sin mssa på en afterski!
lite sent... kanske..
February 21, 2003
Öwall wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Öwall]Det var på en afterski för lite mer än två år sen, då man fick en sån mössa om man köpte tre st. små flaskor jägermeister. Jag kunde ju inte köpa nånting själv, jag var bara 15 då, så min kompis mamma ställde upp och fixade fyra mössor. Åtminstone två av dem är försvunna nu, och det är bara jag som använder min.
lite sent... kanske..
Hahaha, var inte så säker på det. Påven är ovanligt pigg för sin ålder. Bara har får sina fötter på en bräda så växer hornen ut
February 21, 2003
Gueno wrote: [quote=Ogrebeast]Vilken ordlista? SAOL eller?
Jag kollade i Bonniers men det borde ju finnas med i SAOL oxå.
Ta och kolla upp det först. Vore ju pinsamt för dig om det visar sig sen att det inte finns med och folk stångat sin skallar blodiga mot väggen med att försöka komma på nåt ord
September 13, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Öwall][quote=Ogrebeast][quote=Öwall]Det var på en afterski för lite mer än två år sen, då man fick en sån mössa om man köpte tre st. små flaskor jägermeister. Jag kunde ju inte köpa nånting själv, jag var bara 15 då, så min kompis mamma ställde upp och fixade fyra mössor. Åtminstone två av dem är försvunna nu, och det är bara jag som använder min.
lite sent... kanske..
Hahaha, var inte så säker på det. Påven är ovanligt pigg för sin ålder. Bara har får sina fötter på en bräda så växer hornen ut
varför tror ni annars att påven bara sitter allmänt utslagen i rullstol, det e ju bara föratt han festar så hårt med nunnorna.
2 Guest(s)