Gav med mig... Har nu gjort ett Flashportfolio|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gav med mig... Har nu gjort ett Flashportfolio
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 28, 2007 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som inte minns de hårda diskutionerna som försigick https://www.nordichardware.se/.....highlight=

Här är iaf ressultatet av 3 kvällars och en sjukdags arbete. (Ja, jag var faktiskt och är faktiskt sjuk. Sketajobbig förkylning som går, vill aldrig gå över.. :()

http://www.icedor.se/portfolio/

Har inte laggt upp fler bilder än jag hade på det förra ännu men det är på väg.

Sen så har jag vissa prestanda problem med min galleri. Men jobbar på dem med. Är rätt ny på action script och xml. (Började med xml i söndags kväll)

Så.. Vad tycker ni den här gången då? 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1127182
March 28, 2007 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Flashsidor borde i stor utsträckning förbjudas. Går så segt och jag tycker inte om en massa flashiga effekter när jag ska surfa in på en sida.
Jag vill inte vänta i 5-10sek för att gå in på en sida för att det ska zoomas in och ut ett par gånger och några föremål ska komma flygandes förbi skärmen.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1127184
March 28, 2007 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att du kan göra en mindre avancerad flshfilm till mig som jag kan använda till ett bra betyg i skolan.

För övrigt skulle en förbättring av stavningen på CV:t vara på sin plats, men mycket snygg sida i övrigt.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1127187
March 28, 2007 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite väl jobbig väntetid för att knappen ska bli gigantisk/bli liten igen. Tycker inte om sidan i övrigt. Men bra jobb ändå antar jag.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127192
March 28, 2007 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: Lite väl jobbig väntetid för att knappen ska bli gigantisk/bli liten igen. Tycker inte om sidan i övrigt. Men bra jobb ändå antar jag.

Du behöver ju inte vänta på att knappen skall bli stor. Varför tror man alltid att folk skall fatta men sen får man ändå alltid bli besviken igen på hur tröga de är.. 🙁

Sen för att förtydliga, den är långt ifrån klar. Men den är en rätt god glimt av hur den kommer se ut.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
1127201
March 28, 2007 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetvis behöver jag inte vänta på att den ska pumpas upp till sin gigantiska form.. men att det är så segt gör att sidan känns allmänt seg. (tycker jag)

Jag är inte trög. Du är osmart. 🙁

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1127205
March 28, 2007 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns lite segt.. Men annars var det väl helt okey..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127208
March 28, 2007 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

srry the_C@t om jag var för elak. Menade folk i allmänhet. 😉

En sketaskum sak är att bubbelmenyn flyter mycket snabbare i Firefox än IE.
IE sekar ner den, den går inte så där i flash filen heller. :S

Skall väl inte spela någon roll vilken browser man kör .swf i den skall väl hanteras likadant? (eller ja uppenbarligen inte men jag trodde det)

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1127212
March 28, 2007 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tyckte att den var lite smånajs, höll inte med Coore alls angående din sida men visst i almänhet så stör jag mig som fan på flashsidor av ett antal olika anledningar.
flyter på bra i FireFox, och när jag såg kräkan skriva att det var skillnad mot i IE så jag testade, den fungerar inte änns för mig i IE, blir en liten symbol i övre vänstra hörnet som om det saknades något eller att sidan är trasig.

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1127228
March 28, 2007 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillar "när jag blir stor vill jag ha ett kul jobb"

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
1127259
March 28, 2007 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Coolt förnamn..

roxerthedead
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 569
1127288
March 28, 2007 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Flash kan vara störande, för att det är segt. Knapparna tar lite lång tid på sig, jag tycker att du ska snabba upp animationen till det dubbla eller dylikt, så känns det nog snabbare. Flashiga animationer kan väl också vara trevligt, men det är bara trevligt så länge de är hyfsat snabba tycker jag.
Om du ökar hastigheten på knapparna kanske du kan ändra så de inte blir så stora när man håller musen över dem... lite mindre kan de allt vara 😛

Men annars blir det nog snyggt, lycka till!

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1127294
March 28, 2007 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

kan inte alla som klagar öer hastigheten på knapparna skriva vilken webläsare dom använder och version på webläsaren.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127310
March 28, 2007 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

roxerthedead, går ju inte spida upp. För då går det mupp fort i firefox och de andra av de liknande läsarna. 🙁

Visserligen är jag ett stort fan av IE7 men surar ändå en hel del av att den webläsare 90% av alla använder sekar ner min sida. Kanske iofs får spida upp en då med det argumentet.. Vi får se.

Började ju lära mig actionscript för det här ändamålet för inte allt för länge sedan så kanske gjort något misstag som påverkar i IE.

Sen ändra storleken på hur stora knapparna blir gör jag inte. De skall se flytande och dynamiska ut. Även för högre upplösningar. Sidan funkar fint i 1024 men den ser betydlgit bättre ut i 1280 eller högre.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127388
March 29, 2007 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Upptäckte en till skitskum sak!

Jag har skrivit om bildgaleriet nu lite och det går betydligt smidigare, men buggar fortfarande på min dator. 🙁

Märkte att på tjejens dator som har flashplayer 8 så funkar det hur fint som helst, men inte på min som har flashplayer 9.

Fattar det inte, känns som om skriptet sekar på min dator och då har jag som sagt nyare version och betydligt snabbare dator.

Någon fler med flashplayer 9 som får att den står still några sekunder innan bildan börjar laddas?

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1127598
March 30, 2007 - 6:05 am
sp_Permalink sp_Print

Såg fint ut men håller med Coore.
Tycker Flash ska användas till det som html, css m.m inte kan. Typ göra spel som används på hemsidor m.m...

Allt annat är jobbigt bara.
Den fick en del errors i W3 validatorn:
http://validator.w3.org/check?.....rtfolio%2F

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127703
March 30, 2007 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar, det går inte att göra det jag har gjort och sen få det igenom validatorn. Men om du kollar på vad det är för errors jag får så kommer alla utom 0,1% av alla webläsare som används inte kunna hantera det jag har gjort. Och den 0,1% kommer liks aldrig gå in på min sida...

Tänker inte heller söka jobb någon stanns där de kör under 1024 i uplösning. 😛

Sen hela sidan förutom bakrunden och skripten som fixar (där errorsarna kommer) marginalerna och differansskalningen av objekten så är resten flash, inhämtat med Wc3 standarden SWFobject. Kör du sidan genom validatorn om ett år eller så blir det inga error, iaf som jag fattat det.

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1127730
March 30, 2007 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får hitta nån som kan hjälpa dig med stavningen i CVn.
Och ta ner lite av bilder o sånt som du inte tycker ger ett helt seriöst intryck.. tänker bl.a. på en kvinna hängande i kedjor.. 😛
Annars såg det ju bra ut 🙂

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1127817
March 30, 2007 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag skall ta och både kolla igenom Cvt och updatera det rätt ordentligt innan jag skickar iväg det till skarpcase. 🙂 Var bara tvungen slänga upp något så vår kursledare blev nöjd. Och ja, jag vet att jag inte stavar skärsilt bra. 😉

Skall även börja producera nytt matrial och lägga upp/byta ut, största delen av de som ligger där är gjort för flera år sedan. 😕

Sen, ang bidlen med tjejen i kedjor. Den är cool och det är så kvinnor skall tas. 😛 Läs i min blogg för råd http://icedor.bloggagratis.se/ (Har inte hunnit med den mycket nu i veckan men det kommer)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 445
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL