November 26, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine]En homofobisk kommunist? Vart är världen på väg?
33% här, men det är inget jag tar som nånting negativt. Dessutom har det här testet varit uppe förut.
Inte homofob, jag betraktar det bara som onormalt. Dock erkänner jag mej ha en kommunistisk läggning. 😉
Mycket möjligt att den varit, har inte stenkoll på det. Tyckte bara det var en kul grej att posta så här på onsdagmorgonen.
🙂
Det där är ganska intressant. Vi diskuterade Marx en del under b-kursen i sociologi. (Jag håller själv till på vänsterkanten ideologiskt sett.) Han fick dock kritik under sin tid för att kvinnors rättigheter inte diskuterades särskilt mycket i hans skrifter. Han menade dock, som jag förstår det, att kvinnors rättigheter skulle komma mer eller mindre automatiskt, om manliga arbetare fick sina rättigheter. Det har ju dock inte skett, det har kvinnor fått kämpa för..och fortfarande är vi inte jämställda. Min poäng är dock att jag ser kommunismen som en förkämpe för jämställdhet. Hur ser du på könslig och sexuell jämlikhet i ett eventuellt framtida kommunistiskt samhälle? (Marx är ju faktiskt aktuell nu, det är ju nu kapitalet globaliseras exempelvis, det han menade var förstadiet till den stora revolutionen)
November 22, 2001
43%
När ämnet ändå är uppe.
Vi satt o diskuterade lite på jobbet o kom fram till att bara några av oss hade en bekant/kompis som är homosexuell. Och då enbart en person.
Jag har hört att statistiskt ska det finnas minst en homosexuell i varje klass.
Och då tycker jag att man borde känna till fler.
dree wrote: [quote=Delph1][quote=nXsty]36%, yay jag leder!
Ha! 50% 😀
//Andreas
56 Muhahaha
Ska vi träffas Ilg@dd? :heart:
Det ser jag ingen anledning till att göra.
conny_69 wrote:
Det där är ganska intressant. Vi diskuterade Marx en del under b-kursen i sociologi. (Jag håller själv till på vänsterkanten ideologiskt sett.) Han fick dock kritik under sin tid för att kvinnors rättigheter inte diskuterades särskilt mycket i hans skrifter. Han menade dock, som jag förstår det, att kvinnors rättigheter skulle komma mer eller mindre automatiskt, om manliga arbetare fick sina rättigheter. Det har ju dock inte skett, det har kvinnor fått kämpa för..och fortfarande är vi inte jämställda. Min poäng är dock att jag ser kommunismen som en förkämpe för jämställdhet. Hur ser du på könslig och sexuell jämlikhet i ett eventuellt framtida kommunistiskt samhälle? (Marx är ju faktiskt aktuell nu, det är ju nu kapitalet globaliseras exempelvis, det han menade var förstadiet till den stora revolutionen)
Det får nog bli i en annan tråd, nån annan gång.
Tycker inte det har med denna tråd att göra.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 22, 2005
October 16, 2004
1 Guest(s)