December 5, 2002
http://www.idg.se/ArticlePages.....CS.dbp.asp
Ja, vad säger man? J**lar, jag vill också ha gbit... Vore kul om dom utvidgar sedan om det går bra för dom ;>
July 18, 2003
DiZi wrote: [quote=Dehman]Hrmm, man kanske skulle flytta till Lund. ;>
Jo det är ju bud på att göra det, dock blir det ju tråkigt nog en del utgifter, med tanke på att man bör han en server för runt 20k för att kunna utnyttja all den BW'n till fullo ;>
Lugnt, bara att ta ett lån på massa stålar och köpa in massa servar, sen hyra ut dem till folk :), kommer bli lite jobbigt att sova, men va fan, får man ju ta !
December 5, 2002
Dry_Ice wrote: [quote=DiZi][quote=Dehman]Hrmm, man kanske skulle flytta till Lund. ;>
Jo det är ju bud på att göra det, dock blir det ju tråkigt nog en del utgifter, med tanke på att man bör han en server för runt 20k för att kunna utnyttja all den BW'n till fullo ;>
Lugnt, bara att ta ett lån på massa stålar och köpa in massa servar, sen hyra ut dem till folk :), kommer bli lite jobbigt att sova, men va fan, får man ju ta !
Jo precis. Men problem med att sova? Nejfan, jag hade byggt om ett av mina rum till ett server-rum isf, eller skaffat en fet garderob och använt, som man ljudisolerade ;D
March 27, 2003
Shlumpen wrote: [quote=Adam]När har man användning för bandbredden? När man tankar linux-distar från sunet.... 🙄
Det är väl klart. Måste ju ha de senaste distarna inom 2 minuter efter release :bgrin:
Måste va så... Annars finns det väl inte många (idag) som har sådan upload...
February 16, 2004
Callister wrote: Haha man skaffar ju inte för att man ska använda ... det är ju coolhetsfaktor på 1gbit.. 😀
8xx e väl inte så dyrt egentligen, du kan ju sälja bandbredd för flera tusen i månaden om det inte är någon limit d.v.s.. 😀
Väldigt sällan man får sälja tjänster för privatpersoner vidare.
March 21, 2003
Callister wrote: Haha man skaffar ju inte för att man ska använda ... det är ju coolhetsfaktor på 1gbit.. 😀
8xx e väl inte så dyrt egentligen, du kan ju sälja bandbredd för flera tusen i månaden om det inte är någon limit d.v.s.. 😀
JAAA!! Sälja cs servrar till småbarn 🙄 säg 400kr i månaden så har du 2 så täcker det hela kostnaden (typ)
1 Guest(s)