February 23, 2004
Ang ordningsvakter så är det inte alla som är sk " busar " Min morbror har jobbat som vakt i snart 25 år ( han blir 46 iår ) Och har alldrig hamnat i klammeri med rättvisan eller i pressen ( annat än i goda ordalag som vinkännare och frågor om snatteri osv ) i hans fall är det snarare tvärtom , han är lokal kändis och de flesta som är på " fel " sida av lagen så att säga har enorm respekt för honom.
Många gånger har jag pratat med honom utanför krogen han jobbar på kvällarna samt på stan om dagarna, och alltid blir han påhejad av folk.
Den grundläggande orsaken till detta är dels hans erfarenhet , dels hans personlighet, dels hans fysik.
Med fysik menar jag att ingen egentligen vill försöka slåss med honom , med personlighet menar jag att han föredrar att snacka istället för att bråka... trots att han med enkelhet skulle kunna bryta ben och armar på folk.
Kortfattat vill jag alltså bara säga att inte alla vakter är idioter utan det finns dem som gör en skillnad i samhället......
Verkar vara en synnerligen pigg och alert 70-åring som piskar runt vakter på det där sättet.
Personligen tror jag nog inte att AB var så långt från sanningen även om det bryr mej föga vad man pysslar med nere i de där trakterna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 3, 2001
efter att ha råkat ut för ett par väldigt rasistiska vakter och vid ett annat tillfälle då en klasskompis blivit indragen i ett rum och slagen gul o blå av flera vakter så vet jag med 100% säkerhet att det finns en del vakter som är helt ruttna. Dessutom så täcker de för varandra för att inte åka dit för dessa grova tabbar.
Trots det känner jag mig också säkrare på nätterna om det finns vakter i närheten. Man kan inte göra så mycket annat än att hoppas på att det är vettiga människor som går där.
2 Guest(s)