March 21, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....77,00.html
Vad tycker ni ? Själv tycker jag att det låter helt åt hvete. 🙄
Hur gammal ska man va när man får rösträtt?
Jag tycker 18 eller kanske 16 är en bra ålder.
July 23, 2002
pompougnac wrote: Nej för helvette!!! Man är dum nog som 18åring 😛
Man är inte smartare bara för att man är 30, 40 eller 50.
Jag tycker att det är en intressant fråga. Att ge alla rösträtt oavsett ålder är dock dimt tror jag. Att som den där normannen föreslog att låta föräldrarna rösta för personer under 18år innebär ju bara att ge extraröster till alla föräldrar.
Jag tror att man absolut kan sänka rösträttsåldern till 16 och kanske tom 15. Även om de flesta då är förhållandevis korkade så är de inte helt ovetande och borde få vara med och ge sin röst. Vi kan väl åtminstone sänka till 17 år.
March 10, 2002
nilsrock wrote: [quote=pompougnac]Nej för helvette!!! Man är dum nog som 18åring 😛
Jag tycker att det är en intressant fråga. Att ge alla rösträtt oavsett ålder är dock dimt tror jag. Att som den där normannen föreslog att låta föräldrarna rösta för personer under 18år innebär ju bara att ge extraröster till alla föräldrar.
Jag tror att man absolut kan sänka rösträttsåldern till 16 och kanske tom 15. Även om de flesta då är förhållandevis korkade så är de inte helt ovetande och borde få vara med och ge sin röst. Vi kan väl åtminstone sänka till 17 år.
Är man korkad när man är 15 så är man förmoldigen korkad när man är 18 också. Dumhet är kroniskt. 😉
July 23, 2002
Dehman wrote: [quote=nilsrock][quote=pompougnac]Nej för helvette!!! Man är dum nog som 18åring 😛
Är man korkad när man är 15 så är man förmoldigen korkad när man är 18 också. Dumhet är kroniskt. 😉
Jo det var typ det jag menade. Dock brukar man gå igenom ganska mycket i sitt liv i den åldern vilket kan påverka ens tankeförmåga negativt.
3 Guest(s)