February 6, 2004
Hej,
Jag sitter medn en Mazda 323 från 98 där generatorremmen bestämt sig för att den inte ville vara med längre. Därför ligger den på vägen någonstans istälelt för att sitta i min bil. JAg behöver därför sätta dit en ny.
Saken är den att det sitter ännu en rem där som gissningsvis går tills servopumpen och generatorremmen ska sitta innanför denna. Frågan är hur jag går till väga för att få in generatorremmen eftersom jag inte hittar något eneklt sätt att lossa spännigen på den andra remmen. Har någon en Mazda, elller erfaraenhet av bilar och kan komma med lite tips?
December 24, 2002
September 13, 2004
The_Mayhem wrote: mjo så långt har jag också kommit fram till att jag ska göra, men jag blir inte riktigt klok på vad som är rätt ställe att lossa servopumpen, på generatorn var det ju rätt uppenbart vilken bult som fungerade som "spännare".
Brukar det inte stå i manualen hur man skall göra?
February 6, 2004
ruf an wrote: [quote=The_Mayhem]mjo så långt har jag också kommit fram till att jag ska göra, men jag blir inte riktigt klok på vad som är rätt ställe att lossa servopumpen, på generatorn var det ju rätt uppenbart vilken bult som fungerade som "spännare".
Brukar det inte stå i manualen hur man skall göra?
Tyvärr inte i min
2 Guest(s)