Generella funderingar angående den aktuella terrorisme|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Generella funderingar angående den aktuella terrorisme
Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 24, 2005 - 1:56 am
sp_Permalink sp_Print

Satt och diskuterade lite om terrorismen under en eftermiddagsfika idag och tänkte dela med mig av lite tankar.

De senaste åren har det varit mycket tal om terrorism och terrorister. Princip varende större våldsbrott uträttat i mellanöstern har man via olika allmänna medior fått höra varit uträttade av terrorister, alternativt varit uträttade emot misstänkta terrorister.

Men hur mycket terrorism har vi faktiskt upplevt? Då menar jag riktigt terrorism, och i mina ögon är de nyliga bombningarna i London då på den undre skalan.

Denna bild får man av media (baserat på den bild jag samt vänner fått): Terroisterna är enade, de arbetar emot västvärlden och framförallt USA. De är livsfarliga hänsynslösa islamiska fundamentalister som inte skulle tveka om de fick en chans att utrota oss "otrogna".

Så här vet vi det ligger till: På flera håll i mellanöstern har araber fått se sina hem jämnade vid marken, sin familj bortjagad och sina mänskliga rättigheter helt kränkta. Detta under väldigt lång tid i Israel och under mera intensiva perioder i exempelvis Afghanistan och Irak. Allt motiverat med "kampen mot terrorn", flera miljoner personer har fått lida pga. denna kamp mot terrorismen.

Men om det nu är så att "terroristerna" är så organiserade, så hänsynslösa och hatiska, OM det nu är så, varför har vi inte sett flera terrorbrott? Om den huvudsakliga organiserade palistinska, irakiska, med fleras, motståndarrörelser (som vi betecknar terrorister) står för dessa terrorbrott, varför ser vi då inte mera??? För vad har vi sett sedan 9/11 egentligen? Ngn bomb i spanien och nu bombningarna i londons tunnelbana som inte krävde "ens" 3-siffrigt i liv.

Om dessa organiserade motståndarrörelser verkligen inriktade sig på terrorbrott, tror ni inte då att vi skulle sett mera? De har resurserna, de har folket, de har kontakterna, och de har definitivt utrustningen efter årtionden av krigande, och om DE vill utföra ett terrorbrott, då hade vi inte räknat de döda i tiotal, om de verkligen ville skulle vi räkna dem i tiotusentals.

Eller kan det faktiskt vara så att dessa sk. "terrorister" vi dagligen får höra talas om är smartare än så? Att de faktiskt inser att det enda sättet de kan göra någon skillnad är genom politisk influens... för vilka har tjänat på de relativt löjliga terrorbrott vi sett den senaste tiden? Jo framförallt Israel och USA. De kan idag rättfärdiggöra i princip vad som helts med att de är för kampen mot terrorn. Kan ni ens ana hur många miljoners liv som DIREKT påverkats negativt de senaste åren pga. denna kamp mot terrorismen? Och då merar jag direkt som att din bror blir skjuten av militärpolis eller att de bulldozar ned ditt hus utan någon som helst förvarning. Allt detta har rättfärdiggjorts av kampen mot "terrorismen", terrorismen som under 3-4 år inte dödat mera än Israels och USAs korståg gör på några veckor.

Terrorbrotten vi sett den senaste tiden är illa utförda och kan inte vara organiserade av andra än små utstickande extrema organisationer, de har överlag gjort mera skada än nytta för de flesta islamisters sak. De har princip bara sett till att vända den mediabröstammande västvärlden emot dem. Och de dagliga självmordsbombningarna man får höra talas om, inte mera än desperata aktioner av desperata människor. För vad skulle DU göra om hela din familj blev mördad av militärpolis, ditt hem jämnat med marken och du tvingas leva bakom en mur de byggd för att hålla dig borta från den mark du en gång ägde? Om du inte orkar tänka själv så göra som en person på tv-programmet debatt nyss sade: "Prova och åk ned till skåne någon gång och attackera en skånsk äppelodlares äppelträd så får vi se hur snäll han är efter det". För tro det eller ej, man har dödat folk för mindre än ett liv i helt i spillror...

Helt ärligt skulle jag inte bli det minsta förvånad om jag vaknade upp en dag och fick höra att bombningarna i london var organiserade av israelisk eller amerikansk underrättelsetjänst, för de skuttade säkert av glädje då de fick reda på det, ja i alla fall så mycket man kan skutta samtidigt som man öppnar sitt senaste brev med statlig financiering.

Hur som helst så är det med stor skepsism jag läser alla artiklar som använder ordet "terrorist"... "There is something rotten in the state of Denmark..."

Lite intressant flashfilm och så inte hela mitt inlägg ser så tråkigt ut (står inte för någon information denna film förmedlar, men man blir ju minst sagt lite nyfiken på hur allt ligger till, man fick ju trots allt veta YTTERST lite om just "pentagonkrashen"). http://www.pentagonstrike.co.uk/

EDIT: Kollade igenom pentagonstrike igen, blir lika förbryllad varje gång jag ser den för... ja, om det är sant så vad ska man tro egentligen. Om ni fann den intressant så kika lite på vad som skrivs här: http://www.cassiopaea.org/cass.....boeing.htm mycket intressant läsning, synd bara att man idag aldrig kan ana vad som är sant och vad som är propaganda.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
925993
July 24, 2005 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Du behöver inte gå så långt som att hävda att dåden är utförda på beställning av USA och England, men reaktionen på dem är hemsk nog.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
925999
July 24, 2005 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

Pentagonstrike-flashen har diskuterats en rejäl omgång här på forumet, och är i min mening bara en rejält paranoid konspirationsfilm, och har som vanligt rejält stora brister i logik. Leta upp och läs tråden.
När det gäller terrorism och antiterrorism, så lär vi knappast se någon lösning på detta inom en snar framtid. Det är för mycket infekterat i hela debatten. Dock så är det knappast varken något nytt, eller en ensidig framställning vi ser.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
926009
July 24, 2005 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Pentagonstrike har jag inte mycket övers till för som fakta, men att terrorism skulle vara så mycket mer än riktad politik numera är väl svårt att säga nej till.

//Andreas

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
926153
July 24, 2005 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Du behöver inte gå så långt som att hävda att dåden är utförda på beställning av USA och England, men reaktionen på dem är hemsk nog.

Hävdar jag inte, men jag skulle knappast bli förvånad om det var så det låg till.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 211
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL