October 25, 2003
Sortima wrote: En sak jag undrar över, ska flytvästen vara någon sorts skyddsanordning? Har en känsla av att den inte stoppar en Ak47 salva mot bröstet
Han kanske kom direkt från simskolan?
Liksom, "Fan, jag tror jag tar och hjälper gubbarna röja upp lite på vägen hem"
November 27, 2003
skinner wrote: Var jag någonsin skrivit i att jag tycker att krig och våld är tuft? Ni har korkade fördomar, det är allt. Jag vill ha lika mycket fred som ni vill.
Ex: https://www.nordichardware.se/.....29198.html
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner]Var jag någonsin skrivit i att jag tycker att krig och våld är tuft? Ni har korkade fördomar, det är allt. Jag vill ha lika mycket fred som ni vill.
//Andreas
Sen när förespråkar man krig och människovåld genom att posta en tråd med en film där dom förstör en bil?
Ungefär samma argument som om jag skulle köra med att du förespråkar att 12 åringar super sig fulla genom att skriva i en tråd att du gillar öl.
Sedan så kan jag hålla med att själva inspelningen av filmen var lite vårdslös.
November 27, 2003
skinner wrote: [quote=Delph1][quote=skinner]Var jag någonsin skrivit i att jag tycker att krig och våld är tuft? Ni har korkade fördomar, det är allt. Jag vill ha lika mycket fred som ni vill.
//Andreas
Sen när förespråkar man krig och människovåld genom att posta en tråd med en film där dom förstör en bil?
Du förespråkar våld, det är en tunn fin gräns som är alldeles lätt att passera innan man hamnar zonen där våld utövas mot levande.
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner][quote=Delph1][quote=skinner]Var jag någonsin skrivit i att jag tycker att krig och våld är tuft? Ni har korkade fördomar, det är allt. Jag vill ha lika mycket fred som ni vill.
//Andreas
Du förespråkar våld, det är en tunn fin gräns som är alldeles lätt att passera innan man hamnar zonen där våld utövas mot levande.
//Andreas
Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
September 5, 2001
Vilken sjuk humor man måste ha om man kan kommentera dom där bilderna och tycka dom är roliga. Måste jag påminna er om att detta är samma människor som springer runt med machetes och hugger av lemmarna på varandra? Inte lika kul längre va?
Sen verkar det där forumet där bilderna kommer ifrån lite mongo, pro-amerikaner som älskar vapen över allt annat. Hälften av dem har väl säkert inte ens varit i närheten av krig.
ps. Västen kanske skyddar mot sekundärt splitter, man tar vad man har.
November 27, 2003
skinner wrote: Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
Men likväl tycker du att vapen, förstörelse mm är häftigt, varför sitter du annars och slänger upp sådana länkar?
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner]Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
Men likväl tycker du att vapen, förstörelse mm är häftigt, varför sitter du annars och slänger upp sådana länkar?
//Andreas
Jag tycker om att skytte och vapen. Det är ingen hemlighet. Men man behöver väll inte gilla krig och människovåld för det?
Men nu lämnar jag tråden. Delph1 har fördomar som han inte kan släppa på och då är det ganka svårt att diskutera.
November 27, 2003
skinner wrote: [quote=Delph1][quote=skinner]Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
//Andreas
Jag tycker om att skytte och vapen. Det är ingen hemlighet. Men man behöver väll inte gilla krig och människovåld för det?
Men nu lämnar jag tråden. Delph1 har fördomar som han inte kan släppa på och då är det ganka svårt att diskutera.
Hag har höll på med skytte större delen av min uppväxt, men inte fasen tycket jag det är häftigt när norrmän utövar totalt meningslöst våld på en bil, eller dator.
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=skinner][quote=Delph1][quote=skinner]Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
//Andreas
Hag har höll på med skytte större delen av min uppväxt, men inte fasen tycket jag det är häftigt när norrmän utövar totalt meningslöst våld på en bil, eller dator.
//Andreas
Jag tyckte filmen var bra. Du tyckte inte det. Vad är problemet? Dom skjuter på en bil, inte på några människor.
November 27, 2003
skinner wrote: [quote=Delph1][quote=skinner][quote=Delph1][quote=skinner]Har du någon aning om vad jag är för person? Jag skulle aldrig kunna utöva våld mot någon i dagsläget. Jag är lika mycket för fred som du. Sedan vad du har för fördomar är en annan sak.
//Andreas
//Andreas
Jag tyckte filmen var bra. Du tyckte inte det. Vad är problemet? Dom skjuter på en bil, inte på några människor.
Delph1 wrote: Du förespråkar våld, det är en tunn fin gräns som är alldeles lätt att passera innan man hamnar zonen där våld utövas mot levande.
Det ^ är problemet.
//Andreas
January 22, 2003
Jag måste nog ställa mig på skinners sida, filmer med förstörelse av livlösa objekt är underhållande, varför skulle det annars visas på TV där te x Jessie James skjuter sönder en bil som inte fungerade som den skulle?
Förstörelse i kontrollerade former än underhållande, många ängnar sig att att elda hårddiskar eller datorer bara för att se vad som händer.
Det går inte att dra paraleller mellan våld mot människor och våld mot objekt i kontrollerade former.
Just my 2 cents
November 26, 2002
finns tillfällen då det inte alls är dumt att hålla vapen över huvudet sådär.
till exempel om man ska skjuta över någonting, särskilt om man inte vill visa sig.
kommentaren om kulbanan tycker jag var lite kul.
om man vrider vapnet sådär så hamnar kulan typ en decimeter fel på hundra meters avstånd, och jag tror inte att dessa personer träffar någonting på det avståndet ändå, utan att ligga väldigt stilla på marken och ta det väldigt lugnt.
1 Guest(s)