February 10, 2001
Tror vi kan köra fast lite på det Jerry sa.
Med den inom synhåll till Guds hus ska du gå.
Många döda träffa på.
Låt klockan tolv slå.
Herr röd visar då ("första bläckfisken andra godsaken")
en stor svart pil dit du inte ska gå,
Herr röd skulle kunna var en timvisare på ett kyrktorn eller något liknande. (Det jag tänker på är en fiskmarknad i Göteborg som jag har för mig ligger i närheten av en fisk kyrka eller kanske det var i en kyrka eller liknande) (ni som bor i götet får hjälpa mig (jag e en förvirrad skåning))
Den stora svarta pilen kan vara en minutvisare (den lilla och den stora visaren)
Men vad den skulle ha att göra med en bonde i ett brädspel har jag ingen aning om.
Men det med ("första bläckfisken andra godsaken") stöder min teori lite.
Vad jag heller inte kan lyckas lista ut är vad den ena bilden är.
http://www.unikteknik.com/skat.....astare.jpg
ser ut som granateld. Men vad är det som är i bakgrunden?
Jag e rätt inne på att det skulle vara götet jag med eftersom det är den andre största staden i Sverige. (samt en ledtråd var att Malmö är nummer tre. Tror att det var en fuling som skulle locka oss på andra tankar)
Edit
Bara för skoj skull tog jag reda på var företaget ligger.
Registrant:
Bonab Teknik AB
Arods Industrivag 76
GOTHENBURG, XX 42243
Sweden
Som sagt de ligger i götet så varför skulle de bry sig om att åka hela vägen ner till malmö??
http://moneycentral.communitie.....7357570085 här har vi en bild av fiskekyrkan med till och med hum e dock väldigt osäker på detta så ni får fundera på det och jag ser heller ingen klocka där.
Hum om man tittar på filnamnen på de fina bilderna så är det eldkastare.jpg och ghostglobe.jpg ringer inga klockor mer än att det känns som om det e ett lite skumt företag och jag skulle inte bli förvånad om de säljer eldkastare :bgrin:
February 10, 2001
Jerry wrote: Göteborg..
Vad ligger högst? Masthuggskyrkan...? Den syns från långt håll, men vilken kyrka är det då man ska till...
Feskekörkan har inte något torn.. (om det nu är viktigt)
Na det e klart det behöver juh inte vara något torn överhuvudtaget.
Men
På den högsta nivå
i den stad som är två,
där är det självklart en sådan ska stå! ("inga dagar tomt", eller "inga dagar trevligt")
Hum tycker det borde vara kyrktupp eller något liknande.
Fast det kanske bara e jag som fubblar runt.
Men vad skulle Vad är inte en bro,
men låter män gå över vatten ändå!
Vara ? enda jag kan tänka på är min runtur med paddan förra gången jag var i göteborg och hur jag nästan slog huvudet i en låg bro.
1 Guest(s)