January 18, 2003
I såna fall kan du ju kika in på mitt bands hemsida, http://www.moresque.tk . Vi spelar våran egna variant på thrash och har just varit in i Abyss studio med Thommy Tägtgren bakom spakarna. Finns smakprov på sidan, kommentarer mottages gärna 🙂
January 18, 2003
CasO wrote: nice hemsida... 😀
Sorry, this site is temporarily unavailable!
Joman, tror den ligger på geocities, så det är ju rätt kasst tyvärr.
Iaf ligger inte låtarna där utan på http://larven.no-ip.com/~matsansan/demo/
Vi håller precis på att sälja av de 100 st demoskivorna som vi beslutade oss för att trycka upp, efter det är klart så kommer vi att lägga upp samtliga låtar för fri nerladdning på samma ställe.
February 22, 2003
CasO wrote: förstår fortfarande inte skillnaden mellan metal, heavy metal, hårdrock.. 😮
i och för sig så tycker jag att LINKIN PARK är bäst.. men wtf hehe...
Heavy Metal är tyngre än hårdrock, med mer mollskalor och halvtonsförskjutningar. Och lite annorlunda texter än vanlig hårdrock också..gärna agressiva riff.
jämför t.e.x Deep Purple(hårdrock) med Iron Maiden (Heavy Metal)
Linkin Park är så kallad Nu Metal...det är med hiphopinslag och lite trallvänligare metal...
January 18, 2003
Nä, det är väl inte så hårt med dagens mått direkt. Dock är musiken riktigt bra 🙂
Precis som Jiggly säger så har de blvit mera hårdrock än deras ursprungssound NWOBHM (New Wave Of Britsh Heavy Metal, vågen efter bla Judas Priest).
Black Metal är ju fint som fan när man ska typ diska/dammsuga, men annars är det ganska begränsat hur mycket BM jag spelar på min stereo. Dimmu Borgir är ju i särklass vad gäller BM iaf, men det vet jag ju att de som är "true"-BM hatar när man säger eftersom det är riktigt melodiskt och har tagit mera än 26 timmar att spela in och mixa hela plattan osv...
Men back on topic: Nån som lyssnat på våra alster? Kommentarer?
October 11, 2002
Belgarath: Kan du förklara lite närmare vad du menar med att Heavy-metal innehåller mollskalor och halvtonsförskjutningar? Vad i tusan är halvtonsförskjutningar?
Mollskalor används i all sorts musik, det beror på vilken "stämning" låten är i, vilka ackord skalan spelas över osv. :bok:
February 22, 2003
Jiggly wrote: Belgarath: Kan du förklara lite närmare vad du menar med att Heavy-metal innehåller mollskalor och halvtonsförskjutningar? Vad i tusan är halvtonsförskjutningar?
Mollskalor används i all sorts musik, det beror på vilken "stämning" låten är i, vilka ackord skalan spelas över osv. :bok:
Det menas med att det typ är mer gitarrspelande, solon och grejor...
eller jag vet inte jag kanske är helt ute och cyklar
Men jämför som sagt Maiden med exempelvis Deep Purple så hör du skillnanden mellan hårdrock och Heavy Metal
July 13, 2002
BelGarath wrote: [quote=Dehman]Jag tycker inte att Iron Maidens musik är så "hård".
Nej, det tycker inte jag heller.
Men det finns människor som tycker att deras musik är stenhård
Om man jämför med en gammal hederlig BM-låt så låter Maiden som schlager
Men när maiden kom så var de väl jäklig hårda för sin tid. Likasom elvis var osv. osv... Därför kommer de alltid vara tyngre än alla metalband som finns idag, även fasten det kanske inte låter lika mkt 😀
3 Guest(s)