October 28, 2004
Som det kommer upp lite då och då så handlar även denna om tråd om en tjej..
Jag gillar en tjej väldigt mycket och hon gillar mig, är jag 99% säker på, hon är "närgången" om man säger så, ska alltid kramas och vara nära mig hela tiden i skolan..
Sen, blir det inte väldigt knas eftersom vi går i samma klass?
Men, saken är ju som alltid första steget, vad ska man säga? vi har smsat ganska mycket och pratar om ganska viktiga saker när det gäller livet och hon har berättat saker hon inte berättat för någon tidigare..
Hon kanske bara vill vara vän?, men många frågar mig om jag och hon är tillsammans eftersom det verkar nästan så i skolan. Exempelvis när ja och mina andra classmates körde poker så var det fullt runt bordet, satte hon sig på mitt knä, sen luta hon sig imot mig med huvudet mot mitt huvud osv...
Sen vet jag inte om ja kanske har sårat henne eller något, när ja bytte klass (går i 1an på gymnasiet, från teknik till natur-samhäll, gick teknik 1 månad innan ja bytte) så var allt okej och så. Sen efter ett par veckor när vi börjat snacka osv så mådde hon illa i skolan och jag prata med henne
så sa jag "åhh, en filmkväll med chips, dipp och en bra film vore inte helt fel nu" så sa hon "ja kotten (mitt smeknamn) det måste VI göra någongång", det var precis innan höstlovet, dock på höstlovet träffade jag en tjej över internet och blev tsms med henne, dock gjort slut nu. Men som sagt.
Vad ska man säga?
/jimmy
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
October 10, 2004
Aww, precis så som min och min pojkväns relation började 🙂
Samma sak, jag kände mig nere, och han frågade om jag ville komma hem till honom en fredag och titta på film och sen sova över.
Vilket vi gjorde, och sen märker man vad som händer.
Hur som helst, var för sjutton inte rädd för att ta första steget när ni kollar på film, typ håll om henne eller håll henne i handen!
October 28, 2004
hehe, kul att se folk med lite känslor och sympati ibland, inte bara massa nerds 😛
January 22, 2003
Dry_Ice wrote: Dessa alla tjej trådar måste innebära att folk på nh håller på att skaffa sig ett liv ! 😐 hemska tanke...
Japp, snart är det väll bara vi och gueno kvar.
OnT: Du verkar ju ha allt upplagt, bara att fråga om hon vill ta den där filmkvällen och låt det flyta på.
July 14, 2003
Go for it, såvida hon fortfarande gillar dig och inte är leds på dig nu eftersom du indirekt dissa henne genom att inte besvara hennes kärleksrop... Nu säger jag inte det här för att göra dig osäker eller så hehe, utan fråga om ni ska ta den där filmkvällen! 🙂
Dry_Ice wrote: Dessa alla tjej trådar måste innebära att folk på nh håller på att skaffa sig ett liv ! 😐 hemska tanke...
NES_Boy wrote:
Japp, snart är det väll bara vi och gueno kvar.
Han är inte så oskyldig som han verkar, han är ju förlovad så vitt jag vet :bgrin:
December 11, 2002
Sen är det bara ett fel som får det hela att bara säga GLÖM DET! Ni går i samma klass, det är fan det värsta du någonsin kan tänka dig. Sure det är gulilgt och kul i början men lita på mig blir inte kul i längden och ifall det skulle bli problem kan det lätt bli konstigt när saker och ting tar slut. My advice, move on bitch!
May 1, 2005
Är du verkligen kär i henne då? "Gilla väldigt mycket" behöver ju inte vara kärlek, men det kan iofs väldigt lätt bli så.
Många säger att det är öppet mål och bara att köra på här. Det är det INTE! Visst, klart du ska försöka nåt om du verkligen gillar henne, men var ändå vaksam. Jag har varit i nästan exakt samma sits som du. Jag och min tjejkompis hade också filmkvällar, var väldigt närgångna i allmänhet och folk trodde att vi var ihop i smyg och gjort både det ena och det andra. Hon refererade t.o.m. till våra träffar som dejter ibland, så man var aldrig säker på om hon sa det som kompis till kompis på skoj eller om hon ville antyda nåt. Vi råkade även hångla en gång. Även om det var tusen saker som kunde peka på att det var nåt på gång, så var det trots allt kompisrelation oss emellan som gällde.
Så var försiktig om du ska försöka övergå till pojkvän från kompis. Det kan gå jättebra, men misstolka inte signaler bara. Lycka till! 🙂
October 28, 2004
Jo, men ja bytte ju klass till hennes klass, hon går i Ns, jag gick först i Te och bytte till Ns..
Ja vet alla problem det kan innebära med att ha en flickvän i samma klass, det är just därför ja tvekar... tycka om henne, det går inte att inte göra det... varje sekund med henne blir man glad, och har en speciell känsla som jag aldrig hade med min förra flickvän, så kär är jag nog..
Men, hrmf, vågar man chansa?, om något skulle hända i framtiden och det skulle ta slut (kan aldrig tänka mig det) så lär det vara ganska svårt att vara i samma klass.. men, att göra slut är liksom inte det första ja tänker på..
Med mitt ex så kände jag knappt något och då kändes det som förhållandet skulle ta slut ganska snart.. vilket det också gjorde..
Men med denna tjej så kan ja verkligen tänka mig ett långvarigt förhållande.. allt är så jävla bra med henne..
April 29, 2004
finns bara en sak
gå alltid rakt på sak , lika bra i från början ,
bäst vara ärlig ,
vad man vill , vad man tror , fråga henna ,
Det dära med bara flörta ,
dra inte ut på tiden med flörten för länge,
då blir det bara fel ,
bättre man är upprikt ärliga avsikter ,
när jag blev i hopp med min tjej
gick det till så här ,
först hade träffat min tjej 19 99 januari vintras , köppt ut till ett par tjej kompisar ,hehe
Det var tjej som började buss ringa på hösten .
trod det var små ungar , vart förbanade ,
efter ett par samtal , masa sms medlande , mail , i från bibblan ,
till slutta så frågade jag ,
Vi kan väl se om vi passar i hopp ,
kanske kan bli tillsammans ,
ha ett förhållande
andra gången vi träffade ,
vart det pang bom ,
Vi vart så kära galna hon jag ,
i ca 6 år har jag tjejen ,
jobbat med vårt förhållande ,
hon var 16 jag var då 23 .