March 11, 2003
ilg@dd wrote: Antar att det ska likna en Camaro..Begåvad med extra plast, och en synerligen ful lösning på lufttillförseln..
Lite svårt att avgöra årsmodell, men 67-68 torde vara i närheten..
Det är en Camaro. Bara för att vara lite besvärlig, så gissar jag på en Camaro RS -69. Har för mig att 67-68 har lite annorlunda form på grillen, men kan vara helt fel på det.
denstore wrote: [quote=ilg@dd]Antar att det ska likna en Camaro..Begåvad med extra plast, och en synerligen ful lösning på lufttillförseln..
Det är en Camaro. Bara för att vara lite besvärlig, så gissar jag på en Camaro RS -69. Har för mig att 67-68 har lite annorlunda form på grillen, men kan vara helt fel på det.
Svårt att gissa på "moddade" bilar tycker jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=ilg@dd]Antar att det ska likna en Camaro..Begåvad med extra plast, och en synerligen ful lösning på lufttillförseln..
Svårt att gissa på "moddade" bilar tycker jag..
Ja, det kan ju vara vilken som helst :arg:
July 4, 2003
Ja ni är på rätt väg =) En Camaro är det. om ni har slagit till med några extragissningar om mer exakt så vet jag ej vad det är faktist :p
Men här är en till bakifrån. Så om någon kanske vet mer exakt nu ? Annars så är det väl bara för ilg@dd o posta en ny 😉
[Image Can Not Be Found]
Han som äger den bor väldigt nära mig =)=)=)
Skulle gissa på att den lär besöka både strip o gata en hel del under sommaren om jag känner han rätt.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
March 11, 2003
Om front och baklyktor är orginal, så är det en Camaro RS från 69. Om det är en SS eller inte lär bli svårt att avgöra på en så ombyggd bil utan orginalemblem.
Men låt Ilg@dd posta en ny bild, så att det blir lite fart.
Oki, hittade en ny pärla..
[Image Can Not Be Found]
Specialmodell iofs, men märke, typ och ungefärlig årsmodell räcker.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Bra gissning det, specialnamnet skulle vara Eliminator..Annars var det fullträff..
Din tur..
March 11, 2003
Jo, Eliminatorn var väl systermodell till Mach I, om jag inte har glömt allt.
Den här hade varit trevlig att köra barnen till dagis med. Om det nu blir sånt någon gång, så behöver man ju bil med mycket baksäte, och med denna så behöver man ju inte oroa sig vid rödljusen heller.....
[Image Can Not Be Found]
Snabb gissning, Ford Fairlane 65-66..?
Nån specialmodell antar jag eftersom du skriver som du gör + stripesen på sidan.
denstore wrote: [quote=ilg@dd]Snabb gissning, Ford Fairlane 65-66..?
Nån specialmodell antar jag eftersom du skriver som du gör + stripesen på sidan.
Jepp, det är en Fairlane 500, med 427 8V. En 67:a.
Sideoiler mediumriserblock med dubbla fyrportsförgasare. 425hk. Lagom....
Hmm, såg inte förgasaren för att huven var stängd på bilden..
Men nog var det samma kaross 65-66 också om jag inte är helt fel ute.
Eller det kanske var 66-67..Det var ett tag sen man åkte i en sån iaf.
September 5, 2001
denstore wrote: [quote=hawkie]Bilar ni tjötar om är innan 99% av folket här var födda. Ni kan ju ta det personligt via ICQ istället och ge oss lite yngre folk en chans iaf....
Du missade de där sidorna med prototyper och japaner, eller?;)
Måste gjort det, har bara följt de senaste sidorna i tråden.
Lika löjliga dom givetvis.
September 12, 2001
hawkie wrote: [quote=denstore][quote=hawkie]Bilar ni tjötar om är innan 99% av folket här var födda. Ni kan ju ta det personligt via ICQ istället och ge oss lite yngre folk en chans iaf....
Inget att gnälla över. 😉
Tråden är uppenbarligen uppskattad med tanke på antalet sidor och sidvinsningar.
hawkie wrote: [quote=denstore][quote=hawkie]Bilar ni tjötar om är innan 99% av folket här var födda. Ni kan ju ta det personligt via ICQ istället och ge oss lite yngre folk en chans iaf....
Eftersom det var jag som knäckte den senaste så överlåter jag til dej att lägga ut nästa bild..
Ok??
March 11, 2003
Man kan ju fråga sig om de enda bilderna som inte är löjliga i så fall är de som föreställer sånt som du kan? Det har varit väldigt många bilder på bilar som var tillverkade före min och t.o.m. Skiroys födsel, men de har fått svar. Vad är det som är roligt med att plocka ut lätta bilder på vanliga svenssonbilar?
September 5, 2001
denstore wrote: [quote=hawkie][quote=denstore][quote=hawkie]Bilar ni tjötar om är innan 99% av folket här var födda. Ni kan ju ta det personligt via ICQ istället och ge oss lite yngre folk en chans iaf....
Man kan ju fråga sig om de enda bilderna som inte är löjliga i så fall är de som föreställer sånt som du kan? Det har varit väldigt många bilder på bilar som var tillverkade före min och t.o.m. Skiroys födsel, men de har fått svar. Vad är det som är roligt med att plocka ut lätta bilder på vanliga svenssonbilar?
Vet inte, men vad är det som är så kul med att bara 2-3 st postar hela tiden, bilar med samma stuk då de är dom enda som kan?
[Image Can Not Be Found]
3 Guest(s)