Tycker nog det är roligare med standardvagnar, inte racerbilar som endast körs på bana.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
denstore wrote:
Man kan ju fråga sig om de enda bilderna som inte är löjliga i så fall är de som föreställer sånt som du kan? Det har varit väldigt många bilder på bilar som var tillverkade före min och t.o.m. Skiroys födsel, men de har fått svar. Vad är det som är roligt med att plocka ut lätta bilder på vanliga svenssonbilar?
:)R
[Image Can Not Be Found]
Kan man verkligen kalla det för bil? :-k
hawkie wrote: [quote=ilg@dd]Tycker nog det är roligare med standardvagnar, inte racerbilar som endast körs på bana.
Den ovannämda är en gatreggad bil, som körs på gata men du kanske syftar på de andra posters?
Men jag håller med, bilar som körs på bana hör ju inte hemma på gatan 🙂
Knepigt, efter mer än 20 år i trafiken har jag då aldrig sett en sån där längs vägen..
Nummerplåten ser inte speciellt Svensk ut heller..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
ilg@dd wrote: [quote=hawkie][quote=ilg@dd]Tycker nog det är roligare med standardvagnar, inte racerbilar som endast körs på bana.
Den ovannämda är en gatreggad bil, som körs på gata men du kanske syftar på de andra posters?
Knepigt, efter mer än 20 år i trafiken har jag då aldrig sett en sån där längs vägen..
Den är brittisk. Bilen deltog bara i de brittiska delarna av "Gumball 3000" år 2004. Hur den nu blev reggad där är väl ett mysterium, men självklart var det väl någon överrik idiot som lyckades med det. Överhuvudtaget verkar hela den tävlingen bara vara för de oförskämt rika. Typisk idiotsyssla.
September 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=hawkie][quote=ilg@dd]Tycker nog det är roligare med standardvagnar, inte racerbilar som endast körs på bana.
Riktigt knepigt för efter mina knappa 2.5år så såg jag en i Malmö.
Vad definerar du som en gatreggad bil? Att den måste vara reggad i Sverige? Tillfälliga nummerplåtar, gills det? Ska den brukas varje dag kanske?
Tycker det räcker med att en bil har nummerplåtar = då får den köras på gatan. Angående Gumball3000, jag hade lätt varit med om jag hade pengarna. Idiotsyssla? Snacka om att ha fördommar, fanns många med iår som inte bröt mot hastighetsgränserna och Kimble var ju inte med iår, inte han med 700hk porschen heller(kommer inte ihåg hans namn). Precisera gärna varför det skulle vara en "Idiotsyssla".
March 11, 2003
hawkie wrote:
Tycker det räcker med att en bil har nummerplåtar = då får den köras på gatan.
Så varför gnällde du då över de bilarna som har varit i tråden tidigare? De är nästan samtliga vanligare än merparten av de bilar som är med i Gumball 3000? Och en hel del av de bilarna som har varit med i tråden körs i just det loppet?
hawkie wrote:
Angående Gumball3000, jag hade lätt varit med om jag hade pengarna. Idiotsyssla? Snacka om att ha fördommar, fanns många med iår som inte bröt mot hastighetsgränserna och Kimble var ju inte med iår, inte han med 700hk porschen heller(kommer inte ihåg hans namn). Precisera gärna varför det skulle vara en "Idiotsyssla".
Idiotsyssla är kanske när man leker med bilar på allmän väg mest för att flasha sina pengar och festa med innefolk. Visst, det finns många som gör det utan att vara med i Gumball 3000, men det gör dem inte till mindre idioter. Same same, but different.
hawkie wrote: [quote=ilg@dd][quote=hawkie][quote=ilg@dd]Tycker nog det är roligare med standardvagnar, inte racerbilar som endast körs på bana.
Riktigt knepigt för efter mina knappa 2.5år så såg jag en i Malmö.
Vad definerar du som en gatreggad bil? Att den måste vara reggad i Sverige? Tillfälliga nummerplåtar, gills det? Ska den brukas varje dag kanske?
Tycker det räcker med att en bil har nummerplåtar = då får den köras på gatan. Angående Gumball3000, jag hade lätt varit med om jag hade pengarna. Idiotsyssla? Snacka om att ha fördommar, fanns många med iår som inte bröt mot hastighetsgränserna och Kimble var ju inte med iår, inte han med 700hk porschen heller(kommer inte ihåg hans namn). Precisera gärna varför det skulle vara en "Idiotsyssla".
En bil du kan hoppa in i och dra på affären och handla med..Eller ta en tur på 10-15 mil utan att behöva hålla dej på motorväg för att komma fram..Med 2-3 passagerare..När helst du har lust..
Jag postar en ny.
[Image Can Not Be Found]
Jo, visst är det så..En -76..
Den var svår, står stilla...
Skulle kunna vara nån Ford ~70...Sidolinjen påminner om Torinon..
Luftintagen på huven ser bekanta ut..Men näe, jag går bet iaf.
2 Guest(s)